week 25: Zomerachtige herfst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 25: Zomerachtige herfst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 25: Zomerachtige herfst

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

03 April 2018 | Australië, Sydney

Hi allemaal,

Dinsdag begon voor mij om 6:30. De rest was niet lang nadat ik binnen was beneden en de ochtend was dan ook echt begonnen nu. Nadat de 2 oudste met hun vader waren vertrokken, vroeg dit keer vanwege bandrepetitie, ben ik met de kleine voor een rondje op de step gegaan. Om 10:00 zijn we naar de singinggroup gelopen en hebben we weer 45 minuten liedjes gezongen, gedanst en muziek gemaakt. Onderweg naar huis heb ik haar een boterham gegeven en deze at ze gulzig op. Het zingen, bewegen en dansen had haar hongerig gemaakt. Toen wij thuiskwamen was mijn hostmom al thuis, dus zij heeft het meteen overgenomen. Ik ben mijn lunch gaan maken en heb even gerelaxt totdat ik naar de ortho moest. Mijn spalkje zit gelukkig weer helemaal vast en nu begint het gedoe met de verzekering. Ik heb vandaag al een poging gedaan om van alles in te vullen en in orde te maken, maar was er snel klaar mee, dus daar ga ik morgen mee verder. Van de ortho kon ik meteen door naar school, want ik moest het dochtertje weer ophalen. We zijn dit keer naar haar huis gegaan en hebben spelletjes en schooltje gespeeld. Zo grappig om te zien hoe kinderen alles overnemen van hun juf of meester en bepaalde zinnen of acties dan ook zelf gebruiken, in dit geval dan naar mij omdat ik de leerling was... Na het oppassen ben ik gaan sporten en eenmaal thuis ben ik dus aan de slag gegaan met het verzekeringsgedoe. Ook moest ik nog wat regelen voor mijn WLZ aanvraag, dus dat ook maar meteen gedaan. Uiteindelijk aten we pas om 20:00, had echt berehonger, maar we aten wel weer eens met z'n 3en. Ik ben na het eten naar mijn kamer gegaan en heb nog een serie gekeken.

Woensdag verliep de ochtend zoals eigenlijk elke ochtend. Totdat de kleine van de bank viel en op haar lip beet... Er was even paniek, want er kwam nogal veel bloed uit haar mond en mijn hostdad kon niet zien waar het vandaan kwam. Ik merk aan mezelf dat ik heel rustig blijf in dit soort situaties en het overzicht goed weet te houden. Mijn hostdad was met de kleine naar de badkamer om een koude doek te pakken en ik ben er achteraan gegaan. Uiteindelijk was ik, voor mijn gevoel, zowel de kleine als de vader aan het geruststellen. Het leek erger dan het was en toen zag ik dat het 'alleen' een gescheurde lip was. Ik ben met haar op de bank gaan zitten en heb een icepack tegen haar lip aangehouden tegen de zwelling. De oudste 2 en mijn hostdad gingen naar school. Na een halfuurtje was er al niets meer aan de hand en huppelde ze weer vrolijk door het huis. Om 10:00 zijn we naar playgroup gegaan, mijn een na laatste keer alweer... Na playgroup heeft de kleine snel een boterham op, want ze was enorm moe dus ik wilde haar snel op bed leggen. Dit mislukte helaas, want na 10 minuten begon ze te roepen dat ze naar beneden wilden. Ze kon bijna haar ogen niet openhouden, maar ze moest en zou naar beneden. Net op dat moment kwam mijn hostmom thuis, dus die heeft het toen overgenomen en het eventjes later weer geprobeerd (toen is ze wel gaan slapen).

Ik zou eigenlijk eind van de middag weer even op de kleine moeten letten, dus ik had net te weinig tijd om ergens naar toe te gaan. Ik heb wat gerelaxt en een powernap gedaan. Maar toen besloot mijn hostmom om de kleine toch mee te nemen, dus had ik ineens vrij. Beetje jammer van de middag, maar nu ben ik maar naar de sportschool gegaan. Goed alternatief haha. Na het sporten ben ik eerst gaan douchen en daarna ben ik begonnen aan mijn avondeten. Ik heb op mijn gemakje kunnen eten, de kinderen waren net naar bed aan het gaan, en heb daarna nog even met mijn hostparents het nieuws gekeken. Daarna ben ik naar bed gegaan.

Donderdag verliep soepel. Iedereen was op tijd zijn bed uit, dus er was genoeg tijd om alles klaar te maken voor school. Dit keer gingen we met z'n allen naar school, want er was 'The Easter Hat Parade'. Alle kinderen van de kleuterklassen tot en met groep 4 maken dan een paashoed en laten deze in een soort van parade, gewoon lopen langs het publiek, aan iedereen zien. Het was leuk om te zien wat voor creaties er waren gemaakt en de kinderen toonden vol trots hun zelfgemaakte hoeden. Om 10:00 was dit afgelopen en ben ik met de kleine weer terug naar huis gelopen. We zijn daarna voor een rondje op de step gegaan en hebben een tussenstop gemaakt bij de speeltuin. Eenmaal thuis hebben we nog wat gespeeld en toen was het lunchtijd. Nadat ze haar boterham en melk op had, heb ik haar naar bed gebracht. Ze was wat onrustig en draaierig in het begin, maar uiteindelijk viel ze in slaap. Ik had toen tijd om mijn lunch te maken en en te eten en om 13:00 was mijn hostmom al weer thuis. Ik heb mijn lunch gegeten en ben daarna naar Bondi Junction gegaan omdat ik had afgesproken met Jaqi. Het was al weer even geleden, dus het was heel leuk om haar weer te zien en bij te kletsen. We hebben wat rondgelopen in het winkelcentrum en zijn een paar winkels ingegaan. Om 17:30 ben ik weer richting huis gegaan. Toen ik thuis kwam, kon ik meteen eten want mijn hostmom had al gekookt. Na het eten heb ik nog even tv gekeken en daarna ben ik naar bed gegaan.

Vrijdag (goede vrijdag dus kinderen waren vrij) kon ik uitslapen, want ik hoefde pas om 12:30 te werken. Ik heb een beetje uitgeslapen uiteindelijk, op mijn gemakje ontbeten en me aangekleed. Het was super lekker weer, dus ik besloot om een stukje te gaan wandelen en weer eens naar de baai te gaan. Ik heb daar lekker op een bankje gezeten en in mijn journal geschreven. Na ruim een uur ben ik weer naar huis gegaan. Om 12:30 kwam de familie weer thuis van de film en ben ik gaan helpen. Mijn hostdad heeft de kleine op bed gelegd en is zelf ook wat gaan slapen. Ik was beneden met de andere 2. Die vermaakte zichzelf, dus het was voor mij lekker makkelijk. Toen de kleine wakker was, zijn de meiden en ik even gaan zwemmen bij de buren om af te koelen. Na het zwemmen bracht mijn hostdad de jongen naar een vriendje waar hij bleef slapen en zijn de meiden en ik buiten gaan spelen.

Rond 17:00 kwam mijn hostdad weer thuis en zijn we naar een verjaardag gegaan van een vriendinnetje van het meisje. Ze gingen bbcuën en mijn hostdad vroeg of ik ook mee wilde. Dit leek me wel gezellig, dus ik ben ook meegegaan. We hebben heel de avond lekker in de tuin gezeten, gekletst en gegeten. Er was een stel wat uit Nieuw-Zeeland kwam, dus ik heb meteen om wat tips gevraagd voor mijn reis. Super handig haha. Om 19:30 vond ik het wel genoeg geweest, werd ook helemaal lek gestoken door de muggen, en de kleine moest toch naar bed. Ik ben samen met haar naar huis gelopen en heb haar op bed gelegd. Ik heb nog wat tv gekeken en om 21:00 kwam de rest thuis. Ik ben naar mijn huisje gegaan en ben niet veel later gaan slapen, was best wel moe.

Zaterdag werd ik weer om 8:00 uit mezelf wakker. Ben maar meteen op gaan staan en heb mijn ontbijtje gemaakt. In alle rust en op mijn gemakje heb ik deze opgegeten en daarna ben ik me klaar gaan maken voor de wandeling die vandaag op de planning stond. Ik zou namelijk samen met Justine en een vriendin van haar de Spit to Manly walk doen. Iets wat nog op mijn to-do lijstje stond. Het was vandaag perfect weer om dit te doen: 22 graden met bewolking en af en toe zon. Om 11:00 zijn we begonnen en om 14:00 waren we in Manly, dus een goede 3 uur gelopen met veel geklets maar ook gepuf, gehijg en veel zweet. Als beloning hebben we heerlijk op het strand gelegen naderhand en nog een beetje een kleurtje opgedaan. Eind van de middag zijn we richting huis gegaan en om 18:00 was ik thuis. Ik ben meteen gaan douchen om al het zand af te spoelen en ben daarna weer achter mijn laptop gekropen om wat dingen uit te zoeken voor mijn reis. Om 19:30 kwam mijn hostmom thuis en hebben we met z'n 3en gegeten. Daarna heb ik gezellig met Tessa geskypt en toen was het al weer bedtijd.

In de nacht van zaterdag op zondag ging de klok een uur achteruit, dus ik kon lekker een uurtje langer slapen. Ik werd om 8:00 wakker en ben meteen even binnen gaan kijken of de paashaas langs was geweest bij de kinderen. En ja hoor, al hun mandjes zaten tjok vol met chocolade. De paashaas was ook mij niet vergeten, dus ik had een lekkere chocolade paashaas. Het plan was eerst om nog een easter egg hunt te doen, maar omdat de kinderen al zo veel chocolade hadden, besloten de ouders om deze te skippen. Zij zijn zich toen klaar gaan maken om naar het strand te gaan en ik ben gaan ontbijten. Na mijn ontbijt ben ik mijn lunch gaan maken en mijn tas gaan pakken, want ik had weer afgesproken met Justine en Michelle. We zouden vandaag naar Cronulla Beach gaan, een strand in het zuiden van Sydney. We hadden om 10:00 op het station afgesproken en om 11:00 waren we in Cronulla. We hebben eerst wat rondgelopen en zijn daarna op het strand gaan liggen. Het was een heel leuk en gezellig plaatsje (suburb eigenlijk officieel) en een super mooi lang gerekt strand. Bijzonder om Pasen door te brengen op het strand met 33 graden haha. Eind van de middag hebben we nog een drankje gedaan en toen hebben we de trein gepakt richting centraal. We wilden eigenlijk de zonsondergang kijken bij de harbour bridge, maar onze apps hadden blijkbaar de tijd nog niet veranderd waardoor we een uur abuis waren... Gelukkig kwamen we daar in de trein al achter, want om 18:00 ging de zon ineens onder terwijl onze apps zeiden dat 'ie pas om 19:00 onder ging. Achteraf gezien hadden we het kunnen weten, maar ja haha. Eenmaal op centraal hebben we afscheid genomen en zijn we richting huis gegaan. Om 19:00 was ik thuis en ben ik meteen eten gaan maken. Na het eten ben ik gaan douchen en heb ik nog geskypt met Lisanne. Super gezellig! Daarna heb ik onverwachts ook nog even geskypt met mijn ouders, broertje en zusje en een soort van meegeholpen met paaseitjes zoeken.

Maandag moest ik de hele dag werken. Ik ben 's ochtends met de kinderen naar het zwembad gegaan, want het was weer lekker warm. 's Middags is de jongen naar zijn vriendje gegaan en kwam er een vriendinnetje van het meisje spelen. Zo was de dag gelukkig goed door te komen voor mij. Eind van de middag ben ik alvast het eten klaar gaan maken, zodat we op tijd konden eten en er niet gehaast hoefde te worden 's avonds. Het naar bed brengen ging ook nog relatief makkelijk en om 19:00 kwam mijn hostdad al thuis. Ik heb de oudste 2 nog voorgelezen en daarna heeft mijn hostdad ze naar bed gebracht. Ik ben toen gaan eten en ben na het eten naar mijn kamer gegaan. Ik was doodmoe haha. Ik heb nog even een serie gekeken maar ben echt op tijd gaan slapen.

Doordat ik zo vroeg was gaan slapen, werd ik dinsdag al om 7:00 wakker. Dat vond ik toch wel echt te vroeg, aangezien ik pas om 12:30 hoefde te werken, dus heb ik me nog even omgedraaid. Uiteindelijjk werd ik om 8:00 weer wakker en toen ben ik er maar uit gegaan. Ik heb ontbeten en me klaar gemaakt voor de sportschool. Eind van de ochtend was ik weer thuis met een enorme lege maag. Helaas voor mijn maag waren de schoonmakers nog bezig, dus ik kon niet uitgebreid mijn lunch gaan maken. Om 12:30 waren ze weg en was mijn hostmom met de kleine ook weer thuis. Ik heb de kleine naar bed gebracht en ben daarna lekker gaan lunchen. Om 14:30 was het tijd om de kleine uit bed te halen en richting school te lopen. We moesten het dochtertje ophalen en een uur later het meisje, zij gaat namelijk elke dinsdag naar een artclass. Ik ben met de kleine en het dochtertje naar de bieb gegaan en wij hebben ons daar prima vermaakt. Van de bieb naar de artclass was maar 10 minuutjes lopen en vervolgens zijn we naar huis gelopen. Eenmaal thuis ben ik begonnen aan het eten en niet veel later werd de jongen thuisgebracht en het dochtertje opgehaald. Na het eten hebben ze nog wat tv gekeken en daarna heb ik alle kids naar bed gebracht. Het naar bed brengen van de kleine gaat tegenwoordig heel makkelijk, maar bij de oudste 2 is toch wat lastiger. Dit is niet hun meest favoriete moment van de dag zegmaar. Dus er komt aardig wat uitstelgedrag op wat voor manier dan ook bij kijken. Helaas is dat alleen vermoeiend voor mij en niet voor hen haha. Maar vanavond lagen ze om 19:30 wel weer in bed. Mijn hostmom kwam toen thuis en heeft ze echt naar bed gebracht. Ik had toen eindelijk tijd om te eten en ben daarna lekker naar mijn huisje gegaan. Want, ik moest deze blog nog afschrijven.

Gisteren was ik te moe om nog mijn blog af te maken, dus vandaar dat 'ie een dagje later komt. Het aftellen is nu echt begonnen. Nog maar 4 weken. Dat betekent dat er al momenten komen die voor het laatst gaan zijn. Zo kwam ik er vandaag achter dat vorige week al mijn laatste playgroup moment was... Ik dacht dat ik morgen ook in de ochtend moest werken, maar dat is niet zo. Zulke momenten zullen blijven komen komende weken en dat zal wel even gek zijn. Deze week staan er weer leuke dingen op de planning en probeer ik vooral zoveel mogelijk met mijn vriendinnen hier af te spreken. Deze blog is al weer veel te lang geworden nu, so that's it

See you later alligator,

Liefs Vivianne

  • 03 April 2018 - 19:04

    Marijke:

    hoe heet die kleine eigenlijk.
    je zegt steeds kleine, hoe oud is ze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 14146

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: