week 21: Uitstelgedrag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 21: Uitstelgedrag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 21: Uitstelgedrag

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

05 Maart 2018 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Dinsdag ben ik met de kleine weer naar de singinggroep gegaan. Voor haar een enorm leuk uitje, voor mij iets minder haha. De rest van de middag heb ik weer wat dingen uitgezocht voor mijn reis en heb ik uitgerekend hoeveel tijd en geld ik nodig heb. Ik heb toen ook besloten om toch 2 weken extra te werken voor het gezin. Zij kunnen mijn hulp nog goed gebruiken, aangezien de nieuwe au pair pas eind april komt, en ik kan het geld wel gebruiken. Ook vind het ik het leuker om nog wat extra tijd met de kinderen door te brengen. Het is dan namelijk vakantie hier, dus dan kan ik nog een dagje weg plannen:) Om 14:30 heb ik het dochtertje van school gehaald en deze week wilde ze naar het park. Ze heeft zich thuis omgekleed, ze wilde als sneeuwwitje, en we hebben 1,5 uur in het park gespeeld. Toen ik thuiskwam waren de kinderen al aan het eten en was mijn hostmom bezig met ons avondeten. We hebben wat gekletst en na het eten ben ik naar mijn kamer gegaan.

Woensdag moest ik voor het eerst in weken weer om 6:00 beginnen. Dat viel me toch wel even zwaar. Maar de ochtend verliep redelijk soepel, met hier en daar geklier en oost-indische doofheid. Om 10:00 ben ik met de kleine naar playgroup gegaan en ik was even bang dat Jaqi niet zou komen, maar gelukkig kwam ze na 10 minuten binnenlopen. We hebben weer gezellig gekletst en de tijd vloog voorbij. Ik heb de kleine thuis wat melk gegeven en heb haar daarna naar bed gebracht. Om 13:15 nam mijn hostmom het over en ben ik op de bus gestapt naar Newtown. Ik had namelijk met Sara afgesproken om ergens wat te drinken. We hebben lekker bijgekletst en het over leuke/bizarre/vervelende/grappige momenten gehad die we hebben meegemaakt met de kinderen. Het is heel fijn om je ervaringen te delen en samen lekker te kunnen lachen over bepaalde dingen.

Om 16:30 moest ik thuis zijn om op te passen. Ik heb eten gemaakt voor de kinderen en ze naar bed gebracht. Over het algemeen gaat dit steeds makkelijker en vinden ze het iets minder erg dat papa of mama ze niet naar bed brengt. Om 19:30 kwam mijn hostdad thuis en zat mijn werkdag er op. Ik ben naar mijn kamer gegaan, want ik had afgesproken om te skypen met Tessa. Het was super gezellig, maar veel te kort!

Donderdag moest ik weer om 6:00 beginnen. Voordat de kinderen naar school moesten, heb ik nog even cricket gespeeld met de jongen. Hij vindt dat enorm leuk en het is een goede manier om even een-op-een met hem te zijn. Nadat ze naar school waren, ben ik met de kleine naar een speeltuin gegaan in de stad bij Darling Harbour. Ze vond het geweldig, want je kon er met water spelen. Er was een heel systeem gebouwt met pompen en sluizen en een soort minigrachtjes waar je dan doorheen kon lopen. Je kan je wel bedenken dat ze binnen de kortste keren helemaal nat was haha. Na 1,5 uur zijn we naar huis gegaan en hebben we geluncht. Ik heb haar op bed gelegd en had daarna vrij tot 17:30. Dacht ik. Want om 14:15 kreeg ik een smsje van de moeder van het dochtertje dat ze dit keer weer graag naar het park wilde. Oeps..... Ik was gewoon helemaal vergeten dat ik haar moest ophalen vandaag. Gelukkig had het universum dat door denk ik, want ik kreeg dus dat smsje en ik had besloten om later in de middag naar de sportschool te gaan en nog even een powernap te doen. Hierdoor was ik dus nog gewoon thuis en hoefde ik alleen maar mijn spullen te pakken en naar school te lopen. Ik heb maar meteen een herinnering in mijn telefoon gezet voor elke dinsdag en donderdag.

Eenmaal bij haar thuis besloot ze toch dat ze niet naar park wilde, dus hebben we heel de middag spelletjes gespeeld. Het was een gezellige en makkelijke middag zo en om 17:30 ben ik al snelwandelend naar huis gegaan. Ik moest namelijk thuis weer oppassen. De kinderen waren al aan het eten, dus ik ben aangeschoven om de kleine te helpen. Om 18:30 kwam de saxofoondocente van de jongen en had de jongen zijn les. De meiden zijn toen gaan spelen en ik heb mijn eigen eten gemaakt. Om 19:30 lag iedereen in bed en kon ik eindelijk eten, en man wat had ik een honger. Na het eten ben ik naar bed gegaan, mijn hostdad was ondertussen thuis, en heb ik nog even een serie gekeken. Helaas kon ik niet in slaap komen. Ik was veel aan het nadenken over mijn reis, wat ik nog moet regelen, en ondertussen stonden 'The Wiggles' weer op repeat, en ga zo maar door. Hierdoor werd ik lekker moe wakker vrijdag, want de wekker stond weer om 5:55.

Ik heb na mijn ontbijt heel even cricket gespeeld met de jongen, dat doen we gewoon op de stoep voor het huis, en ben daarna met de kleine richting daycare gegaan. Eenmaal thuis ben ik toch maar weer even op bed gaan liggen. Ik wilde wel naar de sportschool, maar voor 10:00 is het op vrijdag altijd super druk, dus ik had een goed excuus. Uiteindelijk stond ik om 11:00 in de sportschool en heb ik lekker gesport. Het was meer dan een week geleden, dus het was heel fijn om me weer in het zweet te werken. Hierna heb ik wat boodschappen gedaan en om 13:00 was ik thuis. Ik heb geluncht en mijn blog geschreven. Moest nog alles typen van deze week, dus dat duurde wel eventjes. Hierna heb ik gedoucht en ben ik richting de stad gegaan. Ik heb eerst wat rondgelopen in het Market Centre voordat ik de kleine op ging halen.

Het was weer een groot praatfestijn op de weg terug, waar heel de tram van heeft mee kunnen genieten haha. Ik heb de kleine eten gegeven toen we thuis waren en daarna in bad gedaan. Ik zou eigenlijk tot 19:00 moeten werken, maar mijn hostdad had gevraagd of ik wat langer kon oppassen. Dus ik heb de kleine om 19:00 naar bed gebracht en om 19:30 de andere 2 weltrusten gezegd. Om 20:30 was mijn hostdad al weer terug, het optreden wat hij wilde zien zou pas om 22:00 beginnen en dat vond hij te laat, dus kon ik lekker naar bed.

Dit weekend had ik eigenlijk vrij gehouden om mijn reis echt te gaan plannen en boeken, maar dat is helaas mislukt haha. Het was zaterdag super mooi weer, dus ben ik samen met Justine en nog een vriendin van haar naar het strand gegaan. Je merkt dat de echte zomer wel voorbij is, dus nu probeer ik van elk zonnestraaltje optimaal te genieten. Om 16:00 was ik weer thuis en ben ik me klaar gaan maken om naar de stad te gaan. Ik had namelijk met Bart en Guydo afgesproken om naar Mardi Gras te gaan, de gayparade. We hebben eerst even wat gegeten en zijn toen ergens op de route gaan staan. Ze verkochten op verschillende plekken krukjes, zodat je daar op kon gaan staan en meer zou kunnen zien. Helaas gebruikten ook de mensen die helemaal vooraan stonden zo'n krukje, dus je kon eigenlijk niet zo veel zien van de parade. Uiteindelijk heeft Bart ook maar zo'n krukje gekocht en hebben we met z'n 3en afgewisseld zodat we nog wat konden zien haha. Verder was het echt super tof om te zien en kwamen er natuurlijk heel wat extravagante en extreme outfits voorbij. Om half 10 hadden we het wel gezien, stonden er al 2 uur en zou nog 2 uur duren, dus zijn we naar huis gegaan. Ik heb thuis nog even een film gekeken en ben toen gaan slapen.

Zondag had ik met Annabel afgesproken. We zouden naar Paramatta gaan, een suburb 30km naar het westen. Het was een beetje gek weer: 25 graden met af en toe zon, maar heel veel wind waardoor het af en toe koud was. We hebben een paar uur rondelgelopen daar, was niet heel bijzonder, en hebben toen ergens wat gedronken. Om 17:00 was ik weer terug op centraal en had ik afgesproken met Roos:) Zij was voor 3 dagen weer hier in Sydney, dus konden we weer even bijkletsen. We hebben pizza gehaald bij de supermarkt en hebben deze onder het genot van de finale van wie is de mol lekker opgegeten. Ze is bij mij blijven slapen, toch ruimte genoeg, want dat was voor haar lekker goedkoop en natuurlijk heel gezellig!

Maandag moest ik om 8:00 beginnen. Ik heb even geholpen met de kleine, maar om 8:30 nam mijn hostmom de kleine mee om de oudste 2 naar school te brengen. Ik heb op mijn gemakje kunnen ontbijten en heb nog even met Roos gekletst. Om 10:00 ben ik met de kleine naar zwemmen gegaan en was het ook tijd om weer afscheid te nemen van Roos. Maar we gaan elkaar sowieso in Nederland weer zien!

Na het zwemmen heeft de kleine een boterham gegeten en heb ik haar op bed gelegd. Ik heb daarna zelf ook geluncht en ben mijn blog weer bij gaan werken. Om 14:30 was het tijd om de kleine uit bed te halen en richting school te gaan lopen om de andere 2 op te halen. Eenmaal thuis zat mijn werkdag er op en kon ik naar de sportschool. Ik heb lekker gesport en had een verfrissende fietstocht naar huis, want het regende. Toen ik thuiskwam had de jongen saxofoonles, dus ben ik even naar mijn kamer gegaan. Na de les ben ik gaan eten wat zoals bijna elke maandag al lekker klaar was gemaakt. Na het eten ben ik gaan douchen en daarna heb ik nog even het nieuws gekeken met mijn hostmom.

Nu ben ik mijn blog aan het afschrijven en is er dus al weer een week voorbij. Het begint ondertussen een vaste zin in mijn blog te worden, maar het is echt zo haha. Helaas gaat het met het plannen van mijn reis niet zo snel... Heb een beetje uitstelgedrag. Niet omdat ik geen zin heb in het reizen, maar omdat het best wel wat tijd kost en ik het liefst dat in een keer doe. Dat betekent dat ik echt een dag vrij moet houden, of in ieder geval een paar uur en dat is dus nog niet gelukt haha. Maar, deze woensdagmiddag heb ik vrijgehouden om het echt, maar dan ook echt, te gaan regelen. Dus jullie mogen me eraan houden, volgende week vertel ik in de blog dat ik mijn reis heb gepland en al dingen heb geboekt!

Verder heb ik samen met een vriendinnetje afgesproken om over 2 weken naar de Blue Mountains te gaan. We hebben het hostel al geboekt, want we blijven daar een nachtje slapen. Ik heb daar super veel zin en dan heb ik zo'n beetje alles gedaan wat ik in en rond Sydney wilde doen.

Dit was het weer voor deze week, dus

See you later, alligator

Liefs Vivianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 14155

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: