week 20: het einde is in zicht... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 20: het einde is in zicht... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 20: het einde is in zicht...

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

26 Februari 2018 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Dinsdag ben ik 's ochtends met de kleine naar de singinggroup gegaan. Ze vond het enorm leuk en vooral het spelen op de instrumentjes was een succes. Toen we thuiskwamen waren de schoonmaaksters nog volop bezig, dus zijn we samen buiten gaan zitten en heeft zij daar haar boterham opgegeten. Om 12:30 heb ik haar naar bed gebracht en ze viel vrij snel in slaap. Ze heeft wat last van een verkoudheid, dus je merkt dat ze dan haar slaap meer nodig heeft. Ik had hierna vrij tot 14:30, want toen was het tijd om het dochtertje op te halen van school. Op de terugweg bedacht ze dat we niet op de scheuren van de weg mochten lopen, het voetpad is van beton, dus liepen we al hinkelend en springend naar huis. Was weer even helemaal kind haha. We begonnen de middag met spelletjes, maar dat eindigde abrupt omdat ze de regels constant aan het veranderen was en ik probeerde uit te leggen dat een spelletje zo niet werkt en zij daarom niet meer wilde spelen haha. Daarna is ze wat piano gaan spelen, haar moeder leert haar af en toe wat, maar dat stopte ook omdat ik haar wat wilde laten horen en dat natuurlijk niet de bedoeling was volgens haar. Ze heeft even zelf boven gespeeld en kwam toen naar beneden om samen te lezen. Bij boek nummer 3 lag ze helemaal tegen me aan en zaten we dus gezellig knus op de bank. Om 17:15 kwamen haar ouders en broer thuis en kon ik ook naar huis.

Eenmaal thuis heb ik me meteen in mijn sportkleding gehesen en ben ik naar de sportschool gefietst. Het was helaas iets drukker dan ik had verwacht, dus moest alles rustig aan doen. Alsnog lekker gezweet en om 19:00 was ik weer thuis. Mijn hostmom was toen net eten aan het maken, dus ik hoefde het alleen maar op te eten:) Na het eten heb ik gedoucht en daarna heb ik nog even het nieuws gekeken en bijgekletst met mijn hostmom. Ook deze avond stond de olympische spelen weer op de planning. Helaas kon ik na het kijken niet goed in slaap komen omdat die enorm irritante liedjes van 'the Wiggles' op repeat stonden in mijn hoofd... Gelukkig hoefde ik pas om 8:30 te beginnen de volgende dag, dus kon een soort van uitslapen.

Woensdag was het weer heel gezellig bij playgroup. De kleine heeft heerlijk gespeeld en dit keer hoefde ik niet overal mee naar toe. Toch kwam ze af en toe even kijken of ik er nog was of om een knuffel te geven:) Ik heb heel de tijd met Jaqi (au pair die ik vorige week hier heb ontmoet) zitten praten. We hebben afgesproken om dit weekend samen uit te gaan en zondag lekker te chillen op het strand. Eenmaal thuis is de kleine snel naar bed gegaan met mijn hostmom. Ik had 3 uur vrij, ik hoefde pas om 16:30 weer te beginnen.

Gisteren kwam mijn lievelingsbroek gescheurd uit de was (meehhhhhh), dus had ik een goed excuus om te shoppen! Ik ben naar het winkelcentrum gegaan en heb zowaar een bijna identieke broek gevonden, in het groen in plaats van blauw, in de sale! Daarnaast nog een spijkerbroek, die ik eigenlijk had gepakt om te zien hoe een shirtje stond. Maar hij zat zo ongelofelijk lekker dat ik die ook maar heb meegenomen. Om 16:30 was ik thuis, maar van de kinderen was geen spoor te bekennen. Om 16:45 kwam de bubs binnen en ben ik maar meteen begonnen aan het avondeten. Mijn hostmom ging om 17:00 weg en eigenlijk zou de saxofoondocent dan komen voor de jongen. Maar ze kwam maar niet en kwam maar niet. Toen kreeg ik een berichtje van mijn hostmom dat ze het niet zou halen, dus dat ze de volgende dag zou komen. De jongen heeft toch, op aandringen van zijn moeder en mij, saxofoon gespeeld en hierna zijn we gaan eten. De avond verliep weer soepel en om 19:30 lagen alle kinderen in bed. Ik heb nog even de kat geborsteld en ben daarna naar mijn huisje gegaan. En ja ook nu weer: olympische spelen!

Donderdag moest ik om 10:00 beginnen. Helaas had de kleine heel erg last van vastzittend slijm en moest ze erg veel hoesten, waardoor we de ochtend lekker rustig aan hebben gedaan. We zijn even naar het park geweest en hebben verder thuis gespeeld. Om 12:00 heb ik haar naar bed gebracht en ze sliep heel snel. Om 13:00 nam mijn hostmom het over en kon ik gaan lunchen en even relaxen. Ik heb weer verder geschreven in mijn journal en om 14:30 ben ik richting school gelopen om het dochtertje op te halen. Ze had denk ik haar moeder verwacht/gehoopt te zien, want ze begon heel hard te huilen toen ik naar haar toe liep. Ze was enorm verdrietig en wilde niet vertellen wat eraan de hand was. Uiteindelijk vertelde ze dat ze haar moeder wilde, maar dat ging natuurlijk niet. Na 10 minuten zo gezeten te hebben en waarbij ik al het scenario voor me zag dat ik haar naar huis moest dragen, kwam haar juf met het briljante idee om haar de klasknuffel mee naar huis te laten nemen. Ze mocht de baby wombat meenemen naar huis, maar dan moest ze wel de volgende dag aan de klas vertellen wat ze allemaal hadden meegemaakt en gedaan. En ja hoor, ze ging gelukkig mee naar huis. Ik dacht al dat ze erg moe zou zijn en eenmaal thuis is ze naar boven gegaan en is ze meteen in slaap gevallen. Haar moeder vertelde later dat haar vader op dit moment in het buitenland zit voor werk, dus dat dat waarschijnlijk ook meespeelde met hoe ze zich voelde/gedroeg. Ik heb een heel rustig middagje gehad zo en vond het vooral erg sneu voor het meisje.

Ik was om 17:30 thuis. Ik heb even hoi gezegd tegen de kinderen en mijn hostmom en ben daarna naar de stad vertrokken. Ik had namelijk met een vriend afgesproken om wat te eten. Het was gezellig en heb voor het eerst sinds tijden weer eens pizza op! Om 21:00 was ik weer thuis en ben ik lekker naar mijn huisje gegaan. Ik heb nog even een serie gekeken en ben toen gaan slapen.

Vrijdag heb ik de kleine naar daycare gebracht. Ze was nog steeds enorm verkouden en veel aan het hoesten, maar ze was wel super vrolijk. Ik ben daarna naar een outlet gegaan om te kijken of ik daar wat nieuwe kleding kon scoren. Helaas waren het niet echt mijn winkels, dus ben ik na ruim een uur weer richting huis gegaan. Maar goed ook, want de kleine had verhoging dus moest worden opgehaald van daycare. Mijn hostmom heeft haar opgehaald en ik heb de rest van de middag op haar gepast omdat mijn hostdad ook weg moest. Na haar middagslaapje had ze geen verhoging meer, maar ze was nog steeds enorm aan het hoesten. Ik heb haar 's avonds eten gegeven en in bad gedaan.

Om 18:00 heb ik de light rail naar de stad gepakt, want ik had afgesproken met Guydo en Bart. Super leuk, want zij zijn vrienden uit Nederland die net aan hun wereldreis zijn begonnen en nu voor een weekje in Sydney zijn. Het was heel gek om iemand van 'thuis' ineens hier te zien. Het was een hele gezellige avond en zij hebben me zelfs een nieuw plekje laten zien waar we hebben gegeten. Ik zit hier al 4 maanden en zij zijn hier 1 dag... haha. De avond kreeg nog een onverwachte wending omdat we per stom toeval een vriendin van Guydo tegenkwamen uit Nederland die hier nu woont. Zo toevallig! We hebben een paar drankjes gedaan in een bar en om 24:00 zijn we naar huis gegaan. Was een super geslaagde avond!

Zaterdag had ik overdag afgesproken met Justine. We zouden naar een nieuw, rustig en afgelegen strandje gaan waar we allebei nog niet waren geweest: Queens Beach. Het was een super mooie plek en we hebben daar van 12:00 tot 16:00 lekker gelegen. Helaas was het niet zo'n zonnige dag als we hadden gehoopt, maar alsnog zijn we een beetje bijgekleurd:) Om 17:30 was ik weer thuis en ben ik eten gaan maken. Ik heb op mijn gemakje gegeten en ben me daarna klaar gaan maken voor een avondje uit. Ik had met Jaqi afgesproken om naar een bar te gaan waar ze live-muziek speelden. We zijn eerst op de fiets naar het busstation gereden, omdat die bus heel de nacht zou blijven rijden, hebben toen de bus gepakt, daarna de trein en toen nog een stukje gelopen. Het was een super mooie bar, waarbij een gedeelte ook buiten was. De band was erg goed en speelde goeie muziek, dus wij hebben heerlijk staan dansen de hele avond. Om 24:00 stopte de band met spelen en vonden wij het ook wel genoeg. Het zou nog wel even duren voordat we weer thuis waren, én we moesten nog de berg op fietsen... Gelukkig viel het fietsen alles mee! Uiteindelijk was ik rond 01:30 thuis en ben ik lekker gaan slapen. Ook deze avond was weer top!

Zondag zou ik weer met Jaqi afspreken. Het plan was eerst om naar Manly te gaan, maar het was echt pisweer. We besloten dat het dan wel een goede dag was om te shoppen. We zijn naar Westfield gegaan en hebben daar de hele dag zo'n beetje doorgebracht. Ik heb uiteindelijk alleen wat oorbellen gekocht en ben om 16:00 naar huis gegaan. Ik moest om 17:00 namelijk weer oppassen. De kinderen waren net aan het eten toen ik thuiskwam. De avond verliep heerlijk soepel en om 19:30 lag iedereen in bed en was het ook echt stil. Ik heb mijn blog weer even bijgewerkt en heb wie is de mol teruggekeken.

Maandag hoefde ik alleen met de kleine naar zwemles. Het kwam met bakken uit de hemel, dus was mijn hostmom zo lief om ons met de auto te brengen en op te halen. Ik had zin om lekker niks te doen de rest van de dag, dus dat heb ik ook gedaan. Eind van de middag ben ik nog even een stukje gaan lopen, het binnen zitten was ik toch wel beu. Vandaag was de jongen jarig ,hij is 9 geworden, dus mijn hostmom ging met de kinderen eten bij een hamburgertent. Ik mocht mee, maar had niet zo'n zin in een hamburger en ze gingen precies weg toen ik ook de deur uit was. Ik heb lekker voor mezelf gekookt en om 18:30 kwamen ze thuis. De jongen had een leuke dag gehad en was blij met al zijn cadeautjes. Gisteren was zijn verjaardagsfeestje voor vriendjes en daar had hij ook al het een en ander gekregen. Goed verwend dus! Ik heb de was nog even opgevouwen en opgeborgen en ben daarna lekker gaan douchen.

Terwijl ik nu deze blog zit te schrijven besef ik me steeds meer dat mijn tijd hier er al bijna opzit. Ik heb officieel nog maar 7 (!) weken te gaan. Ik zit er een klein beetje over na te denken om misschien nog een weekje langer te blijven. Het is hier als ik stop namelijk paasvakantie en alles is dan wat duurder qua reizen en de familie kan mijn hulp dan extra goed gebruiken (en heb dan een week extra geld:)). Deze week ga ik echt duidelijk op papier zetten hoe lang ik overal naar toe wil en hoeveel geld ik daar voor nodig heb, zodat ik kan bepalen of ik nog wat extra werk of niet.

Het is echt enorm gek om te beseffen dat ik hier niet zo heel lang meer ben, vooral omdat de tijd echt voorbij vliegt en dan is 7 weken helemaal niet veel. Ik ben ook aan het nadenken wat ik hier in Sydney nog gezien wil hebben voordat ik ga en het enige wat ik echt nog wil doen zijn de Blue Mountains. Ik ga als het goed is met een vriendinnetje daar naar toe over een paar weken, dus dat kan ook worden afgestreept dan!

Als ik erover nadenk en bezig ben met het plannen van mijn reis heb ik er echt enorm veel zin in, maar aan de andere kant betekent het reizen dat ik dit gezin achter moet laten en mijn leven hier in Sydney. En daar wil ik eigenlijk nog niet te veel over nadenken haha. Dus ik ga nog enorm veel genieten deze aankomende weken, want hé: ik heb nog 7 weken:)

See you later alligator,

Liefs Vivianne




  • 27 Februari 2018 - 11:56

    Marijke:

    Geniet er nog maar heel veel van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 14148

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: