week 17: Gezelligheid! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 17: Gezelligheid! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 17: Gezelligheid!

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

05 Februari 2018 | Australië, Sydney

G'day mates!

Dinsdag was ik lekker vrij. Ik had afgesproken met een vriendinnetje, Roos, en we besloten om naar het zwembad gegaan. En niet zomaar een zwembad, maar een zeezwembad met een prachtig uitzicht. Het was een heerlijke, maar warme dag dus het was fijn om af te koelen. Hierna zijn we nog naar een ander zwembad in de stad gegaan om een Nederlandse jongen te meeten die vandaag zijn laatste dag in Sydney had. We hebben daar lekker gezwommen en gechilld. Eind van de middag ben ik samen met Roos naar haar hostel gegaan, want daar was ook een zwembad op het dakterras! We hebben dus een heerlijke zwembaddag gehad haha. Na al het zwemmen zijn we de stad in gegaan, naar een foodcourt, en hebben we onder het genot van hele goeie live-muziek lekker gegeten. En toen zat de dag er al weer op. Het was een super gezellige en relaxte dag! Eenmaal thuis heb ik nog even wat yoghurt gegeten en bijgekletst met mijn hostparents. Daarna heb ik nog geskypt met Hanne.

Woensdag was mijn eerste echte werkdag weer. En het ging goed! Ik hoefde pas om 8:30 te beginnen en de kinderen waren al helemaal klaar om naar school te gaan. Ze zouden vandaag te horen krijgen wie er in hun klas zit en wie hun leraar is, dus ze waren erg benieuwd en een beetje zenuwachtig. Vader heeft ze naar school gebracht en nam de kleine ook mee. Ik heb ondertussen de was opgevouwen, mijn eigen lakens gewassen en wat opgeruimd. Om 10:00 ben ik met de kleine richting de playgroup gegaan, maar helaas begint deze pas volgende week. We zijn daarom maar naar de speeltuin gegaan waar we lekker veel lol hadden. Hierna zijn we doorgelopen naar de bibliotheek wat in het 'Italian Forum' zit. Een schattig forum omringd met appartementjes en winkeltjes, maar helaas mist de levendigheid. Het was alsnog leuk om iets nieuws te ontdekken. De kleine heeft het enorm naar haar zin gehad in de bieb. Ze heeft lekker gespeeld met het speelgoed wat daar stond en we hebben samen boekjes gelezen. Om 12:00 zijn we naar huis gelopen. Eenmaal thuis heb ik haar meteen op bed gelegd, want ze was enorm moe. Kort daarna kwam mijn hostmom thuis . Ik heb lekker geluncht en even gerelaxed. Ik heb nog wat wasjes gedraaid en om 15:00 werd de kleine wakker. Ze was enorm happy om haar moeder te zien en ze was lekker vrolijk. Ik ben met haar een blokje om gegaan, ik lopend, zij op de step. Ze vindt het echt prachtig om op de step te staan of te zitten en zo door de straten te cruisen, heel leuk om te zien. Na ons stepavontuur zijn we met de bubbelmachine aan de slag gegaan. Deze heeft ze voor haar verjaardag gekregen en is echt een schot in de roos. Ook heeft ze nieuwe voorleesboeken gekregen, dus die heb ik voorgelezen. Ze praat trouwens ondertussen al zoveel nu. Het is echt een enorm verschil met 4 maanden terug, wat natuurlijk logisch is. Het is heel tof om nu van dichtbij te zien hoe die ontwikkeling gaat.

Eind van de middag nam mijn hostmom het over en ben ik naar de sportschool gegaan. Eenmaal thuis kon ik meteen eten, want het stond al klaar op tafel. Ik heb even met de kinderen gekletst over hun eerste schooldag en ze waren allebei blij met hun klas en hun juf! Je merkt aan ze dat ze het fijn vinden om weer naar school te gaan en dat die structuur , die ze toch wel nodig hebben, er weer is. Na het eten ben ik mijn bed op gaan dekken en heb ik lekker gedoucht. Ik heb lekker in my pyjamaatje op de bank wat yoghurt gegeten en het nieuws gekeken. Deze keer ben ik weer op tijd naar mijn huisje gegaan, want de volgende dag moest ik er om 6:00 uit.

De donderdagochtend verliep lekker rustig. De kinderen hadden veel zin om naar school te gaan, maar waren ook een beetje nerveus. Omdat ze nu in een andere klas zitten, zitten ze ook in een ander gebouw van de school. Ik heb ze daarom naar school gebracht, zodat ik kon zien waar ze moesten zijn in het geval dat ik ze een keer moet ophalen of weer weg moet brengen. We hebben lekker gekletst onderweg en eenmaal bij school aangekomen had de jongen zijn vriendjes snel gevonden. Ik heb het meisje naar haar gebouw gebracht en heb nog even gewacht totdat de schoolbel ging. Hierna ben ik samen met de kleine weer naar huis gegaan. Omdat ik tot 13:00 moest werken, dus we best even de tijd hadden, besloot ik om met haar naar het Powerhouse Museum te gaan. Ze hebben daar namelijk een tentoonstelling van een van haar favoriete programma's 'The Wiggles'. Voor ouders en verzorgers (vaak) een vreselijk irritant programma omdat al die liedjes (die niet heel goed zijn) in je hoofd blijven zitten haha. De kleine vond het fantastisch en begon meteen te roepen en te gillen toen ze plaatjes van 'The Wiggles' zag. Ze heeft lekker gedanst, ik ook trouwens, gezongen en al de figuren en spullen goed bekeken. Hierna hebben we nog wat andere tentoonstellingen bekeken in het museum. Eind van de ochtend zijn we terug gegaan naar huis en de kleine heeft heel de terugweg geslapen in de kinderwagen. Ik heb haar nog geprobeerd op bed te leggen toen we thuis waren, maar ze wilde niet meer slapen. Ik heb wat geluncht, zij heeft ook nog wat boterham op en toen kwam mijn hostmom thuis. Zij is na haar lunch weer met de kleine naar boven gegaan voor een tweede slaappoging.

Ik heb gerelaxt met een serie en ben eind van de middag weer lekker gaan sporten! Na het sporten kon ik meteen avondeten, want er was nog wat over. Na het eten ben ik gaan douchen en heb ik me teruggetrokken in mijn huisje.

Vrijdag heb ik de kleine naar daycare gebracht. Ze was een beetje verlegen in het begin, maar zodra ze een bekend gezicht zag, was het weer helemaal goed. Ik ben daarna naar huis gegaan en heb de ochtend lekker rustig aan gedaan. Na mijn lunch ben ik even de stad ingegaan omdat ik zin had om te winkelen. Niet dat ik echt wat ging kopen, want daar heb ik het geld niet voor (over), maar ik had zin om wat dingen te passen. Na mijn pas-sessies ben ik de kleine weer op gaan halen en ze was weer enorm aan het kletsen op de terugweg. Als ze naar daycare is geweest, is ze altijd heel vrolijk en praat ze enorm veel op de terugweg. De 25 minuten in de tram gaan zo voorbij! Mijn hostdad was al thuis met de andere 2, ze waren net terug van zwemmen, en hij was bezig met het avondeten. Ik heb de kleine geholpen met douchen, pyjama aangetrokken en toen zat eigenlijk mijn werkdag er op.

Ik heb eten voor mezelf gemaakt en ben me daarna klaar gaan maken voor een avondje uit. Roos had me uitgenodigd om mee te gaan naar een pubcrawl en dat liet ik me geen 2 keer zeggen! Ik was namelijk nog geen een keer uitgeweest hier omdat het er maar niet van kwam. Dus om 20:30 zouden we verzamelen bij de eerste kroeg. Ik ben samen met Roos daar naar toe gelopen omdat ik de rest van de groep nog niet kende. Al met al was het een super gezellige avond en heb ik weer leuke mensen ontmoet! Voor de laatste club werden we met de partybus vervoerd, super tof! Helaas kwamen 2 van onze groep die club niet binnen, ze waren te luidruchtig volgens de bewakers (was enorm strenge bewaking, heel veel mensen kwamen niet binnen), dus besloten we ergens anders naar toe te gaan. De groep viel toen een beetje uiteen, want 2 wilde nog wel het gratis drankje halen. Wij zijn ondertussen al richting de andere kroeg gaan lopen, maar dat werd een langere reis dan we dachten haha. Uiteindelijk belandde we bij de Mac en besloot ik dat het de moeite niet meer was om naar die andere kroeg te gaan. Mijn bus ging namelijk om 1:30 en ik wilde die toch wel halen. Ik heb afscheid genomen van de rest van de groep, wat er nog van over was dan, en ben naar huis gegaan. Ondanks dat de avond bij de Mac eindigde en niet dansend in een kroeg, was het een hele leuke en gezellige avond!

Zaterdag had ik om 11:30 afgesproken met een gezin waarbij ik ga oppassen. Zij hebben een 5 jarig meisje wat nu voor het eerst naar school gaat en ze hebben voor 2 dagen in de week geen naschoolse opvang. Toen ik dat hoorde heb ik meteen aangeboden dat ik haar wel zou kunnen opvangen. Dus ik ging nu even langs om te zien waar ze wonen en om wat details te bespreken. De komende weken, waarschijnlijk totdat ik zelf wegga in april of zij een andere oplossing vinden, haal ik haar dan op dinsdag en donderdag van school en pas ik op totdat haar ouders thuiskomen. Het is een heel vrolijk en praatgraag meisje, dus dat moet wel goedkomen.

Eind van de middag ben ik nog even naar het winkelcentrum geweest, want ik had weer zin om te shoppen en ik wilde er even tussenuit. Ondertussen was ik al aan het facebooken met een ander meisje en we besloten om samen te gaan eten. Ik heb de bus naar huis gepakt, heb mijn spullen gedropt en ben richting haar gegaan. We hebben samen de bus naar de stad gepakt en hebben lekker Mexicaans gegeten bij Darling Harbour. Hierna hebben we nog wat rondgelopen. Het was super gezellig en we gaan zeker nog vaker afspreken! Ik ben om 21:00 weer naar huis gegaan en heb nog wat netflix gekeken voordat ik ging slapen.

Zondag kon ik heerlijk uitslapen en dat heb ik zeker gedaan. Ik had afgesproken met een ander nieuw meisje om de Bondi to Coogee walk te doen. Dus begin van de middag heb ik de bus gepakt richting Bondi Junction. Uiteindelijk, nadat het allemaal weer veel langer duurde dan ik had gehoopt, kwam ik om 13:30 aan. Het is altijd even gek om dan naar iemand op zoek te gaan die je nog nooit hebt ontmoet, maar ook deze keer ging dat weer goed:) Het weer zat ons mee en we hebben heerlijk gewandeld en genoten van het altijd prachtige uitzicht. We zijn geeindigd op Coogee beach met een lekker ijsje en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. We moesten namelijk allebei rond 17:30 thuis zijn om te werken, dus dat kwam goed uit. Het was een hele gezellige middag en het klikte goed, dus we gaan elkaar zeker vaker zien.

Mijn hostparents gingen deze avond naar de film, dus ik moest de kinderen naar bed brengen. De 2 meiden waren eventjes verdrietig toen de ouders weggingen, maar nadat ze lekker hadden gedoucht was alles weer oke. Ik heb de kleine naar bed gebracht en heb daarna mijn avondeten klaargemaakt. Om 19:00 was het tijd voor de andere 2 om naar bed te gaan. Ik heb ze zoals gewoonlijk voorgelezen en daarna mochten ze nog even zelf lezen. De jongen mocht van mij nog wat langer lezen, als hij zelf het licht uit zou doen na een bepaalde tijd. Hij vindt het altijd leuk als hij meer verantwoordelijkheid krijgt en meer als een gelijke wordt behandeld, dus ik was benieuwd hoe dit zou gaan. Hij heeft inderdaad zelf het licht uit gedaan en is toen gaan slapen. Super goed! Om 20:00 was het helemaal stil in het huis en heb ik onder het genot van een serie mijn avondeten gegeten. Om 21:30 kwamen mijn hostparents thuis en ben ik naar bed gegaan. Het was een geslaagde dag!

Maandag begon de dag om 6:00. De ochtend verliep weer soepel en al om 7:30 waren de kinderen klaar om naar school te gaan. Ze hoeven pas om 8:40 te vertrekken, dus dat betekende lekker veel speeltijd! Ik ben met de kleine voor een kleine stepronde gegaan en ben daarna met haar naar de zwemles gegaan. De dag is veranderd omdat we morgen (dinsdag) naar een zang/dansklasje gaan voor peuters, ben benieuwd! Ze houdt enorm van zingen en dansen, dus zal zeker goed komen. Eenmaal thuis heb ik de kleine meteen op bed gelegd, maar ze was blijkbaar nog niet moe of ze wilde er niet aan toegeven. Ze bleef lekker kletsen, dus besloot ik haar maar naar beneden te halen. Ook de tweede poging mislukte. Ze lag wel netjes in bed, maar ze was aan het praten en om zich heen aan het kijken en ze had erg veel lol om het feit dat ze checkte of ik keek en dan snel haar ogen dicht deed haha. Uiteindelijk heb ik haar maar wéér naar beneden gebracht en heeft ze nog een boterham gegeten. Ze was enorm vrolijk en was blijkbaar toch nog niet moe genoeg. Om 13:00 kwam mijn hostmom thuis en die heeft het toen overgenomen.

Ik ben toen snel op de bus gestapt, want ik had afgesproken met Roos om te gaan high tea-en:) De high tea was super lekker en zelfs te veel, wat niet vaak gebeurd, en het was heel gezellig! Daarna zijn we nog even naar het winkelcentrum gegaan voor wat praktische dingetjes en toen was het al weer tijd om afscheid te nemen. Ze gaat namelijk deze week op reis, dus ik zie haar een paar weken niet. Eenmaal thuis heb ik me meteen omgekleed en ben ik naar de sportschool gegaan, meteen even die high tea eraf zweten;) Na het sporten heb ik nog wat kleine boodschapjes gehaald en toen ben ik op de fiets gesprongen naar huis.
Er was nog eten over, lucky me, dus ik kon meteen eten. Na het eten ben ik heerlijk gaan douchen en daarna heb ik deze blog verder afgeschreven.

Het was een leuke week! Het was gezellig met de kinderen en ik heb leuke afspraken gehad met zowel nieuwe mensen als bekende:) Ik hoop dat we de komende weken nog even lekker van de zomer kunnen genieten en dat ik dit weekend weer naar het strand kan om nog wat bruiner te worden;)

See you later alligator!

Liefs Vivianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 14123

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: