week 22: Reis gepland en pijnlijke voet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 22: Reis gepland en pijnlijke voet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 22: Reis gepland en pijnlijke voet

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

12 Maart 2018 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Dinsdag verliep zoals elke dinsdag de afgelopen weken: met de kleine naar singinggroup en 's middags het dochtertje ophalen van school. Het was verder een rustige dag met eind van de middag en begin van avond heel veel regen. Daaraan merk je nu wel dat het herfst is. Qua temperatuur nog niet echt, het is af en toe wel wat frisser, 23 graden, maar er zijn ook nog dagen van 29 graden.

Woensdag ben ik met de kleine naar de playgroup gegaan en heb ik weer gezellig bijgekletst met Jaqi. Deze middag had ik vrij gehouden om mijn reis te gaan plannen en dat heb ik gedaan! Ik ben van 14:00 tot 17:30 non-stop bezig geweest met uitzoeken waar ik precies heen wil, hoeveel het gaat kosten, opzoeken van vluchten, bekijken van hostels etc. Toen ik uiteindelijk mijn vlucht wilde boeken naar Auckland, lukte dit niet en gooide de website me er constant uit... Ik besloot dat het wel genoeg was voor vandaag, zo lang voor een laptop zitten is ook niet goed voor je, en ben naar de sportschool gegaan om al mijn energie kwijt te kunnen. Na het sporten stond het eten al weer klaar: heerlijk:) Daarna ben ik gaan douchen en heb ik nog even een filmpje gekeken.

Donderdag moest ik van 6:00 tot 16:00 werken, lange dag dus. De ochtend begon lekker rustig, want de kinderen kwamen pas rond 7:00 naar beneden. Hierdoor had ik alle tijd om wakker te worden en mijn ontbijtje eten. Nadat de oudste 2 naar school waren, ben ik met de kleine even een rondje met de step gaan doen en hebben we een tussenstop gemaakt bij de speeltuin. De rest van de ochtend hebben we binnen gespeeld en om 12:00 ging ze al weer naar bed. Ik besloot toen een tweede poging te wagen om mijn vliegticket te boeken naar Auckland. Dit keer via een andere site en ja hoor, op 30 april vlieg ik naar Auckland en begint mijn reisavontuur!

Om 14:00 werd de kleine wakker en hebben we nog even gespeeld totdat we de andere kids van school gingen halen. We moesten de oudste 2 ophalen en het dochtertje, dus het was een gezellige boel. Zij hebben zich heel de middag zelf vermaakt, dus het was makkelijk 'oppassen' voor mij op het dochtertje. Ondertussen was mijn hostmom thuisgekomen dus die hield ook een oogje in het zeil. Ik besloot om te gaan koken en iets nieuws te proberen: Mexicaanse stamppot gemaakt van zoete aardappel met bonen, mais, courgette en allerlei kruiden. Het was best goed gelukt al zeg ik het zelf haha. Na het eten heb ik nog even in mijn Lonely Planet boek van Australie gelezen om te kijken wat ik precies wil zien tijdens mijn East Coast trip. Hierna ben ik naar bed gegaan.

Vrijdag heb ik de kleine naar daycare gebracht. Ze is weer helemaal gewend nu aan de nieuwe plek (ze is van de babygroep naar de peutergroep gegaan) en het überhaupt weer gaan, dus het afscheid nemen is nu veel makkelijker. Ik was om 9:45 weer thuis en heb me toen omgekleed om naar de sportschool te gaan. Het was weer eens lekker rustig, dus had alle ruimte en tijd om te trainen. Eenmaal thuis heb ik geluncht en gedoucht. Daarna ben ik op de bus gestapt naar het winkelcentrum in Bondi, want ik had afgesproken met Jaqi om te winkelen. We hebben 2 uur rondgelopen en hier en daar wat gepast en gezellig gekletst. Om 16:30 heb ik de trein gepakt naar het centrum, want het was tijd om de kleine op te halen. Eenmaal thuis kon ze meteen eten en heb ik haar daarna onder de douche gezet. Nadat ze haar fles ophad en even wat tv had gekeken, heb ik haar naar bed gebracht. Om 19:15 ben ik weer naar beneden gegaan en ben ik eten klaar gaan maken voor mezelf. Zoals een beetje vaste prik is geworden op vrijdag, heb ik een wrappizza gemaakt: jammie:) Na het eten nog even tv gekeken met mijn hostparents en toen was het tijd om naar mijn huisje te gaan. Ik had namelijk afgesproken met mijn ouders om te skypen. Nu ik zo bezig was met het plannen van mijn reis, had ik ook al uitgezocht wanneer ik het beste terug kon vliegen naar Nederland. En die vlucht is nu ook geboekt! Op 21 juni vlieg ik vanuit Sydney weer terug naar ons kikkerlandje. Moet er nu nog even niet aan denken, maar gelukkig duurt het nog even en ga ik eerst reizen!

Zaterdag besloot ik om weer naar Bondi Westfield shoppincentre te gaan en Jaqi ging weer mee. We hebben een paar uur daar rondgelopen en zijn daarna nog even naar Clark Park geweest aan de noordkant van de harbour bridge. Daar was het vriendje van Jaqi, dus die heb ik ook meteen ontmoet. Om 18:00 ben ik weer op de trein gestapt naar de bar 'Since I left you', want ik was uitgenodigd voor een verjaardag. Een vriendin van Justine (die ik vorige week heb ontmoet op het strand) was jarig en we gingen een drankje doen bij die bar. Het was super gezellig en heb weer wat nieuwe mensen leren kennen. Om 22:00 besloten Justine en ik dat we wel naar huis wilde, dus om 23:00 was ik uiteindelijk thuis. Ik ben bijna meteen gaan slapen, omdat zondag de wekker vroeg stond voor de ontknoping van wie is de mol...

Zondag ging dus om 6:30 de wekker, want ik wilde toch wel 'live' zien wie nou de mol was (ik lijk wel gek...). Dus om 6:35 ben ik gaan skypen met Tessa aangezien je hier geen livestream kan volgen. En het was het waard haha. Wat een ontknoping! Daarna heb ik nog even een klein uurtje geslapen en toen was het tijd om te ontbijten en richting het strand te gaan. Ik had met Sara afgesproken om naar Manly te gaan. Het was namelijk prachtig weer en waarschijnlijk zal dat niet vaak meer voorkomen nu de zomer echt voorbij is. We hebben een paar uur op het strand gelegen en daarna ben ik nog even wat winkeltjes ingegaan, Sara moest al naar huis. Uiteindelijk was ik om 16:45 thuis en heb ik lekker al het zand van me afgespoeld. Daarna vond ik het wel weer tijd om mijn blog bij te werken, want die moet maandag natuurlijk weer online:). 's Avonds heb ik eten klaargemaakt voor mezelf in een lekker rustig huis, want iedereen was de deur uit. Ik heb de rest van de avond heerlijk gerelaxt en onder andere de hele ontknoping van 'wie is de mol' gezien. Het was weer een super toffe week!

Maandag moest ik om 9:30 beginnen. Omdat ik al heel de week last heb van mijn voet (denk/hoop dat het een irritatie is van mijn middenvoetsbeentje doordat ik veel op slippers heb gelopen) ben ik met de fiets naar zwemmen gegaan. Lopen gaat namelijk niet echt. Eigenlijk was het fietsen super handig en sneller dan het lopen, dus misschien ga ik dit nog wel vaker doen. Na het zwemmen hebben we geluncht en had ik tot 17:30 vrij. Ik heb de rest van de middag heerlijk niets gedaan, goed excuus nu haha, maar was het toch wel beu eind van de middag. Ik ben toen toch maar naar de sportschool gegaan, waar ik alleen zittend oefeningen heb gedaan om mijn voet de ontlasten. Na het sporten heb ik thuis gedoucht en heb ik mijn blog verder geschreven. Ik hoop echt dat het met mijn voet beter gaat in de loop van de week, aangezien ik het weekend naar de Blue Mountains ga en we van plan zijn veel te gaan lopen.... Ik blijf het maar koelen voor nu en blijf er toch ook maar voorzichtig op lopen zodat de rest van mijn voet niet stijf wordt. Ik heb de kinderen 's avonds naar bed gebracht en om 19:30 was mijn hostmom al weer thuis. Ik heb nog het nieuws gekeken en ondertussen mijn voet gekoeld.

Aankomende week ga ik meer dingen vastleggen voor mijn reis. Zo wil ik de meeste vluchten al gaan boeken en kijken of ik de tours die ik wil doen alvast kan reserveren. Verder hoop ik vooral dat het met mijn voet beter zal gaan en dat er niet iets ernstigers aan de hand is dan ik denk/hoop. Verder heb ik heel veel zin in het weekend omdat we dan naar de Blue Mountains gaan. En ongeacht mijn voet, ga ik er enorm van genieten!

See you later alligator,

Liefs Vivianne


  • 12 Maart 2018 - 17:57

    Marijke:

    Ik kan de komende 2 weken niet je mail lezen daar ik met vakantie ben.
    Veel succes met het plannen van je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 14106

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: