Week 26 + 27: strand en relaxen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu Week 26 + 27: strand en relaxen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

Week 26 + 27: strand en relaxen

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

14 April 2018 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Woensdag hoefde ik dus niet naar playgroup met de kleine, dus ik had een ochtend vrij. Laat het nou net zo zijn dat Fleur deze week weer in Sydney was (die is in november gaan reizen en nu au pair in Brisbane) en ze vandaag kon afspreken. Het was super leuk en ook gek om haar weer te zien. Kon niet geloven dat het al weer 4 maanden geleden was... We hebben lekker bijgekletst en de tijd vloog om. Ik moest zelfs nog haasten om op tijd weer thuis te zijn, en was net 4 minuten te laat. Oeps. Maar geen probleem, mijn hostmom kon meteen de deur uit en de kleine lag nog te slapen. Helaas werd ze super verdrietig en van slag wakker en wilde ze zelfs weer terug naar bed. Ik heb haar geprobeerd te troosten en bij ben haar gaan liggen. Gelukkig werkte dit en viel ze uiteindelijk weer in slaap. Na een halfuurtje werd ze weer wakker, maar ze was nog steeds verdrietig. Ik heb haar weer getroost en lekker geknuffeld en toen heeft ze even wat tv gekeken terwijl ik het avondeten voor vanavond klaar maakte. Om 16:30 was het tijd om de oudste 2 van de naschoolse opvang te halen. We hebben gezellig gekletst en lekker gek gedaan. Het naar bed brengen was weer een kleine strijd, maar uiteindelijk lagen ze erin en heeft mijn hostdad ze ingestopt. Ik ben daarna gaan eten en heb nog een hele tijd met mijn hostmom gekletst en een beetje het nieuws gekeken.

Donderdag hoefde ik pas om 14:00 te beginnen. Ik heb een beetje uitgeslapen en ben daarna naar de sportschool gegaan. Na het sporten heb ik geluncht en ben daarna gaan douchen. De kleine lag nog te slapen toen ik het overnam, dus dat gaf mij de tijd om de was even te doen. Om 14:30 werd ze wakker en konden we meteen door naar school. Dit keer ging de jongen weer mee met een vriendje om naar de voetbaltraining te gaan en was ik samen met de meiden, inclusief het dochtertje. Omdat mijn hostparents allebei de auto mee hadden, moesten wij lopen naar het zwembad. Dit ging nog best soepel en het meisje lag op tijd in het water. De kleine en het dochtertje hebben samen op het grasveldje wat gespeeld en ik heb lekker op een bankje gezeten en alles in de gaten gehouden. Om 17:00 zijn we snel het zwembad weer uitgelopen en begon de wandeling naar huis. Ook dit ging weer soepel gelukkig en iets voor 17:30 waren we thuis. Niet lang daarna werd het dochtertje opgehaald en konden de meiden gaan eten. Ik had het geluk deze keer dat ik de jongen niet hoefde op te halen van zijn training, want mijn hostdad zou bij de training gaan kijken en hem dan mee nemen. Ik heb de kleine op bed gelegd en mijn hostdad heeft de andere 2 naar bed gebracht. Ik heb daarna lekker kunnen eten en ben op tijd naar mijn huisje gegaan.

Vrijdag moest ik om 8:00 beginnen en heb ik de kleine naar daycare gebracht. Daarna heb ik ontbeten en me klaar gemaakt voor de rest van de dag. Ik had namelijk afgesproken met Sara om naar de Paddington Reserve Gardens te gaan. Dit viel helaas een beetje tegen, doordat ik me er iets anders van had voorgesteld. We zijn daar maar even gebleven en zijn toen richting de stad gegaan. We zijn eerst naar Angel place gelopen. DIt is een straat waar lege vogelkooitjes hangen waar je vogels kunt horen die in Sydney leefde voordat de stad werd gebouwd. Hierna zijn we naar de Observatory Hill Park gelopen en hebben we daar genoten van het uitzicht en gekletst. Om 14:00 zijn we allebei weer naar huis gegaan om te lunchen. Ik heb nog even kunnen relaxen thuis en toen was het tijd om de kleine op te halen. Het was enorm druk op de terugweg in de tram, dus de kleine was wat onrustig en wilde eruit. Dit ging natuurlijk nog niet, dus was blij toen we eindelijk bij onze halte waren. Ik heb haar nog snel onder de douche gezet thuis en ben daarna naar de sportschool gegaan. Na het sporten heb ik wat eten gemaakt en gegeten en kort gekletst met mijn hostparents.

Oh, en nog even iets tussendoor. De afgelopen nachten hoorde ik steeds gekras boven mijn hoofd. Eerst dacht ik dat er een beest in mijn huisje zat, maar kon niets vinden. Ik heb het tegen mijn hostparents gezegd en verteld dat ik dacht dat het in het dak zat. Mijn hostmom heeft toen iemand gebeld die zij kent en er verstand van heeft en die kon vrijdag al komen. Hij dacht dat het een muis of een rat zou zijn, aangezien het als krassen klinkt en niet alsof er iets rondrent (dan is het een possum). Hij heeft een aantal vallen weggezet en nu is het hopen dat het beest uit mijn dak verdwijnt.

Zaterdag kon ik lekker uitslapen. Mijn hostfamily was de deur uit vanwege de wedstrijden van netball en voetbal, dus ik kon op mijn gemakje mijn ontbijt maken en opeten. Daarna ben ik me klaar gaan maken voor het strand, want verassing.... het was weer 28 graden! Ik had met Jaqi afgesproken op Bronte beach en daar hebben we ons heel de dag vermaakt. Om 18:30 was ik thuis en heb ik mijn eten klaargemaakt. Toen mijn hostmom van werken thuiskwam hebben we nog even gekletst en daarna ben ik naar mijn huisje gegaan.
Zondag stond ik voor het weekend op tijd op. Ik had afgesproken met Justine om naar het strand te gaan en dit keer wilde we weer een nieuwe uitproberen. Jess, vriendin van Justine, ging uiteindelijk ook mee en zo zaten we met z'n 3en om 10:00 in de bus naar Congwong Beach. Het was een heel mooi, wat afgelegen strandje en we hebben daar heerlijk tot 15:00 gelegen. Ik moest toen weer terug naar huis, want ik moest oppassen om 17:00. Ik was ruim om tijd thuis, dus kon nog even al het zand afspoelen en me opfrissen. Het eten ging redelijk soepel en het naar bed brengen was een eitje. De kinderen waren alle 3 super moe van het drukke weekend. De meiden sliepen al om 19:00 (!) en de jongen sliep niet lang daarna ook. Ik had dus een best relaxte avond en heb tot 21:30 tv gekeken, want toen kwamen mijn hostparents thuis. Ik ben toen lekker naar bed gegaan.

Maandag moest ik om 6:30 beginnen. De ochtend verliep zoals de meeste ochtenden. Wel weer een 'laatste keer' vandaag bij de zwemles. Gek idee dat ik daar niet meer ga komen, maar ga het niet echt missen haha. Thuis heb ik kleine eten gegeven en naar bed gebracht. Om 13:00 had ik even een break. Ik heb een powernapje gedaan en verder niet veel bijzonders. Om 14:45 moest ik weer even oppassen, want mijn hostmom had een gesprek op school met de docent van de jongen. Het is namelijk het eind van de eerste periode, dus dan zijn de gesprekken op school. Om 16:15 waren ze weer thuis en ben ik naar de sportschool gegaan. Toen ik thuiskwam was het eten klaar, dus ik kon meteen gaan eten. Daarna ben ik tv gaan kijken en om 21:00 ben ik naar bed gegaan.

Week 27
Dinsdag begon weer om 6:30. Nadat de oudste 2 naar school waren, werd de kleine een beetje onrustig en wilde ze mama hebben. Ik heb haar, succesvol, afgeleid met verhaaltjes en muziek, maar dat lukte ook niet voor eeuwig. Uiteindelijk heb ik een aflevering laten kijken van een (educatief) tv-programma en toen was alles weer goed. Om 10:00 was het tijd om naar de singinggroup te gaan. Het leek wel alsof alle kinderen doorhadden dat het de laatste les was (nieuwe lessen beginnen na de vakantie) want aan enthousiasme en volum geen gebrek. Aan het eind van de les kregen ze een certificaat met hun naam erop. En ik kon weer een 'laatste keer' afvinken. Eenmaal thuis heb ik haar meteen op bed gelegd en ben ik gaan lunchen. Om 14:30 was het tijd om het dochtertje op te halen. We hebben gezellig gespeeld heel de middag en ze werd netjes om 17:00 opgehaald. De rest was met mijn hostmom naar de kapper, dus ik had even het rijk alleen. Ik heb mijn avondeten alvast gemaakt en gegeten en om 18:15 was iedereen weer thuis, inclusief mijn hostdad. De rest van de avond heb ik wat tv gekeken en mijn hostparents waren bezig met de laatste voorbereidingen voor hun vakantie.

Woensdagochtend heb ik de familie uitgezwaaid, zij zijn voor een week op vakantie, en toen had ik het huis voor mij alleen! Ik heb heel de ochtend heerlijk niks gedaan en op de bank tv gekeken. Eind van de ochtend ben ik gaan sporten en heb ik wat boodschappen gedaan. Omdat ik mijn voet, ja helaas doet het nog steeds zeer, zoveel mogelijk wil ontlasten heb ik besloten om het er maar van te nemen en mijn komende dagen door te brengen met niks doen. Dus de rest van de dag heb ik lekker genikst.

Donderdag had ik afgesproken met Sara om te ontbijten bij Pancakes on the Rocks. We hadden we om 10:00 afgesproken bij Circular Quay en zijn toen samen naar het restaurant gelopen. We hebben een heerlijk ontbijt gehad, wel een beetje veel haha, en daarna zijn we even wat gaan lopen (heel rustig aan). Ik was nog niet in het Museum of Contemperary Art geweest, dus daar zijn we even binnen geweest. Ik ben niet zo'n fan van moderne kunst en vond het museum dus ook niet heel bijzonder. Daarna ben ik weer richting huis gegaan. Om 14:30 was het tijd om voor de laatste keer het dochtertje van school te halen. Haar moeder had me al een berichtje gestuurd dat het dochtertje me mee wilde nemen naar een bakkerijtje om mij te trakteren omdat het de laatste keer was. Super lief! We zijn dus na school daar naar toe gelopen en ik heb een heerlijke cannoli gehad. Nadat we deze op een bankje hadden opgepeuzeld zijn we naar huis gelopen en hebben we de rest van de tijd spelletjes gespeeld. Om 17:00 kwam de vader thuis en was het tijd om afscheid te nemen. Ik heb nog even met de vader gekletst en het dochtertje een dikke knuffel gegeven. Het is een gek idee dat ik ze niet meer ga zien en besef het ook nog niet helemaal denk ik. Eenmaal thuis heb ik me omgekleed en ben ik gaan sporten. Na het sporten heb ik eten gemaakt en de rest van de avond heb ik een serie gekeken.

Vrijdag was de ultieme relax dag. Ik ben in de middag even naar de supermarkt gelopen voor wat boodschappen en de rest van de dag heb ik genikst. Wel heb ik wat dingen gedaan en uitgezocht qua werk voor als ik weer in Nederland ben.

Die nacht heb ik echt vreselijk geslapen. Voelde me niet helemaal lekker waardoor ik niet in slaap kon komen en om de haverklap wakker werd. Uiteindelijk heb ik toch nog tot 11:30 geslapen en voelde ik me iets beter. s Middags ben ik met Jaqi naar het strand gegaan, het was namelijk weer 30 graden! Doordat het megadruk op de weg was, was ik pas om 19:00 thuis. Helaas begon ik me op de terug weg weer wat slechter te voelen. Ik hoopte dat het na het eten wat beter ging, maar jammer genoeg niet. Nu ik dit type zit het nog steeds niet helemaal lekker in mijn maag. Hopelijk met genoeg slaap vanavond is het morgen weg. Want, morgen ga ik naar Uluru! Super veel zin in:)

De volgende blog zal niet aankomende maandag, maar die maandag er op komen. En voor nu gaat het aftellen verder. Nog maar 2 weken...
See you later alligator,

Liefs vivianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 14110

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: