week 24: besefmoment - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 24: besefmoment - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 24: besefmoment

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

26 Maart 2018 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Dinsdag moest ik om 6:00 beginnen. Dat viel weer net zo zwaar als ik had verwacht, dus toen viel het eigenlijk wel weer mee haha. Ik ben met de kleine naar de singinggroup gegaan en zij had weer enorm veel plezier. Het weer is ondertussen trouwens echt herfstig nu: regen, wind en 'kou' (nog steeds boven de 20 graden). Ik hoefde deze dag maar tot 12 te werken, dus daarna had ik alle tijd om met de auto even een rondje te rijden. Ik moest namelijk de donderdag het meisje naar zwemmen brengen, met de kleine en het dochtertje ook bij me, dus besloot ik dat het handiger was om dan met de auto te gaan. Maar ik vond het wel fijn om eerst even zelf te rijden voordat ik 3 kinderen in de auto bij me had. En het ging super goed! Het is maar een klein stukje, dus eigenlijk stelt het niet zo veel voor. Het ging al weer veel beter dan een paar maanden terug en voelde me heel zeker in het verkeer. Nadat ik terug was van mijn ritje heb ik op mijn gemak geluncht en toen was het zo ongeveer al weer tijd om het dochtertje op te halen. Zij wilde dit keer weer naar ons huis, wat voor haar ouders geen probleem is met ophalen, dus zij heeft voornamelijk weer met de kleine gespeeld. Om 17:15 werd ze opgehaald en zat mijn werk erop.

Ik ben toen achter mijn laptop gedoken en heb weer 2 vluchten geboekt voor mijn reis! In principe zijn alle vluchten nu geboekt, op een na: de vlucht weer terug naar Sydney. Voor de rest moet ik nu even uitzoeken wat de handigste manier is om geld van mijn NL rekening naar mijn AUS rekening te krijgen en dan kan ik de rest ook gaan betalen. Ik heb zoveel zin in het reizen en kan eigenlijk niet wachten haha. Nadat ik klaar was met het uitgeven van mijn geld ben ik eten gaan maken en na het eten zat de dag er al weer op.

Woensdag begon de dag weer om 6:00. Ook deze ochtend (net als gisteren) kwamen de kinderen pas om 7:00 naar beneden. Ik had op deze manier lekker de tijd om wakker te worden, maar het zorgde er wel voor dat er iets meer gehaast moest worden om op tijd klaar te zijn. Ik ben dit keer niet met de kleine naar playgroup gegaan omdat het de hele ochtend regende. We hebben thuis gespeeld en ons prima vermaakt. Om 12 uur nam mijn hostmom het over en had ik de rest van de dag vrij. Ik heb geluncht en daarna ben ik lekker op bed gaan liggen. Uiteindelijk werd mijn powernap iets langer dan gedacht (haha, oeps), maar ik heb een heerlijk relaxed middagje gehad. Eind van de middag kreeg ik inspiratie om na te gaan denken wat ik wil doen met mijn eigen bedrijfje als ik weer in Nederland ben. Dus ik heb het een en ander daarvoor gedaan en toen was het al weer etenstijd. Ik heb nog even het nieuws gekeken en gekletst met mijn hostmom en toen ben ik naar bed gegaan. Het is trouwens wel de week van de extreme hier: vorige week was er nog een enorm bosbrand in Tathra (ja, waar ik op vakantie ben geweest) waarbij 70 huizen verloren zijn gegaan, en vandaag had het zo veel geregend ten noorden van Sydney dat de straten blank stonden...

Donderdag begon ik wéér om 6:00. Ook deze ochtend kwamen de kinderen pas om 7:00 naar beneden. Ik heb mijn ontbijtje, net zoals de afgelopen dagen, gemaakt en gegeten toen de kinderen naar school werden gebracht waardoor ik het lekker rustig kan opeten (de kleine is dan meestal toch aan het spelen). We zijn even voor een kort rondje gegaan op de step en toen kwam Roos langs! Zij was in Melbourne de afgelopen weken en had toch besloten om lekker naar huis (Nederland) te gaan na 8 maanden en ze vloog vanaf Sydney. Dus zagen we elkaar toch weer eerder dan gedacht:) Ze is naar mij toegekomen en we hebben gezellig bijgekletst. Om 12:30 is Roos weer weg gegaan en heb ik de kleine naar bed gebracht. Ik ben toen het avondeten alvast gaan maken, pannenkoeken, want 's avonds zou ik daar geen tijd voor hebben. Om 14:30 zijn we de kinderen van school gaan halen. De jongen ging met een vriendje mee die hem ook naar voetbal zou brengen en ik ging naar huis met de kleine, het meisje en het dochtertje. Zij hebben even kort gespeeld thuis en toen was het tijd om naar zwemmen te gaan. Het rijden ging prima en na de les van het meisje zijn we weer naar huis gereden. Toen wij de straat in reden, kwamen ook net de ouders van het dochtertje aan, dus top timing. Ik heb de meiden eten gegeven en daarna zijn we lopend naar de voetbaltraining gegaan om de jongen op te halen. Om 18:15 waren we weer thuis en hebben ze even tv gekeken. Het naar bed brengen van de kleine ging super soepel, dat van de oudste 2 iets minder helaas. De jongen wilde zijn tanden absoluut niet poetsen en het meisje was een beetje druk. Uiteindelijk lag het meisje zo goed als in bed en was de jongen verdrietig en van slag omdat ik geen verhaaltje wilde voorlezen, omdat hij zijn tanden niet had gepoetst. Precies op dat moment kwam mijn hostdad thuis, dus hij nam het over. Ik ben toen naar mijn kamer gegaan en ben weer op tijd gaan slapen, want morgen weer 6:00 op.

Vrijdag moesten we in de ochtend haasten, want de kinderen kwamen weer pas om 6:45 naar beneden. Dit keer moesten ze al om 7:50 op school zijn, dus alles moest snel gebeuren. Laat het nou net gebeuren dat precies vandaag de kleine en de hostdad tot 7:30 uitslapen... Maar uiteindelijk vertrokken mijn hostdad en de 2 oudste toch nog redelijk op tijd. Ik ben met de kleine naar daycare gegaan en ben daarna weer lekker mijn bed ingedoken. Ik merkte dat het toch wel weer zwaar was om elke dag om 6:00 op te staan, vooral omdat ik de avond ervoor niet voor 23:00 slaap. Dus vrijdag was een heerlijk relaxte dag. Om 15:30 ben ik de kleine op gaan halen en hebben we daarna weer haar zus opgehaald bij de netballtraining. Eenmaal thuis is mijn hostdad begonnen aan het eten en heb ik de kleine onder de douche gezet. Nadat de kinderen hadden gegeten ben ik naar sportschool gegaan. Het was super rustig, dus ik had alle ruimte en hoefde niet te wachten totdat bepaalde apparaten vrij waren. Heerlijk. Toen ik thuiskwam heb ik samen met mijn hostparents gegeten en daarna nog even gekletst. Ik ben daarna gaan douchen en ben een serie gaan kijken in bed.

Zaterdag werd ik om 8:30 wakker. Ik ben meteen mijn ontbijt gaan maken en me klaar gaan maken om naar het strand te gaan met Sara. Maar op het laatste moment besloten we toch om niet naar strand te gaan, omdat het best wel bewolkt was. In plaats daarvan zijn we naar de Botanic Gardens gegaan en hebben we daar gepicknickt. Eind van de middag klaarde het helemaal op en besloten we om nog een drankje te doen bij de Opera Bar. Het was weer een gezellige middag! Daarna ben ik naar huis gegaan. Onderweg heb ik nog een gezichtsmaskertje gekocht voor een lekker relaxte avond. Eenmaal thuis heb ik eten voor mezelf gemaakt. Er was nog niemand thuis verder dus lekker rustig. Toen ik net mijn eten wilde gaan opeten, kwamen mijn hostdad en de kinderen thuis. Het was een beetje chaos, dus ik besloot om mijn eten maar op te eten in mijn kamer zodat ik in ieder geval niet in de weg zou lopen en ik rustig kon eten. Ik heb 's avonds nog even het nieuws gekeken met mijn hostparents en ben daarna een film gaan kijken.

Zondag heb ik uitgeslapen tot 10:00. Mijn hostfamily was een dagje weg dus ik kon in alle rust mijn ontbijt maken. Na mijn ontbijt ben ik mijn kamer maar weer eens op gaan ruimen. Ik heb alle lakens verschoond, gestofzuigd en wat spullen opgeruimd. Het was vandaag weer super warm, 30 graden. Maar om eerlijk te zijn, ben ik ondertussen een beetje strandmoe haha, dus had geen zin om naar het strand te gaan. In plaats daarvan ben ik nog wat laatste dingen gaan regelen voor mijn reis. 's Avonds had ik afgesproken met Justine om samen wat te eten. We zijn naar 'Lentil as Anything' gegaan waar ik een paar maanden terug ook al een keer ben geweest. We hebben lekker gegeten en zijn daarna weer naar huis gegaan. Ik heb thuis nog even het nieuws gekeken en ben daarna naar bed gegaan.

Vandaag, maandag, begon ik om 6:30. Omdat de kinderen afgelopen week later uit bed kwamen, en dat hopelijk deze week ook zo is, mocht ik nu later beginnen (joepie!). Dit keer waren ze al wel wakker toen ik binnenkwam en ook mijn hostdad en de kleine kwamen al om iets over half 7 binnen lopen. Maar alsnog had ik alle tijd om de lunches klaar te maken en ontbijt klaar te zetten. Nadat de kinderen naar school waren, heb ik met de kleine gespeeld. Het begint wel steeds meer tot me door te dringen dat ik over 4 weken al weg ga, dus probeer van alle momentjes te genieten nu. Om 10:00 was het tijd om naar zwemmen te gaan en dit keer gingen we weer op de fiets. Ik was alleen het fietsslot vergeten mee te nemen, dus heb heel de zwemles heel hard geduimd en gehoopt dat de fiets er nog zou staan als we terugkwamen.... Gelukkig was dat het geval en konden we op de fiets weer terug. We hebben geluncht en daarna heb ik haar naar bed gebracht. Mijn hostmom was een halfuurtje later dan gepland thuis want ze moest haar auto ophalen bij de garage en dat duurde langer dan verwacht. Ik ging dus ook iets later dan gepland naar de sportschool, maar dat maakte toch niets uit aangezien ik de rest van de middag vrij was. Na het sporten heb ik mijn blog bijgewerkt en de was opgehangen. Daarna ben ik lekker gaan douchen. Toen was het tijd om even te relaxen totdat ik mijn eten ben gaan maken.

Net toen ik wilde gaan eten, begon het meisje enorm te schreeuwen: ze was door een bij gestoken. Ik heb even de kleine binnengehouden zodat mijn hostmom al haar aandacht aan het meisje kon geven. Gelukkig ging het nadat de icepack erop had gezeten wel weer wat beter. Terwijl ik aan het eten was, heeft het meisje me voorgelezen uit het boek wat ze moest lezen voor school. Daarna zijn de kinderen naar bed gegaan en ben ik tv gaan kijken. Mijn hostmom kwam niet veel later ook op de bank zitten en samen hebben we het nieuws gekeken en vooral gelachen om het cricketschandaal. Cricket is zo'n enorm groot ding hier en nu heeft het Australische team vals gespeeld tijdens een wedstrijd. Het nieuwsitem duurde denk ik wel 10 minuten, wat laat zien dat het echt heel groot nieuws is hier. Na de rest van het nieuws gekeken te hebben, ben ik naar mijn bedje gegaan en heb ik nog even een serie gekeken.

Terwijl ik samen met Sara afgelopen zaterdag in de Botanic Gardens zat met uitzicht op de harbour bridge en opera house besefte ik me dat ik over 5 weken al weg ga en dat dit dat niet meer 'normaal' is om te zien. Ik kan dan niet meer denken: hé ik ga vandaag even van het uitzicht genieten vanaf de haven. Het zal zo enorm gek worden om dadelijk weer in Nederland te zijn, waar alles weer zo 'gewoon' is. Voor nu deed dit me wel besluiten om mijn must-see lijstje nog eens door te nemen en te kijken wat ik nog wil zien voordat ik weg ga. Dat zijn er uiteindelijk nog maar 3, dus dat moet makkelijk lukken in deze komende weken. Ook probeer ik om nog wat extra tijd met de kinderen door te brengen en ook op momenten dat ik niet werk maar wel thuis ben, even te kijken of ze misschien een spelletje willen spelen of hulp nodig hebben. Verder heb ik vandaag mijn sportschoolabonnement opgezegd, kan nog wel een maand sporten gelukkig vanwege opzegtermijn, wat al zo'n definitief momentje is haha.

Aankomend weekend is het Pasen, dus waarschijnlijk blijf ik op zondag dan bij de familie en de maandag moet ik heel de dag op de kids passen. Oh, en morgen moet ik naar ortho, want mijn spalkje is wéér los...
That's it for now

See you later alligator,

Liefs Vivianne

  • 02 April 2018 - 10:28

    Marijke:

    ik ben weer thuis. en heb je verslag gelezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 14133

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: