week 19: Goooo Nederland!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 19: Goooo Nederland!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 19: Goooo Nederland!!

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

19 Februari 2018 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Dinsdag kon ik gelukkig uitslapen. Ik was namelijk maandag opgebleven voor het schaatsen en dat duurde tot 01:00... Maar het was het waard, want ik heb Ireen zien winnen! Ik werd om 9:30 wakker, maar ben nog even in bed blijven liggen. Daarna ben ik lekker gaan ontbijten en heb ik me klaargemaakt om te sporten. Dit keer waren mijn armen en rug aan de beurt. Gisteren had ik benen en billen gedaan en dat voelde ik zeker! Nu ook weer wat nieuwe dingen geprobeerd en dat kon ik eind van de middag al meteen voelen haha. Ik moest om 15:00 weer het dochtertje van vrienden ophalen en na een uurtje te hebben gespeeld zijn we naar ons huis gegaan. Ik moest namelijk ook op de kleine letten, dus nam ik het meisje lekker mee. Ze hebben samen gespeeld en ik heb ondertussen gekookt. Om 18:15 werd het dochtertje opgehaald door haar vader die meteen de jongen en het meisje hier afzetten. Zij hebben gegeten en ik heb mijn eigen eten klaargemaakt. Na het eten hebben we nog wat gespeeld en kreeg ik een spontane groepsknuffel:) Ook hebben we weer eens 'op een grote paddenstoel gezongen' en de kleine vond het geweldig. Het meisje kende trouwens de tekst echt nog goed! Om 19:30 was iedereen klaar voor bed. Tegen die tijd kwamen mijn hostmom en hostdad thuis en namen zij het over. Ik heb nog wat afgewassen en was opgevouwen en ben toen op de bank geploft. Man, wat was ik kapot na deze toch wel hectische en drukke middag en avond. Ik heb nog even het nieuws gekeken en ben daarna naar mijn huisje gegaan. Ik heb mijn blog geschreven en heb weer olympische spelen gekeken. Gelukkig hoefde ik nu niet zo lang op te blijven.

Woensdag moest ik om 8:30 beginnen. Uiteindelijk werd het iets later, want mijn hostdad nam de kleine mee naar school om de oudsten weg te brengen. Ik ben met de kleine weer naar playgroup gegaan en heb een andere au pair daar ontmoet. Zij komt vanaf nu ook iedere week met haar hostkindje, dus dat is gezellig! Toen wij thuiskwamen waren er al installateurs bezig met de vaatwasser. Joepie, niet meer afwassen! Ik heb de kleine naar bed gebracht en was daarna vrij.

De rest van de middag heb ik rustig aan gedaan en ben ik binnen gebleven met de airco aan. Het was namelijk een erg warme dag vandaag, 38 graden. Eind van de middag had ik ineens zin om naar de film te gaan dus heb ik een kaartje gekocht voor fifty shades freed. Ik ben om 17:30 op de bus gestapt, zodat ik nog genoeg tijd zou hebben om nog wat te eten. De stoelen waren trouwens echt super deluxe: je kon de voetensteun omhoog doen, zodat het een echt luie stoel werd:) De film was verder prima en ik heb een heerlijk relaxt avondje gehad zo. Eenmaal thuis kon ik nog net de laatste paar ritten zien van het schaatsen en Nederland heeft het weer geflikt: een gouden medaille voor Jorien! Ik heb nog een serie gekeken en ben daarna gaan slapen.

Donderdag had ik vrij tot 14:30. Ik ben in de ochtend gaan sporten en ben daarna snel naar huis gegaan. Ik zou eigenlijk met een meisje koffie gaan drinken, maar mijn bus was te vroeg en de volgende had vertraging waardoor het geen nut meer had om die kant op te gaan helaas. Ik ben daarom maar thuis gebleven en heb op mijn gemakje geluncht. Om 14:30 ben ik naar school gelopen om het dochtertje op te halen. We hebben thuis even haar spullen afgezet en een spelletje gespeeld en zijn toen naar ons huis gelopen. Daar heeft ze met mijn hostkinderen gespeeld en om 17:00 werd ze opgehaald. Het was een vrolijke drukke boel, want er was ook nog een vriendinnetje van het meisje. Gelukkig was ik niet alleen, want mijn hostmom was er ook nog.

Om 17:45 is mijn hostmom samen met het meisje richting het theater vertrokken want ze gingen naar de premiere van de musical 'Mamma Mia'. Ik heb op de andere 2 gepast. De kleine ging makkelijk naar bed. De jongen daarentegen wilde niet naar bed, want het kon toch niet zo zijn dat hij als oudste eerder naar bed moest dan zijn jongere zusje. Zo herkenbaar haha. Uiteindelijk mocht 'ie van mij wachten totdat zijn vader thuiskwam en die heeft hem naar bed gebracht. Mijn werkdag zat er toen op. Ik ben naar mijn huisje gegaan en heb de olympische spelen opgezet met de intentie om de 2 Nederlandse ritten te zien van het schaatsen. Maar dit keer was ik en te moe en het was veel te laat om ervoor wakker te blijven. Heb de vorige dag maar gewoon op nu.nl gekeken haha.

Vrijdag ben ik iets vroeger opgestaan dan eigenlijk moest zodat ik na het wegbrengen van de kleine nog tijd had om naar de sportschool te gaan. Het was weer een gezellige boel in de light rail samen met haar. Nadat ik haar had weggebracht ben ik naar de gym gegaan. Na de gym ben ik meteen gaan douchen, heb ik wat gegeten en ben ik op de bus gestapt naar central station. Ik had namelijk met een ander meisje afgesproken om naar het strand te gaan. Het zou een prachtige dag worden, maar helaas was het op het strand erg bewolkt en winderig. We hebben een uurtje gelegen en zijn toen maar van het strand afgegaan omdat we het te fris hadden (ja, je went zo snel aan de temperaturen hier dat 25 graden met wind als fris/koud voelt...) We hebben even wat gegeten en gezellig gekletst. Daarna zijn we nog naar het winkelcentrum gegaan en toen was het al weer tijd om de kleine op te halen. Het was super gezellig met Sara en we hebben al afgesproken dat we samen naar de Blue Mountains gaan over een paar weken.

De kleine was weer super vrolijk toen ze terugkwam van daycare. Eenmaal thuis heb ik eten voor haar gemaakt en kwamen de andere 2 ook snel thuis. Zij hebben lekker een film gekeken en ik ben mijn eigen eten gaan maken. Nadat ik de kleine op bed heb gelegd, en mijn werkdag er dus op zat, ben ik meteen gaan douchen om al het zand van me af te spoelen. Hierna ben ik nog naar het grote huis gegaan om even het nieuws te kijken en te kletsen met mijn hostparents. Tegen de tijd dat het schaatsen weer zou beginnen ben ik terug gegaan naar mijn huisje, want dit keer kon ik er wel voor opblijven aangezien ik de volgende dag vrij was.

Zaterdag heb ik uitgeslapen en ben ik op mijn gemakje gaan ontbijten. Ik had om 11:30 in Newtown afgesproken met een nieuwe au pair en we hebben gezellig koffie gedronken. Ja, je leest het goed, ik drink sinds kort af en toe koffie! Sydney has changed me haha. De terugweg was nogal een gedoe aangezien alle bussen enorme vertraging hadden. De laatste paar weken is het echt een ramp om met de bus te gaan omdat alles vast staat. Het is heel normaal nu als je bus een halfuur vertraging heeft. Dit zorgt er wel voor dat je dus minimaal 2x zo lang over je route doet... Na ruim een uur was ik eindelijk thuis en kon ik lunchen. Het was ondertussen al 14:30 dus had best wel honger. Ik heb nog een uurtje gerelaxt en ben me daarna klaar gaan maken om wat te gaan drinken in de stad. Een meisje wat ik 2 weken terug heb ontmoet, Jackie, had gevraagd of mee de stad in wilde met een paar andere meiden dus daar zei ik geen nee tegen! Het uitgaan hier/drankje doen begint hier al vroeg omdat happy hour op veel plekken tussen ongeveer 15:00 en 20:00 is. Wij hadden om 16:30 afgesproken. Het was nog een hele klus om ze te vinden omdat ik de bar niet kon vinden en ik alleen Jackie zou herkennen. Maar uiteindelijk heb ik ze gevonden en hebben we onder het genot van een wijntje gekletst en genoten van het heerlijke weer en uitzicht op Darling Harbour.

Op een gegeven moment was er ook live-muziek, heel goede band trouwens, en toen gingen de voetjes van de vloer haha. Om 21:30 besloten een aantal meiden dat het tijd was om naar een andere club te gaan, maar een ander meisje en ik hadden zo'n honger (geen avondeten op) dat wij naar de Mac zijn gegaan om te eten. Omdat we al zo vroeg waren begonnen (wat echt top is trouwens vind ik) voelde het alsof het al veel later was, dus wj besloten nadat we hadden gegeten om lekker naar huis te gaan. Ik was ook best wel moe en had zin om in mijn bedje te liggen. Eenmaal thuis heb ik mijn pyjama aangetrokken en kon ik nog net de finales zien van de shorttrack. Daarna ben ik lekker gaan slapen. Het was echt een mega leuke avond met super leuke meiden!

Zondag heb ik heerlijk uitgeslapen tot 11:00. Ik was eerst van plan om naar het strand te gaan, want ik hoefde pas om 18:00 op te passen. Maar mijn hostmom werd opgeroepen om te werken, dus was mijn begintijd veranderd naar 15:00. Geen probleem, want dan kon ik mijn huisje weer eens een goede schoonmaak geven. Mijn hostmom zag dat ik hier mee bezig was en vroeg of we anders meteen de bedden konden verwisselen. Mijn bed nu is namelijk een slaapbank en die wilde ze in de extra kamer weg zetten zodat ze daar meer ruimte over zouden hebben. In de extra kamer stond een gewoon tweepersoonsbed die daar eigenlijk niet nodig was en onnodig ruimte in nam. Dus ik vond het prima om bedden te wisselen! Na het wisselen heb ik mijn kamer nog verder opgeruimd en meteen alle lakens gewassen. Ik zal vanavond weer heerlijk slapen!

Om 15:00 nam ik het over van mijn hostmom en had ik de twee meiden. De jongen was op een feestje en die moesten we om 16:00 op gaan halen. Het was een heel gedoe om bij het park te komen omdat het meisje totaal niet wilde meewerken, maar uiteindelijk waren we om 16:15 in het park. Eenmaal thuis is de jongen gaan zwemmen bij de buren en zijn de meiden tv gaan kijken. Ik ben begonnen aan het avondeten: pannenkoeken! De meiden en ik hebben samen gegeten, want de jongen wilde niet komen, die was te druk bezig met zwemmen en spelletjes spelen haha. Uiteindelijk zijn ook wij na het eten het zwembad ingedoken. Dat was echt heerlijk want het was een super warme dag. Na het zwemmen was het bedtijd voor de kleine. Het naar bed brengen ging lekker soepel en hierna heb ik de andere 2 naar bed gebracht. We hebben nog 2 korte spelletjes gespeeld en verhaaltje gelezen en toen kwamen de ouders thuis. Ik was echt helemaal kapot omdat het best vermoeiend was 's middags met het meisje wat niet wilde meewerken plus dat het 33 graden was en dat alles wat zwaarder maakt haha. Ik heb nog even met de ouders bijgekletst en het over de kinderen gehad over zowel goede dingen als dingen die ik lastig vind en gebeurtenissen rondom de kinderen. Het is heel fijn dat ik zo open met de ouders hierover kan praten en ik vind het gelukkig niet lastig om dit soort dingen aan te kaarten. Hierna ben ik naar mijn huisje gegaan want ik zou gaan skypen met het thuisfront. Na het skypen heb ik even olympische spelen gekeken, maar ik was best wel moe dus ben heerlijk gaan slapen in mijn nieuwe bed.

Maandag ben ik 's ochtends weer gaan zwemmen met de kleine. Alles verliep normaal, totdat we 5 minuten voordat de les klaar was ineens het zwembad uit moesten. En ja hoor, er was een 'code brown'… Oftwel, een kind had in het water gepoept haha. Dus iedereen uit het zwembad en onder de douche. Eenmaal thuis nam mijn hostmom het voor een uurtje over en om 13:00 was het mijn beurt. We hebben de oudste 2 van school gehaald en het meisje ging bij een vriendinnetje spelen. De jongen wilde graag naar het park, want zijn vrienden zouden ook komen. Dus wij naar het park: ik met de kleine op de step en hij met een karretje waar zijn speelgoed op lag. Eenmaal in het park was er van zijn vrienden nog niets te bekennen. We hebben wat in de speeltuin gespeeld en hij heeft me verteld hoe zijn speelgoedpistolen werkten. Helaas moesten wij om 16:30 weer richting huis omdat we het meisje moesten ophalen. Net op dat moment kwam er een vriendje van hem aangelopen dus dat was wel even zuur. Ik vond het heel sneu voor hem, omdat hij al die tijd heeft zitten wachten en ook nog eens de moeite had genomen om zijn pistolen in het karretje mee te nemen. Ik heb hem even een dikke knuffel gegeven, voor zover dat natuurlijk helpt, en toen zijn we toch naar huis gegaan. Ik heb avondeten gemaakt en de rest van de avond verliep soepel. De oudste 2 lagen net op bed toen mijn hostmom thuiskwam, dus die heeft nog even met ze gekletst en ze echt naar bed gebracht.

De afgelopen 2 dagen is mijn hostmom op het laatste moment opgeroepen om te werken en waarschijnlijk zal dat deze week nog even zo blijven omdat er wat mensen ziek zijn op werk. Geen probleem voor mij, daar stel ik me nu gewoon op in deze week:) Ik ga vanavond weer lekker de olympische spelen kijken want morgen kan ik uitslapen!
Go Nederland!

See you later, alligator

Liefs Vivianne







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 14158

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: