week 23: Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 23: Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 23: Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

19 Maart 2018 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Dinsdag werd ik om 7:15 wakker. Omdat vandaag de schoolfoto's werden gemaakt, had het meisje gevraagd of ik haar haar wilde doen. Aangezien ik toch al wakker was, ben ik om 7:30 maar even naar binnen gegaan om te kijken of ze mijn hulp nog nodig had. Maar mama was al druk bezig en het was helemaal naar wens van het meisje:) Ik ben meteen maar gaan ontbijten en heb tot 10:00 in alle rust en op mijn gemakje kunnen wakker worden, gedoucht en mezelf aangekleed. Toen was het tijd om op de fiets naar de singinggroep te gaan. Het fietsen ging weer goed, helaas wel door de regen, en het muziek maken was weer leuk, zelfs ik vond het leuk dit keer haha. Eenmaal thuis zijn we gaan lunchen en daarna ben ik op de fiets gesprongen naar het winkelcentrum. Ik wilde namelijk een USB-stick kopen om daar ook al mijn foto's op te zetten. Dan heb ik in ieder geval iets meer zekerheid dat ik geen foto's meer kwijtraak, ze staan ook nog online namelijk. Helaas was dit ook weer door de regen, dus heb voor het eerst echt mijn regenjas gebruikt. Om 14:30 was het tijd om het dochtertje op te halen. Dit keer gingen we weer naar ons huis omdat ik vanaf 16:00 ook op de andere kids moest letten. De avond verliep verder oke en zoals gewoonlijk lagen ze allemaal om 19:30 weer op bed.

Woensdag ben ik met de kleine naar daycare gegaan en heb ik de hele tijd weer gezellig met Jaqi gepraat. Om 12:30 waren we thuis en had ik vrij tot 16:30. Ik ben gaan uitzoeken of het gunstiger zou zijn om in de najaarsvakantie naar Uluru te gaan in plaats van aan het eind van mijn reis. Mijn hostfamily gaat namelijk van 11 april tot 19 april op vakantie, dus dan heb ik vrij. En inderdaad, het zou qua geld gunstiger zijn om dan te gaan. Ik ben hier best wel even mee bezig geweest, maar kon nog geen beslissing nemen dus heb uiteindelijk nog niets geboekt. Om 16:30 nam ik het over van mijn hostmom. Helaas ging het dit keer niet zo soepel met de kinderen. Ze moesten huiswerk maken en dat werd bij het meisje een groot drama. Huiswerk was ook niet mijn favoriete bezigheid als kind, dus kon me enigszins wel voorstellen waarom ze zich zo gedroeg. Uiteindelijk met veel geduld en consequent zijn vanuit mijn kant, heeft ze haar huiswerk gemaakt. Ik was kapot haha. Hierna gegeten, dit ging een stuk makkelijker, en ook het naar bed gaan was geen probleem. Dan merk je wel het verschil tussen kinderen en volwassenen vind ik. Terwijl ik nog een soort van boos was om hoe ze zich had gedragen en daar een beetje chagrijnig van was geworden, was zij weer haar vrolijke zelf en was het voor haar al lang geschiedenis. En ik was zeker niet de liefste tijdens dit huiswerkgedoe, maar ook dat was allang weer vergeten en ze wilde me vanalles laten zien en kwam tijdens het voorlezen helemaal tegen me aangekropen. Ik vond het mooi om te zien hoe dat werkt bij kinderen en dat dat vaak niet het geval is bij volwassenen haha.

Donderdag had ik vrij gekregen. Omdat ik volgende week meer moet werken dan normaal, had mijn hostmom gevraagd of het goed was dat ik dan deze uren volgende week werk. Ik vond het prima en kon dus lekker uitslapen. Ik werd om 8:45 wakker en ben op mijn gemakje gaan ontbijten. Nadat ik mijn heerlijke havermoutpap op had, ben ik gaan sporten. Ik heb alle oefeningen weer zittend gedaan, zodat ik mijn voet kon ontlasten. Het is nog steeds pijnlijk, maar gelukkig niet meer zo erg als begin deze week. Na het sporten heb ik geluncht en gedoucht. Gisteren was ik al bezig met mijn Ulurutrip en vandaag heb ik nog wat meer uitgezocht. Uiteindelijk had ik de beste deal gevonden en heb ik geboekt! Ik ga van 15 april tot 18 april naar de 'outback':) Toen was het tijd om het dochtertje op te halen. Ik ben dit keer op de step gegaan, zodat ik mijn voet niet hoefde af te wikkelen wat het pijnlijkste is. Dit was nog best vermoeiend haha, vooral aangezien de heenweg alleen maar heuvel op is... Eenmaal op de terugweg van school kwamen we mijn hostmom tegen. Zij kwam de oudste 2 ophalen. Het dochtertje wilde graag bij ons thuis spelen, dus zijn wij met mijn hostmom mee terug gereden in de auto. De oudste 2 moesten naar zwemmen en voetbal, dus ik bleef thuis met het dochtertje en de kleine, was net zo makkelijk. Om 17:15 werd het dochtertje opgehaald en ben ik mijn eten klaar gaan maken. Om 18:30 was ik uiteindelijk lekker aan het eten. Hierna ben ik mijn blog verder gaan schrijven. 's Avonds heb ik nog het nieuws gekeken met mijn hostmom en hebben we even gekletst. Hierna ben ik richting bed gegaan. Terwijl ik een serie zat te kijken, kreeg ik bezoek van een welbekende vriend: een kakkerlak. Helaas zat hij op het plafond, dus kon ik hem niet vangen. Ik dacht dat het wel een goed idee zou zijn om hem met een handdoek weg te slaan, zodat 'ie misschien op de grond zou belanden. Jammer genoeg vloog hij weg en kroop hij achter de kast... Ik heb niet heel relaxed geslapen deze nacht haha.

Vrijdag heb ik de kleine in de ochtend naar daycare gebracht. De rest van de dag heb ik heerlijk gerelaxed, omdat ik daar zin in had en omdat ik mijn voet nog wat extra rust wilde geven voor het weekend. Eind van de middag ben ik de kleine opgaan halen. Dit keer moest ik ook het meisje ophalen van de netballtraining, die deze week is gestart. Het veld was gelukkig makkelijk te vinden, niet dankzij google maps dit keer haha. Eenmaal thuis heeft de hostdad het eten gemaakt voor de kids. Ik heb de kleine naar bed gebracht en heb daarna mijn eten gemaakt. Om 20:00 gingen mijn hostparents naar een verjaardag, dus moest ik oppassen. Ik heb de oudste 2 naar bed gebracht en heb daarna met Esther geskypt. Het was mijn plan om op tijd te gaan slapen, maar het was zo gezellig met Esther dat het toch wat later werd haha.

Zaterdag stond ik om 6:30 op, want ik zou samen met Sara naar de Blue Mountains gaan. Na wat vertraging aan mijn kant hadden we om 8:30 de trein naar Katoomba, het plaatsje waar we zouden overnachten. Het was super mooi weer, dus we hadden geluk. We hebben onze spullen bij het hostel gedropt en zijn daarna gaan lopen. We zijn een paar keer verkeerd gelopen tijdens de walk, omdat het slecht was aangegeven op de borden. Maar daardoor hebben we wel meer en mooie plekken gezien! We zijn geeindigd, na 4 uur lopen, bij hét uitzichtpunt van de Blue Mountains: Echo Point. Het was echt prachtig. Hierna zijn we naar het hostel gegaan om op te frissen en zijn we uit eten gegaan bij de chinees. Na het eten zijn we weer terug naar Echo point gegaan om de zonsondergang te bekijken. Helaas waren we net te laat om de zon echt achter de bergen te zien gaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was alsnog adembenemend om alle kleuren te zien en te zien hoe de bergen langzaam 'blauw' worden. Ze hebben een blauwe gloed over zich door de bomen, vandaar de naam Blue Mountains. We hebben nog wat boodschappen gedaan voordat we terug gingen naar het hostel. We hebben nog even gekletst en zijn daarna gaan slapen. Helaas was er een enorme snurker in de kamer, waardoor ik echt slecht heb geslapen.

Zondag zijn we nog naar de Katoomba Falls gelopen en ook dat was weer prachtig. We hebben zo'n 2 uur rondgelopen en zijn daarna terug naar het hostel gegaan. Ik moest namelijk oppassen eind van de middag dus we moesten de trein begin van de middag terug naar de stad hebben. Onze benen waren enorm blij dat we 2 uur in de trein konden zitten. Het was een super leuk weekend met Sara en ik heb mijn ogen uitgekeken tijdens onze wandelingen en bij de uitzichtpunten. Top weekend! Eenmaal thuis heb ik nog even kunnen relaxen voordat ik op de kinderen moest passen. Ze luisterden enorm goed vanavond, dus heb ze beloond met een extra lange voorleessessie. De ouders waren om 19:30 al weer thuis, dus toen kon ik ook naar mijn kamer. Ik heb mijn video's achter elkaar gezet en dat filmpje kan je hier bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=DNv0vYAszIg
Ik ben op tijd naar bed gegaan en heb nog een serie gekeken voordat ik ben gaan slapen.

Maandag kon ik lekker uitslapen, wat ik wel nodig had na het weekend. Ik heb rustig aan gedaan en gerelaxed tot 13:30. Toen moest ik weer beginnen met werken. Ik heb de oudste 2 om 15:00 van school gehaald en de rest van de middag verliep soepel. Het was weer super warm, dus we hebben vooral binnen gezeten met de airco aan. Als avondeten had ik hutspot gemaakt met daarnaast een visstick. De kleine vond het heerlijk, maar de oudste 2 vonden het babyvoedsel en maakten er een heel drama van. Ik kon er eigenlijk alleen maar om lachen haha. Uiteindelijk hebben ze het gewoon op gegeten en daarna was er niks meer aan de hand. Ik ben er ondertussen achter hoe ik het beste kan reageren in dit soort situaties en wat werkt voor de kinderen, waardoor ze in dit geval hun eten wel opeten. Voor degene die willen weten hoe ik dan reageer: door grapjes te maken en humor in de strijd te gooien en door niet te veel aandacht te besteden aan het negatieve gedrag. Máár wanneer ze te ver gaan maak ik heel duidelijk dat er consequenties volgen. En ondertussen weten ze bij mij dat die ook écht volgen. Als zo'n situatie dan weer voorbij is, is er ook niks meer aan de hand en is alles weer goed. Ik was net bezig ze naar bed te brengen toen mijn hostmom thuiskwam. Zij nam het over en ik kon lekker gaan eten.

Met mijn voet gaat het dus een stuk beter. Ik voel het nog steeds als ik loop, dus probeer nog rustig aan te doen. Verder gaat in het algmeen nog steeds goed, maar merk wel dat ik steeds meer zin krijg in het reizen en daar ook wel naar uitkijk. Nog maar 4 weekjes voor ik naar Uluru ga en daarna nog maar 1 week werken en dan ga ik op avontuur!

Voor nu geniet ik nog van mijn tijd hier met de familie, met mijn vrienden en van Sydney:)

See you later alligator,

Liefs Vivianne





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 14132

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: