week 13: heet, heter, heetst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 13: heet, heter, heetst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 13: heet, heter, heetst

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

08 Januari 2018 | Australië, Sydney

Dinsdag kon ik lekker uitslapen. Ik hoefde pas om 10:00 te beginnen dus ik kon even bijslapen van de vorige dag. Ik ben met de kleine gaan zwemmen bij de buren, het was namelijk weer best warm. Hierna hebben we wat muziek geluisterd, heeft zij gespeeld en heb ik de was gedaan. Ik heb haar om 12:30 naar bed gedaan en ben daarna zelf gaan lunchen terwijl ik de film van gisteren heb afgekeken. Om 14:15 kwam mijn hostmom thuis met boodschappen en allerlei spullen van de ikea. Ze had zich lekker laten gaan haha. Maar er zat ook iets voor mij bij: een lange spiegel en nieuwe kussens. Helaas werd de kleine ook al wakker, dus het was gedaan met de vrije tijd.

Ik ben samen met de kleine naar de postoffice gegaan om te kijken of er nog iets in de mailbox zat. Er zat niks in, dus met lege handen weer richting hus gelopen. Onderweg zijn we nog even gestopt bij de speeltuin. Eenmaal thuis heb ik een muziekje opgezet voor de kleine en is zij gaan spelen. Ik ben toen begonnen aan het avondeten, ook voor mezelf, zodat ik het alleen maar hoefde op te warmen. Nadat de kleine had gegeten en had gedoucht, ben ik zelf gaan eten terwijl zij wat tv keek. Ik heb haar daarna naar bed gebracht en heb weer 3 kwartier naast haar gelegen; ze begon meteen weer te huilen als ik wegliep. Helaas is het niet 'even-huilen-omdat-ik-alleen-ben-huilen' maar 'hysterisch-ik-loop-gewoon-naar-beneden-in-mijn-slaapzak-huilen'. Dus vandaar dat ik toch maar bij haar blijf.

Om 19:30 kwamen mijn hostparents thuis en hebben we nog even gekletst terwijl zij aan het eten waren. Ik ben daarna mijn bed op gaan maken, had mijn lakens gewassen, en heb mijn kleren opgeruimd. Hierna ben ik met een theetje en laptop op schoot een filmpje gaan kijken.

Woensdag moest ik om 10:00 beginnen. Ik ben met de kleine even naar buiten gegaan en we hebben een rondje gestept op haar nieuwe step. Oftewel, zij stond op de step en ik heb haar geduwd. Om 11:00 kwam mijn mijn hostmom thuis met de oudste 2. Ze was die ochtend heel vroeg vertrokken om de kinderen op te halen ergens 2,5 uur rijden hier vandaan. Opa en oma hadden namelijk al 6 uur gereden en waren samen met de kinderen gaan overnachten in een motel zodat mijn hostmom niet zó ver hoefde te rijden. De kinderen waren heel blij dat ze weer thuis waren, maar het was meteen gedaan met de rust haha. De oudste 2 waren niet heel lang thuis, want ze gingen 's middags naar de film. Ik had het weer lekker rustig in de middag, want de kleine ging naar bed en mijn hostmom ook.

Om 14:30 nam ik het weer over en de kleine was aan het huilen omdat mama er niet was. Gelukkig was dit na 10 minuten over en heeft ze de rest van de middag zelf gespeeld. Om 17:00 kwamen de andere 2 thuis en hebben we pannenkoeken gegeten. Dat blijft een schot in de roos hier qua avondeten. Ze hebben een filmpje gekeken en ondertussen heb ik gegeten. Om 18:30 heb ik de kleine naar bed gebracht en dit keer 'mocht' ik na 10 minuten al beneden. De andere 2 hebben de film afgekeken en zijn daarna naar bed gegaan. Mijn hostparents kwamen rond 19:30 thuis en toen zat mijn werkdag er al weer op.

Leuk om te vertellen: ik heb wat dingen uitgezocht voor mijn minivakantie. Ik ga namelijk van 13 januari tot 19 januari met het gezin mee op vakantie. Maar omdat er geen plek is in de auto ga ik met de bus. Ik moet overstappen in Canberra, dus ik dacht waarom maak ik op de terugweg dan niet een tussenstop in Canberra? En dan plak ik er ook meteen een paar daagjes Melbourne aan vast. Dus mijn eerste (mini) backpackerservaring wordt een feit!

Donderdag hoefde ik pas om 14:30 te beginnen, dus ik had alle tijd om uit te slapen en mijn reis te boeken voor over 2 weken. Ik heb de busreis, vluchten en hostels geboekt en heb er super veel zin in! Daarna ben ik naar het winkelcentrumpje gelopen, want ik had nog een nieuwe jurk nodig. 's Avonds zouden we namelijk naar de premiere van de musical Wizard of Oz (!) gaan en dan moet je er natuurlijk wel een beetje chique uitzien. Dus dit was een goed shopexcuus. Ik heb een mooi zwart jurkje gekocht, alleen heb ik geen goeie schoenen kunnen vinden... Maar ik mocht schoenen lenen van mijn hostmom. Gelukkig hebben we dezelfde maat, dus kon ik rode hakjes lenen. De dresscode was '' a touch of Ruby", dus dat komt goed uit!

Ik ben op tijd begonnen met het klaarmaken van het avondeten, zodat ik het alleen nog maar hoefde op te warmen. De oudste 2 hebben even op de playstation gespeeld en de kleine sliep nog. Om 15:30 werd de kleine, weer enorm van slag, wakker. De rest van de middag hebben we muziek geluisterd en hebben we lekker gedanst. Om 17:00 zijn we gaan eten, daarna hebben de kinderen gedoucht en heb ik de kleine slaapklaar gemaakt. Om 18:00 waren we helemaal klaar en kwam de oppas voor de kleine.

Wij zijn om 18:15 naar de bus gelopen, hebben om 18:30 de bus gepakt en we waren om 19:00 in het theater. Mijn hostmom was vanwege werk helaas later, dus wij zijn gewoon gaan zitten. En wat was de show goed zeg! Ik heb enorm genoten en de cast was echt geweldig. Helaas hebben ze 'ease on down the road' en 'brand new day' (wat mij betreft dé nummers van de show) niet gezongen. Om 22:15 was de show klaar en zijn wij richting de auto gelopen. Het was natuurlijk al super laat voor de kinderen, dus die zijn eenmaal thuis meteen naar bed gegaan. Ik heb nog wat gegeten, was een beetje hongerig aangezien we om 17:00 al hadden gegeten, en ben daarna naar mijn kamer gegaan. Ik heb nog een serie gekeken en ben daarna gaan slapen.

Vrijdag was ik vrij, dus ben ik lekker naar het strand gegaan. Ik heb deze keer weer een ander strand gekozen en ben naar Maroubra Beach gegaan. Mooi strand en lekker rustig:) Ik heb 2,5 uur op het strand gelegen en besloot dat dat wel weer genoeg zon was voor vandaag. Ik was om 16:30 thuis en ben meteen al het zand van me af gaan spoelen. Mijn hostfamily ging uiteten dus ik had het rijk voor mezelf alleen. Ik heb onder het genot van 'sex and the city' lekker gegeten en ben daarna naar mijn kamer gegaan. Ik heb nog even geskypt met papa, serie verder gekeken en ben gaan slapen.

Zaterdag had ik om 8:15 de wekker staan. Ik zou namelijk met een ander meisje de "I am free walking tour" doen in Sydney. Ik had deze nog, steeds, niet gedaan dus het leek me een goed plan deze zaterdagochtend daar aan te besteden. We hadden om 10:15 afgesproken bij een station in de stad en zijn daarna naar de plek gelopen waar het zou beginnen. De tour begon om 10:30 en heeft uiteindelijk tot 13:30 geduurd. Het was een leuke en interessante tour, met veel verhalen, leuke weetjes en een mooie route. Ondanks dat wij allebei al wat langer in Sydney zijn en de meeste plekjes van de tour al wel hadden gezien, hebben we zeker weer wat nieuwe dingen geleerd en hebben we een leuke ochtend gehad. Na de tour hebben we samen geluncht en daarna zijn we beiden weer richting huis gegaan.

Helaas kreeg ik op de terugweg echt enorme hoofdpijn, dus eenmaal thuis meteen een paracemetol ingenomen en mijn bed ingedoken. Ik heb 2 uurtjes in bed gelegen en wat geslapen en gelukkig ging het hierna iets beter. Ik denk dat het een combinatie was van te veel zon en te weinig drinken. Ik heb een lekkere zelfgemaakte wrappizza gegeten en ben daarna even voor een avondwandelingetje gegaan. Het was een super mooie dag vandaag en de avond was echt heerlijk. Eenmaal thuis heb ik nog even het nieuws gekeken met mijn hostparents en daarna ben ik gaan douchen. Gedoucht en wel ben ik in mijn bedje gaan liggen en heb ik 'sex and the city' afgekeken. Hierna ben ik maar meteen aan 'sex and the city 2' begonnen haha. Tegen 24:00 besloot ik dat het toch wel tijd was om te gaan slapen, dus heb ik mijn laptop weggelegd en probeerde ik te gaan slapen. Helaas lukte dit niet zo,dus viel ik pas veel later in slaap.

Zondag was ik eerst van plan om naar het strand te gaan in de ochtend, maar omdat ik zo laat in slaap was gevallen en ik anders om 8:00 al op moest, besloot ik om maar lekker uit te slapen. Achteraf gezien ben ik blij dat ik dat heb gedaan, want het was veel te heet wat mij betreft om naar het strand te gaan. Ik werd om 9:15 wakker en het was al 31 graden... Wel ben ik lekker gaan zwemmen bij de buren. Daarna ben ik weer binnen gaan zitten met de airco vol aan. Vandaag zou de warmste dag worden tot nu toe, tegen de 40 graden aan.

En inderdaad, in de middag vertelde mijn weersapp mij dat het 41 graden was... Ik heb lekker op mijn gemakje geluncht, binnen met de airco aan, en heb de film afgekeken. Om 14:30 moest ik werken. Mijn hostmom was werken en mijn hostdad ging met de oudste 2 naar een show in de stad. Ik ben maar meteen begonnen met voorbereidingen voor het avondeten zodat dat alleen nog maar opgewarmd hoefde te worden. Verder heb ik wat dingen uitgezocht voor een tripje naar de Blue Mountains en mijn fotoboek bijgewerkt.

Ik heb de kleine eten gegeven en gedoucht en daarna kwam de rest alweer thuis. Ik ben mijn eigen eten gaan klaarmaken, heb de was opgehangen en opgevouwen en heb gegeten. Ik heb nog even met mijn hostparents gekletst toen ze thuis waren en ben daarna naar mijn huisje gegaan. Ik heb met mama geskypt en nog een serie gekeken waarna ik ben gaan slapen.

Maandag heb ik uitgeslapen tot 9:15. Na mijn ontbijt ben ik op de fiets gesprongen richting de sportschool. Ik heb lekker 1,5 uur gesport, wat erg fijn was aangezien ik al even niet meer naar de sportschool was geweest. Begin van de middag kwam ik thuis en heb ik geluncht. Ik heb gedoucht, mijn was opgeruimd en toen was het alweer tijd om te beginnen met werken.

Er was een vriendje van de jongen hier spelen, dus die hoefde ik niet te entertainen haha. Al redelijk snel werd de kleine wakker en heb ik haar uit bed gehaald. Het meisje was bij een vriendinnetje en zou rond 16:00 worden thuisgebracht. Helaas raakte de jongens in een klein gevecht, ja echt lichamelijk, dus de jongen kwam sip naar binnen lopen met zijn oog half dicht: zijn vriendje had hem geslagen... Hij was zeker niet onschuldig, ze waren heel ruw aan het spelen, maar hij was nu de ongelukkige die echt pijn had. Meteen een icepack erop gedaan en na een paar minuten naar de overkant gelopen om het uit te praten. Dit duurde volgens mij nog geen minuut en toen was het al weer goed! Hij ging 's avonds met ze mee uiteten en er was niks meer aan de hand. De 2 meiden hebben rond 17:15 gegeten, en ze zijn daarna in bad/de douche gegaan. Hierna hebben ze wat tv gekeken en ben ik aan mijn eigen eten begonnen.

Nadat ik klaar was met eten heb ik de kleine naar bed gebracht. Het ging dit keer wat makkelijker en ik hoefde niet bij haar te blijven liggen, onder het mom dat ik de andere naar bed moest brengen. Wat natuurlijk waar was, maar pas een halfuur later. De jongen kwam om 19:00 thuis en is meteen gaan douchen. Ik heb ze daarna een verhaaltje voorgelezen en ze hebben zelf nog even wat gelezen totdat mama thuiskwam. Ik was toen weer klaar met werken en heb nog even met mijn hostmom bijgekletst. Hierna ben ik naar mijn huisje gegaan om mijn blog bij te werken en hem weer online te zetten.

Ik ben nu officieel 3 maanden hier, op de helft dus. De tijd is zo snel gegaan en het is gek om te beseffen dat ik over 3 maanden weg ga bij het gezin. Vooral omdat die eerste maanden zo snel zijn gegaan en deze komende maanden alleen nog maar sneller zullen gaan. Januari is zo voorbij: aankomend weekend ga ik een week mee met het gezin op vakantie, de week erna ga ik zelf op vakantie en dan is het al weer februari en beginnen de scholen. Ik zal waarschijnlijk minder uur bij dit gezin hoeven te werken, dus ik ben hard op zoek naar wat babysit adresjes om extra geld te verdienen.

De komende 2 weken zal er geen blog komen omdat ik op vakantie ben en ik mijn laptop niet meeneem. Daarna zal ik natuurlijk in alle geuren en kleuren alsnog vertellen hoe mijn vakantie is geweest!

Voor nu: heel veel succes en sterkte allemaal weer met werken/naar school gaan/andere verplichtingen nu de vakantie voorbij is en

See you later alligator!

Liefs Vivianne

  • 20 Januari 2018 - 13:15

    Marijke:

    ik zou zeggen veel plezier daar.
    als je dit leest dan ben je alweer terug van de vakantie.
    toch veel plezier maar dan met de 3 maanden die je nog in het gezin hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 14136

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: