week 28: Reisvirus te pakken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 28: Reisvirus te pakken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 28: Reisvirus te pakken

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

23 April 2018 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Zondag stond ik om 7:00 op om op tijd bij de bus te zijn. Ik heb ontbeten, gecheckt of ik al mijn spullen had en mijn lunch gemaakt. Om 8:25 had ik de bus, toen de trein en als laatst weer een bus. Ik was ruim op tijd op het vliegveld, dus heb nog even een koffie gedronken en gerelaxt. Eigenlijk zouden we om 10:40 vliegen, maar we hadden vertraging omdat het enorm druk was met vliegtuigen en er veel wind stond. Uiteindelijk vlogen we pas om 11:10 weg. Ik kon nog net op tijd de organisatie van mijn tour mailen dat ik vertraging had, dus niet om 14:00 klaar kon staan om in de bus te stappen. Dacht ik. Want in het vliegtuig kwam ik erachter dat er een halfuur tijdsverschil is, dus we kwamen, zelfs met vertraging, om 13:40 aan. Het was een super klein vliegveld in the middle of nowhere. Toen ik de tourguide had gespot en mijn spullen in het busje zaten kon mijn outback Uluru avontuur echt beginnen!

Ik had al meteen aanspraak met 2 Nederlandse jongens en tijdens de wandeling langs Uluru heb ik met anderen van de groep gesproken. We waren met 19 man met verschillende nationaliteiten: Zuid-Koreaans, Deens, Duits, Zweeds, Nederlands, Brits en Amerikaans. Uluru was echt super indrukwekkend. Voor degene die geen idee hebben waar ik het over heb: dit is simpel gezegd een enorme rots in the middle of nowhere. Het is dus ook heel gek om ineens uit het niets een mega grote roodkleurige rots te zien. We hebben 's avonds de zonsondergang gekeken met uitzicht op Uluru onder het genot van een wijntje en avondeten. Heerlijk. Daarna zijn we naar onze camping gereden en was het tijd om in onze swags te gaan genieten van de sterren. We sliepen dus op de grond in de buitenlucht. En man, het was prachtig! We konden zelfs de melkweg zien. Ik ben heel vaak wakker geworden, heb maar iets van 5 uur geslapen, maar deze keer maakte dat me echt niets uit want dan kon ik nog wat langer van de sterren genieten én de vallende sterren.

Maandag moesten we om 5:00 op omdat we de zonsopgang gingen kijken. Om 6:00 zijn we naar een heuveltje gelopen waar we goed uitzicht hadden op Uluru en de zon mooi konden zien opkomen. Om 7:30 stapten we met z'n allen weer in de bus en gingen we naar Kata Tjuta, the Olgas. Een ander enorm gesteente wat uit meerdere rotsen bestaat in tegenstelling tot Uluru. We hebben daar een wandeling gemaakt van ruim 2,5 uur en wat was het weer prachtig. Het is zo bizar om hier rond te lopen en natuur te zien die ik nog nooit heb gezien en ook niet kan verklaren. Ik kan ook wel gaan beschrijven hoe het eruit zag en foto's laten zien, maar dat doet echt af aan hoe het er echt uitziet. Wat wel een nadeel was, waren de vliegen. Niet normaal hoeveel. Ik heb dan ook de eerste dag een vliegennet gekocht voor over mijn gezicht en dat was ook echt nodig. Zodra de zon opkomt, komen de vliegen en die gaan niet weg totdat de zon weer onder gaat. Na de wandeling zijn we teruggegaan naar de camping en hebben we geluncht. Toen begon de lange rit naar de volgende camping. We hebben tijdens deze dagen ook echt wel veel gereden en dan zie je hoe uitgestrekt alles hier is en hoe weinig er ook is. We waren om 18:00 op de nieuwe camping en zijn toen meteen naar een heuvel gelopen voor zonsondergang. Ook weer prachtig. Daarna hebben we gebarbecued en na het eten is het kampvuur aangestoken met zelf gesprokkeld hout om onze marshmallows te roosteren. Deze avond sliep iedereen redelijk op tijd, want de wekker ging om 4:30. We waren al gewaarschuwd voor dingos, die zouden dus ons een bezoekje kunnen komen brengen 's nachts. Hierdoor heb ik wel iets minder relaxt geslapen, maar uiteindelijk toch nog 6 uur geslapen. 's Ochtends hoorde we van een Amerikaanse man die met ons mee was, dat hij wel een bezoekje van een dingo had gehad... Ze doen verder geen kwaad, maar snuffelen wat rond. Maar toch haha.

Dinsdag zijn we om 5:45 weggereden richting Kings Canyon om de zonsondergang te zien. Helaas waren we door wat omstandigheden net wat te laat, maar het was alsnog weer prachtig. Ja, echt alles was prachtig. Deze hike duurde 3 uur en was ook weer super onwerkelijk qua natuur. Heb mijn ogen weer uitgekeken. Dit was de laatste hike van de tour en hierna zijn we naar de camping gereden voor de brunch: bacon en eggs. Na het eten zijn we in de bus gestapt en begon het laatste gedeelte van de tour. Ik en nog 3 andere van de tour, waaronder een Nederlands meisje waar ik veel mee heb opgetrokken, werden ergens opgepikt omdat wij naar Alice Springs gingen en de rest van onze groep ging weer terug naar Ayers Rock. Toen begon de reis naar Alice Springs, nog 3 uur in de bus zitten. Uiteindelijk was ik om 17:15 bij mijn hostel. Ik ben boodschappen gaan doen voor het avondeten en heb iets super simpels en snels gemaakt. En geloof het of niet, maar wie waren er ook in Alice Springs en hadden precies dezelfde tour gedaan maar dan een dag eerder? Guydo en Bart! Dus we hebben 's avonds nog even een drankje gedaan en bij gekletst. Was super gezellig! Eenmaal in het hostel heb ik nog wat gekletst met de meiden op mijn kamer en daarna ben ik als een blok in slaap gevallen. Man, ik lag echt in coma. Ben wel een paar keer wakker geworden om naar de wc te gaan, maar heb wel heel diep geslapen.

Woensdag werd ik uiteindelijk om 9:30 echt wakker. Ik heb mijn spullen gepakt, heb uitgecheckt en ben gaan ontbijten. Om 10:30 werd ik opgehaald door de shuttle bus om naar het vliegveld te gaan. Ik was al om 11:00 op het vliegveld, maar mijn vlucht ging pas om 13:00. Dus ik had alle tijd. Het andere Nederlandse meisje van de tour, Brecht, was ook op het vliegveld omdat zij naar Cairns zou vliegen. Dus we hebben nog eventjes gekletst en daarna ben ik maar even in het restaurantje gaan zitten. We vertrokken netjes om 13:00 en om 16:15 waren we weer terug in Sydney. Ik heb meteen de bus naar huis gepakt en om 17:40 was ik thuis. Ik kan nog wel veel meer vertellen van de afgelopen dagen, maar dan wordt het een veel te lang verhaal. En ik moet natuurlijk ook nog wel wat te vertellen hebben als ik thuiskom haha. Ik heb eenmaal thuis lekker eten besteld, had geen zin om te boodschappen te doen en te koken, en heb nog even genoten van het lege huis.

Donderdag was ik ook nog de hele dag alleen thuis. Ik heb heerlijk uitgeslapen, dat had ik wel even nodig haha. Begin van de middag ben ik gaan sporten en daarna ben ik in bad gegaan. Ik heb het er maar lekker van genomen, want de eerst volgende dag die zo gaat zijn zal in Nederland zijn. Om 20:15 kwam mijn hostfamily thuis en konden de oudste 2 niet wachten om al hun verhalen te vertellen en foto's te laten zien. De kleine was iets minder enthousiast haha, die associeert mij nu namelijk met dat haar ouders wegmoeten. Wat in dit geval natuurlijk niet zo was. Uiteindelijk heb ik toch een knuffel gekregen en is ze lekker naar bed gegaan. Ik heb daarna nog even met mijn hostparents gekletst en onze ervaringen uitgewisseld: we hadden namelijk deels hetzelfde gezien. Om 21:30 ben ik naar mijn huisje gegaan en heb ik nog even een serie gekeken.

Vrijdag moest ik om 8:00 beginnen. Prima tijd dus. Ik heb de kleine naar daycare gebracht en eenmaal thuis heb ik ontbeten. En jeetje, het lijkt wel alsof ze zelfs in een week weer meer kan praten en is gegroeid haha. Ik merk dan wel dat ik het heel leuk vind om haar en de andere 2 weer te zien, ook al was het maar een week. Om 12:00 ben ik met de jongen en een vriendje en het meisje naar het park gegaan. We zijn daar ongeveer een uurtje geweest en de kinderen hebben zich prima vermaakt. Ik heb eenmaal thuis even geluncht en mijn Uluru avontuur opgeschreven in mijn journal. Ben er nog steeds mee bezig haha. Om 14:30 heb ik de light rail gepakt richting de stad, want ik had afgesproken met Jaqi. We hebben samen door Paddy's Market gelopen en bijgekletst. Om 17:00 was het tijd om de kleine op te halen. Ze was super blij om we weer te zien en we hebben heel de weg naar huis gezellig gekletst. Nou ja, zij vooral haha. Eenmaal thuis heb ik haar eten gegeven en daarna onder de douche gezet. Eigenlijk zat mijn werkdag er toen weer op. Ik heb gegeten, nog even tv gekeken met de 2 oudste en het nieuws gekeken met mijn hostparents.

Zaterdag heb ik uitgeslapen en daarna ben ik gaan sporten. Om 14:30 moest ik werken en ben ik met de jongen en de kleine naar de speeltuin gegaan. Het meisje was bij een vriendinnetje en zou om 19:00 worden thuisgebracht. De rest van de middag hebben we getekend, muziek geluisterd en met snapchat gespeeld. 's Avonds heb ik pannenkoeken gebakken en die vielen weer goed in de smaak! Het naar bed brengen ging redelijk oké en mijn hostmom heeft ze echt naar bed gebracht toen ze om 19:30 thuiskwam. Ik heb daarna nog even wat tv gekeken en ben niet veel later naar mijn huisje gegaan.

Zondag heb ik weer uitgeslapen en ben ik de ochtend lekker rustig begonnen. Om 13:00 heb ik de bus gepakt naar 'Grounds of Alexandria' waar ik had afgesproken met Sara. Dit is een soort binnentuin met eettentjes, restaurants en kraampjes. De locatie is heel tof, want het ligt midden in een industrieterrein. Je verwacht dus totaal niet dat er zoiets als dit zou zijn. Het was er enorm groen en de sfeer was goed. Het was wel wat druk, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben lekker geluncht en wat rondgelopen om foto's te maken. Hierna zijn we nog even wat gaan drinken bij Darling Harbour. Om 17:30 was ik thuis en heb ik mijn blog verder geschreven. MIjn hostmom had eten gemaakt en dit keer hebben we met z'n 5en gegeten: hostmom, jongen, meisje, kleine en ik. Na het eten heb ik wat tv gekeken en daarna ben ik naar mijn huisje gegaan om te skypen met het thuisfront.

Maandag moest ik om 6:00 beginnen. De ochtend verliep redelijk soepel. De jongen was helaas in een baldadige bui en wilde niet echt meewerken. Nadat ik hem naar zijn kamer had gestuurd, ging het gelukkig weer beter. Ik heb het meisje om 9:00 naar een vriendinnetje gebracht en ben daarna met de kleine naar de waterspeeltuin in Darling Harbour gegaan. Het was weer zo grappig om te zien hoe snel kinderen dan 'vriendjes' maken. De kleine ging samen van de glijbaan af met een ander meisje en de kleine heeft haar daarna zeker een halfuur overal naar toe gevolgd haha. Om 11:30 waren we thuis en hebben we geluncht. Mijn hostmom was om 12:00 thuis en toen zat mijn werkdag erop. Ik wilde even op bed gaan liggen, maar dat mislukte haha. Ik was blijkbaar toch moeier dan ik dacht, dus heb niet zo veel gedaan in de middag. Eind van de middag ben ik nog wel gaan sporten. Mijn hostmom had het eten al klaar staan, dus ik kon meteen aanschuiven. Ik heb nog wat tv gekeken vanavond en nu zit ik op bed mijn glog af te typen.

De laatste week is dan toch echt ingegaan... Over precies een week zit ik in een hostel in Auckand, Nieuw Zeeland! Echt súper veel zin in!!!! Vooral nadat ik vorige week een paar dagen weg was en ik weer even heb ervaren hoe tof reizen is.

Deze week ga ik nog even genieten van mijn tijd hier en van de familie. Morgen heb ik mijn laatste uitje met de kids. We gaan naar het Powerhouse Museum, een heel kindvriendelijk museum. Verder ga ik nog uitgebreid genieten van de luxe die ik nu heb: mijn heerlijke bed, douche en wc in de buurt, een keuken voor mezelf (soort van), mijn laptop en alle andere dingen. Want dat gaat vanaf volgende week allemaal vervangen worden door de luxe van een hostel. Dat betekent ook dat mijn laptop niet mee gaat en dat het schrijven van een blog lastiger wordt. Dus dit is de een-na-laatste blog waarschijnlijk! Als er de mogelijkheid is, zal ik wat posten maar ik kan niets beloven.

De blog is al weer lang genoeg, dus

See you later alligator,

Liefs Vivianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 14144

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: