28 dagen, 4 weken, 1 maand! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu 28 dagen, 4 weken, 1 maand! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

28 dagen, 4 weken, 1 maand!

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

06 November 2017 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Er is weer een week voorbij gevlogen en dat betekent dat ik hier al een maand zit!

Dinsdag was lekker rustig. Ik ben met de kleine 's ochtends naar zwemles gegaan en ben daarna meteen door gegaan naar de ortho. Mijn spalkje zit weer vast! In de middag heb ik lekker gerelaxed en een dutje gedaan. Mijn plan om naar de sportschool te gaan viel hierdoor helaas wel in duigen haha. Maar morgen weer een nieuwe dag! 's Avonds hebben we hier Halloween 'gevierd'. De kinderen zijn verkleed langs de huizen gegaan voor trick or treat en ik ben met mijn hostmum en de 2 meiden meegegaan. Het was heel grappig en bijzonder om mee te maken: alle kinderen die langs de huizen gaan alleen om de snoep te pakken. Vaak stond er gewoon een schaal met snoep en hoefden de kinderen alleen maar iets eruit te pakken, dus het trick gedeelte werd achterwegen gelaten haha. Ik ben na ongeveer een uur met de kleine weer terug naar huis gegaan en m´n hostmum en het meisje zijn bij een Italiaans restaurant wat gaan eten. De jongen was met z´n vriendjes op pad. Om 19:30 was iedereen weer thuis ( ik al om 18:30) en was het bedtijd. Het was een leuke ervaring zo, mijn eerste Halloween!

De volgende dag ben ik weer naar de playgroup van de kerk geweest met de kleine. Ze had het weer naar haar zin (ik ook hoor haha) en om 12:15 waren we weer thuis. Ik kwam er sinds gisteren achter (dinsdag dus) dat je mij niet kon bellen op mijn Australische nummer... dus woensdag middag ben ik naar de winkel geweest waar ik mijn simkaartje heb gekocht. Gelukkig konden ze me daar helpen, dus ik kan gewoon bellen en smsen nu.

Eind van de middag ben ik naar de sportschool gegaan. Het plan was om een groepsles te volgen, maar ik had me helaas vergist in de tijd. Dus ben ik zelf maar een uurtje aan de slag gegaan. 's Avonds lekker gegeten en op tijd naar bed gegaan.

De volgende dag hoefde ik alleen de ochtend te werken, dus om 10:30 stond ik weer in de sportschool! Dit keer weer voor een groepsles maar nu had ik wel goed naar de tijden gekeken. Het was een heftige maar super fijne les en ik zal zeker spierpijn hebben de komende dagen.

Nog een leuke tussendoortje: een paar Nederlandse au pairs hier hadden het idee gekregen om Sinterklaas te vieren. Dus op 2 december ga ik met andere Nederlandse meiden lekker Sinterklaas vieren! Ik ga denk ik lekker zelf kruidnoten proberen te maken en we nemen allemaal 2 kleine cadeautjes mee. Zin in!

's Avonds stond ik er alleen voor, want mijn hostmum moest voor haar werk een dag naar Melbourne, met overnachting. Ik heb een beetje uitgeprobeerd hoe ik wat precies moet vragen op welke manier bij de oudste twee en het avondeten ging verrassend genoeg best soepel. Ik had ze een lolly beloofd als ze hun eten op zouden eten en dit werkte :) De kleine op bed leggen was een ander verhaal. Ze had heel goed door dat mama er niet was en ze wilde absoluut niet gaan slapen. Ze was echt heel verdrietig en bleef maar huilen. Nadat ik de oudste twee had voorgelezen en naar hun kamer had gestuurd, heb ik het weer geprobeerd met de kleine. Ik ben naast haar gaan liggen en uiteindelijk viel ze in slaap. Gelukkig. Om 19:30 kwam de vader thuis en toen zat mijn werkdag er weer op. We hebben nog even gekletst en ik ben toen naar bed gegaan.

Op vrijdag stond ik op met lekker veel spierpijn. Zoals elke vrijdag heb ik de kleine naar daycare gebracht. Daarna had ik met een ander au pair afgesproken. Zij had de sculpture by the sea nog niet gezien dus daar zijn we (weer) naar toe geweest. Het was een warme en zonnige dag en ja ja, ik ben voor het eerst een beetje verbrand... Rond 14:00 ben ik weer naar huis gegaan, heb ik thuis even gechilled en ben om 15:30 de kleine weer op gaan halen.

Ze was enorm chatty op de terugweg en ik heb het weer gezellig met haar gehad. Eenmaal thuis was het even chaos toen de oudste twee terugkwamen van zwemmen. De jongen kwam al huilend binnen en het meisje begon te huilen toen ze niet kreeg voor avondeten wat ze wilde... Na het eten waren ze weer wat gekalmeerd (ze waren denk ik vooral moe en hongerig) en hebben mijn hostparents en ik samen gegeten en gekletst en de kinderen tv gekeken. Nadat de kinderen op bed lagen en ze nog 5x naar beneden waren gekomen om wat voor reden dan ook, konden de ouders even relaxen voor de tv. We hebben een serie op Netflix gekeken en ik ben rond 21:00 naar mijn huisje gegaan.

Zaterdag kon ik lekker uitslapen! En drie keer raden hoe laat ik wakker werd.... 6:30. Ik ben nog lekker tot 8:30 in mijn bed blijven liggen en ben toen gaan ontbijten. Om 11:00 ben ik even naar de Target gelopen om te kijken voor een lange sportlegging. Maar helaas hadden ze deze niet meer in mijn maat dus zonder spullen terug naar huis gegaan, in de regen. Ja ja, we zitten nu blijkbaar in een soort van regenseizoen dus het kan soms een dag lang regenen. Zo'n dag was het helaas vandaag ook.

Rond 14:00 ben ik de stad ingegaan want ik had afgesproken met een paar Nederlandse meiden omdat we 's avonds mee zouden doen met een fun run. Dit is de Night Nation Run, een muzikale 5 km loop. Deze run heeft als boodschap en goed doel 'Stand up to Cancer'. Je kreeg bij inschrijving een t-shirt en een glow in the dark ketting. Omdat de loop 's avonds was, dus in het donker, was het een gaaf gezicht om alle glow in the dark spullen te zien. Ik zal wat foto's toevoegen. De loop zelf stelde niet zo veel voor omdat bijna iedereen gewoon liep. Onderweg waren er 3 DJ podiumpjes waar je kon dansen en kon luisteren naar de muziek. Maar wat ik vooral gaaf vond was het uitzicht op de stad, opera house en de harbour brigde. Alles was zo mooi verlicht. Na de loop hebben we nog even gedanst op het veld en om 22:00 ben ik richting huis gegaan en lekker mijn bed ingedoken.

De volgende ochtend ben ik naar een dienst van de Hillsong kerk geweest. Nee, ik ben niet ineens gelovig, maar een meisje die ik ken was daar een keer naar toe geweest (wel gelovig) en ik wilde het wel een keer zien. Wat bijzonder is aan deze kerk/gemeenschap is dat ze een live-band hebben en er veel wordt gezongen met deze band. Verder waren het vooral super aardige mensen en ze deden er alles aan om je welkom te laten voelen. De sfeer was prettig en het was tof om een keer mee te maken. De dienst was in een bioscoop, wat het ook heel informeel maakte. Hierna ben ik weer terug naar huis gegaan en heb ik lekker geluncht.

In de middag heb ik verder gewerkt aan mijn fotoalbum, mijn blog verder geschreven en een film gemaakt met alle filmpjes die ik tot nu toe heb gemaakt. Dus als je deze link kopieert:
https://www.youtube.com/watch?v=_6newzwId9k&feature=youtu.be

kan je zien wat ik heb gefilmd :) Het is vanalles en nog wat van de eerste maand hier.
De rest van de zondag heb ik lekker besteed zoals je een zondag besteedt: met lekker niksdoen. Ik heb een dutje gedaan en wat netflix gekeken. En toen was de dag zo weer om.

Maandag moest ik werken van 6:00 tot 12:00, maar mijn hostmum was wat eerder thuis dus die heeft het toen overgenomen. Het weer is nu trouwens echt zoals het in Nederland ook kan zijn, op de temperatuur na dan. Vandaag heeft het lekker geregend en ook aardig geonweerd. De komende dagen blijft het helaas zo. Regen, regen, regen. Maar, na regen komt zonneschijn:)

Ik heb 's avonds gekookt, ben weer naar de sportschool geweest (zeker spierpijn komende dagen....) en nog even mijn blog afgeschreven.
Deze week is echt weer voorbij gevlogen. Kan echt niet geloven dat ik hier al een maand ben. Het voelt aan de ene kant als veel langer omdat ik me al zo op mijn plek voel hier, maar aan de andere kant alsof ik gisteren nog op het vliegveld stond afscheid te nemen.

Tussen het meisje (mijn hostkind) en mij gaat het nu trouwens al beter. Ze accepteert nu denk ik steeds meer dat ik er ben en dat ik er ben om haar ouders te helpen. Wat bleek namelijk, ze wilde heel graag haar ouders overal bij hebben en niet iemand die hen zou vervangen (ik). Maar haar moeder heeft nog een keer met haar gesproken en ze zei het wel te snappen dat het nodig is dat ik er ben. Ik merk ook dat ik makkelijker kan inschatten of ik moet helpen met de kinderen als allebei de ouders thuis zijn zonder het gevoel te hebben dat ik er ongewenst tussenkom. Ook het disciplineren van de kinderen terwijl de ouders erbij zijn gaat natuurlijker en de ouders springen me bij als ze merken dat ze niet naar mij luisteren.

Al met al was het een super eerste maand en ik heb al heel wat toffe dingen gedaan. Komende maand staat er nog een leuke trip op de planning naar de royal national parcs en in december ga ik een weekend op surfkamp! Verder heb ik al heel wat leuke mensen ontmoet, maar je stopt hier eigenlijk nooit met nieuwe mensen leren kennen wat het heel leuk en afwisselend maakt!

Dus, so far so good.

See you later alligator!
Liefs Vivianne

  • 06 November 2017 - 10:57

    Marleen:

    Leuk om te lezen! Fijn dat het beter gaat met meisje. Nog even en ze weet niet beter! Liefs, mama

  • 06 November 2017 - 19:28

    Marijke:

    Leuk dat je sinterklaas viert het is een echt Nederlands feest.
    Fijn dat het nu beter gaat met de dochter en jou.
    Ze moest even wennen denk ik
    Het is ook niet niks om ieder keer weer te moeten wennen aan iemand anders.

  • 07 November 2017 - 13:06

    Lisanne Stoop:

    Super leuk om je blogs te lezen Viev! Volgens mij ben je onwijs aan het genieten, heel leuk om dat op deze manier een beetje te kunnen volgen. Heel veel plezier en blijf genieten, het is een geweldige ervaring! Xxx Lisanne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 14129

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: