week 18: laptop gecrasht en zonnebaden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 18: laptop gecrasht en zonnebaden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 18: laptop gecrasht en zonnebaden

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

12 Februari 2018 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Laat ik deze blog beginnen met te zeggen dat mijn laptop deze week is gecrasht... Gelukkig had ik bijna alle foto's al online staan, maar helaas ben ik wel wat kwijt geraakt. Ook mijn tot nu toe gemaakte fotoalbum is weg. Maar ik ben super blij dat ik mijn laptop in ieder geval weer aan de praat heb gekregen. Zonder was het toch wel een stuk lastiger geweest.

Dinsdag ben ik met de kleine voor het eerst naar de zang/dansklas geweest. Eigenlijk was dit wel te vergelijken met muziek op schoot, maar dan, vanuit mijn muziekdocent perspectief, iets minder doordacht en veel vrijblijvender. Desondanks vond de kleine het fantastisch en heb ik toch weer wat nieuwe Australische kinderliedjes geleerd. Toen we thuiskwamen stond de filmcrew al klaar, want vandaag werd de tuin gefilmd voor een tv-programma. Ik heb de crew binnen gelaten en even met ze gekletst en een halfuurtje later kwam mijn hostmom thuis. Ik heb op de kleine gepast zolang ze bezig waren met filmen. Daarna heb ik lekker op mijn gemakje geluncht en gerelaxt. Om 14:30 was het tijd om naar school te lopen omdat ik vandaag voor het eerst zou gaan oppassen op het dochtertje van vrienden. Het was nog even een struggle om haar te vinden tussen al die kinderen, maar uiteindelijk vonden we elkaar en zijn we samen naar haar huis gelopen. We hebben spelletjes gespeeld, gekletst en boekjes gelezen. Om 17:15 kwamen de ouders thuis en kon ik naar huis. Het is nog geen 10 minuten van thuis vandaan, dus dat is top!

's Avonds ben ik nog even naar het winkelcentrum geweest omdat ik een journal wilde kopen. Ik was geinspireerd geraakt door Roos en vond het eigenlijk heel erg zonde dat ik er geen vanaf het begin heb bijgehouden. Ik heb natuurlijk deze blog, maar in de journal kan ik ook dingen plakken (kaartjes, folders etc) en er meer in schrijven als een dagboek. Eenmaal weer thuis heb ik nog een serie gekeken en ben ik gaan slapen.

Woensdag moest ik om 8:30 beginnen. Het was even hectisch in huis omdat mijn hostmom ging skypen met een eventuele nieuwe au pair, de oudste 2 naar school moesten en de kleine alleen maar bij mama wilde zijn. Ik heb de kleine afgeleid en om 9:45 zijn we gaan wandelen naar de playgroup. Ze heeft heel de ochtend lekker gespeeld en mij geen seconde uit het oog verloren haha. Ze wilde lekker 'samen' spelen. Het liedjes zingen was ook weer een succes en om 12:00 zijn we naar huis gegaan. MIjn hostmom was al thuis en ze was in de tuin aan het werken. Ik ben toen lunch gaan maken voor mezelf en ben snel op de bus gestapt richting Coogee beach, want ik had afgesproken met Roos. We hebben heerlijk op het gras gelegen (grasveld bij het strand) en gezellig gekletst. Eind van de middag moesten we nu toch écht afscheid nemen, want ze zou donderdag naar Tasmanie vliegen. Ik was om 17:45 thuis en ben toen zeker een uur bezig geweest met het schrijven en dingen plakken in mijn journal. Daarna hebben mijn hostmom en ik samen gegeten en hebben we nog het nieuws gekeken. Ik was van plan om mijn blog te schrijven op mijn laptop, maar dat ging hem dus niet worden. Hij bleef het bureaublad maar verversen, waardoor ik niets meer kon openen. Na hem een paar keer opnieuw te hebben opgestart in de hoop dat 'ie weer normaal zou doen, kwam hij niet verder dan een blauw scherm waarop stond dat ik hem moest herstellen. Helaas had ik hier volgens het bericht een recovery-cd voor nodig... Ik heb het maar even zo gelaten, want om 20:00 had ik een skypedate met Tessa! We hebben gezellig gekletst en zijn weer een beetje op de hoogte van elkaars leven:)

Donderdag kon ik uitslapen, want ik was vrij! Helaas lukte dit toch niet helemaal. Om 7:30 werd er op mijn deur geklopt door de jongen. Hij kwam vertellen dat ze de boom gingen snoeien, dus dat ik niet moest schrikken van het geluid. Super lief dat hij dat kwam vertellen, maar toen kon ik natuurlijk niet meer slapen door het geluid van die zaag... Om 8:45 ben ik eruit gegaan, want ik wilde toch om 10:00 naar de sportschool voor weer eens een groeples. Het was weer super fijn om deze te doen en ben zeker van plan, als het past in mijn werkschema, om deze les weer vaker te gaan doen.

Na het sporten ben ik gaan proberen mijn laptop weer aan de praat te krijgen. Uiteindelijk ben ik door middel van een sneltoets in de settings gekomen en kon ik hem helemaal resetten. Hierdoor dus wel alles kwijt, maar hij doet het weer (voor zolang het duurt, hij is al 4x gecrasht in afgelopen jaar ongeveer). Om 14:40 was het weer tijd om naar school te gaan om het dochtertje van de vrienden op te halen. Dit keer had ik haar snel gevonden en konden we meteen naar huis. Ik merkte op de terugweg al dat ze moe was en dat bleek wel eenmaal thuis. Nadat we een spelletje hadden gespeeld, werd ze een beetje chagrijnig en is ze in de studiekamer op de grond in slaap gevallen... Toen ik daar achter kwam, moest ik wel lachen. Het is ook niet niks voor een 5-jarige om meteen zo vol naar school te gaan en zo veel te moeten doen. Ze was gewoon kapot. Ik heb haar maar lekker laten slapen en een uur later heb ik haar wakker gemaakt. De ouders kwamen toen net thuis en het verbaasde hen ook niets dat ze zo moe was. Ik ben daarna naar huis gelopen en werd heel enthousiast thuis ontvangen. De jongen en het meisje riepen meteen 'Hi Viv' en het meisje kwam me een knuffel brengen. Mijn hostmom en ik hebben samen gegeten en nadat ik een knuffel van alle kinderen heb gehad, wat ze zowat iedere avond doen voordat ze gaan slapen :) , ben ik mijn blog verder gaan schrijven.

Vrijdag heb ik de kleine naar daycare gebracht. Ze was enorm verdrietig toen ik wegging en wilde me eigenlijk niet laten gaan. Ze bleef mijn naam maar roepen en het was echt heel sneu om te zien. Uiteindelijk heeft een leidster haar overgenomen en ben ik naar buiten geglipt. Ik merk inderdaad de laatste tijd dat ze steeds meer aan me gehecht raakt en ik natuurlijk ook aan haar:) Eenmaal thuis ben ik weer even terug naar bed gegaan, had niet zo goed geslapen die nacht, en heb de rest van de ochtend rustig aan gedaan. In de middag ben ik weer lekker gaan sporten. Eind van de middag ben ik op de light rail gestapt om de kleine op te halen. Ze was lekker aan het spelen en had niet door dat ik achter haar stond. Toen ze me zag, zei ze meteen 'shoes, home' en ze renden naar haar schoenen toe haha. Ondertussen kreeg ik nog even een knuffel en nadat ze doei had gezegd zijn we naar huis gegaan. Op de terugweg heb ik lekker veel knuffels gekregen en heeft ze van alles lopen vertellen.

Toen we thuis waren, heb ik haar meteen onder de douche gezet en heeft ze daarna gegeten. Mijn hostdad had al eten gemaakt voor de kinderen, dus dat was makkelijk. Nadat ik de kleine op bed had gelegd, ben ik zelf gaan eten. We hebben nog wat tv gekeken en toen was het tijd om naar mijn huisje te gaan. Ik had namelijk afgesproken om te skypen met Esther. Na te hebben bijgekletst, heb ik nog even 'Floortje naar het einde van de wereld' teruggekeken' en ben ik daarna gaan slapen.

Zaterdag kon ik uitslapen. Ik zou eigenlijk eerst moeten werken, maar dat was niet meer nodig. Ik had in eerste instantie wel mijn wekker staan omdat ik een groepsles wilde volgen van de sportschool. Maar ik werd wakker met best wat spierpijn en gewoon een moe lijf, dus ik besloot om lekker te blijven liggen. Uiteindelijk werd ik om 9:30 weer wakker en ben ik gaan ontbijten. De rest van de ochtend heb ik wat tv gekeken, mijn blog verder geschreven en gestofzuigd.

Om 14:00 had ik met een meisje afgesproken op Bondi. Vanwege een miscommunicatie vonden we elkaar pas 3 kwartier later, maar we waren weer lekker op het strand! Een vriendin van dat meisje zou ook nog komen en zo hebben we lekker 2 uurtjes op het strand gelegen en ook nog even gezwommen. Om 17:15 heb ik de bus weer naar huis gepakt. Ik moest namelijk oppassen bij een nieuw gezin, vrienden van mijn hostparents. Helaas had de bus enorme vertraging waardoor ik pas om 18:30 thuiskwam. Ik moest toen nog douchen en eten klaar maken en om 19:15 weer weg. Uiteindelijk heb ik zelfs nog even een stukje van een film kunnen kijken met de jongen. Hij vroeg of ik mee wilde kijken en hij kroop helemaal tegen me aan, zo lief! Helaas moest ik er dus snel weer vandoor want om 19:30 werd ik verwacht bij het gezin.

Het was maar 10 minuutjes lopen, dus ik was er zo gelukkig. Ik moest op 4 kinderen passen en de avond verliep prima! Zij hebben lekker film gekeken en ik heb ondertussen op mijn telefoon de olympische spelen gevolgd. Om 00:30 kwamen de ouders thuis en kon ik ook naar huis, met lekker wat geld op zak.

Zondag heb ik ook uitgeslapen. Ik had om 12:30 op circular quay afgesproken met een ander Nederlands meisje, dus ik hoefde pas om 11:45 weg. Om 13:00 sloten er nog 2 meiden bij ons aan en zijn we met de ferry naar Watsons Bay gegaan. Heel apart voor mij, omdat het 4 maanden geleden is dat ik daar was. Ik ben daar in de 2e week dat ik hier was helemaal naar toe gelopen, maar dit keer pakten we de makkelijkere route. Het was nog steeds zo mooi als toen natuurlijk en we hebben heel wat foto's gemaakt (lees: fotoshoot gehouden haha). Ik moest om 16:15 de ferry weer hebben omdat ik moest oppassen bij mijn hostfamily. Helaas had de ferry 40 (!) minuten vertraging waardoor ik pas om 17:35 in een nabijgelegen suburb was en ik eigenlijk om 17:30 moest oppassen.... Gelukkig kon mijn hostdad me ophalen en waren we uiteindelijk iets voor zessen thuis. De rest van de avond verliep soepel en om 20:00 sliep iedereen. Ze hadden alle drie een druk weekend gehad, dus ze waren hartstikke moe. Ik heb weer de olympische spelen gekeken en Sven zien winnen natuurlijk! Mijn hostparents kwamen om 21:00 thuis en toen kon ik ook naar bed. Ik heb nog even een serie gekeken en ben daarna gaan slapen.

Maandag moest ik om 6:00 beginnen, maar er was nog geen leven te bekennen in huis. Ik heb maar even een kopje thee gezet en gewacht totdat de eerste naar beneden kwam. Uiteindelijk was iedereen eruit en hebben we ontbeten. Ik ben met de kleine weer naar zwemmen gegaan en het ging super goed! Ze vindt het heel leuk om in het water te springen, nou ja ze laat zich meer vallen haha. En er zit altijd een enorme glimlach op haar gezicht als ze onderwater moet zwemmen, dus dat zit wel goed. Eenmaal thuis heb ik haar meteen naar bed gedaan want ze was in de kinderwagen al in slaap gevallen. Na een halfuur werd ze al wakker en wilde/kon ze niet meer slapen. Mijn hostmom nam het toen over en ik ben me klaar gaan maken voor de sportschool. Terwijl ik me aan het omkleden was, hoorde ik ineens "Vivi come, trampoline!" De kleine wilde met me op de trampoline spelen en wilde dat ik nú zou komen. Zo schattig! Ik heb even met haar gespeeld en daarna is ze weer naar bed gegaan. Ik ben toen richting de sportschool gegaan. Dit keer ben ik lekker lang gebleven want ik heb maar meteen wat nieuwe oefeningen uitgeprobeerd nu het zo rustig was. Uiteindelijk was ik 16:00 weer thuis en ben ik gaan douchen. Om 16:30 nam ik het over, want mijn hostmom ging naar pilates. Ik heb eten klaargemaakt voor de kinderen en om 17:30 zat iedereen netjes aan tafel. Na het eten ben ik begonnen aan het eten voor mij en mijn hostmom en heb ik wat spullen opgeruimd en afgewassen. Ja, je leest het goed. Onze vaatwasser is kapot... Vandaag kwam er een reparateur langs, maar de vaatwasser kon niet meer worden gered. Zolang moeten we dus alles afwassen. Na het eten ben ik naar mijn huisje gegaan en nu ben ik mijn blog aan het afschrijven.

Morgen kan ik uitslapen, hoef pas om 15:00 te beginnen, dus ik blijf vanavond op voor de Olympische spelen (schaatsen begint hier om 23:30). Probeer alles te volgen vanuit hier van Nederland en gelukkig is er een app van een kanaal hier waar je kan kiezen welke sport je wilt volgen. Op de tv laten ze voornamelijk de hoogtepunten zien, dus daar heb ik niet zo veel aan.

Deze week blijft het nog heerlijk warm, dus aankomend weekend zal ik weer op het strand te vinden zijn. Ik heb ondertussen al een aardig kleurtje en hoop die zolang mogelijk te houden haha.

Voor degene die carnaval vieren, nog een fijne carnaval en voor de mensen die gewoon weer moeten werken, veel succes!

See you later, alligator!

Liefs Vivianne


  • 12 Februari 2018 - 17:07

    Marja:

    Hoi Vivianne wat een leuk verslag weer.
    De kindjes beginnen zich nu aan je te hechten.
    Dan is het weer zo zielig voor ze dat ze straks weer aan iemand anders moeten wennen hè.
    H
    Ik kijk iedere week uit naar je verslag.
    Zo te lezen heb jij het er prima naar je zin.
    Za eenmaal thuis ook weer wennen zijn.
    Groetjes en geniet ervan!
    Marja van Poppel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 14118

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: