week 11: Merry Christmas and a happy new year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 11: Merry Christmas and a happy new year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 11: Merry Christmas and a happy new year!

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

25 December 2017 | Australië, Sydney

Hi allemaal!

Dinsdag moest ik werken van 6:00 tot 16:00. Ik had helaas heel slecht geslapen, dus dat was geen goede start. Maar we gingen wel wat leuks doen vandaag. Namelijk naar Wildlife en Sealife in de stad! Ik had alle 3 de kinderen deze dag, dus het plan was om er lekker uit te gaan. Helaas dachten de kinderen daar zelf anders over. De oudste 2 wilde niet gaan en het leek hen niet leuk. Uiteindelijk met een mopperend en huilend kind, het meisje, richting de light rail gelopen, de andere 2 hadden zich er al bij neergelegd dat we gingen. Eenmaal in de light rail was alles weer oke.

De kinderen hebben zich de hele ochtend echt perfect gedragen. De jongen hielp met alles en was super behulpzaam en het meisje was enthousiast en vrolijk en luisterde heel goed. We zijn eerst naar Wildlife gegaan, een soort minidierentuin maar dan midden in de stad, en het was super leuk! We hebben veel dieren gezien en de kinderen hebben zich goed vermaakt. We hebben foto's laten maken met een greenscreen, dus het lijkt alsof we naar een koala kijken, worden opgegeten door een haai en midden in het oerwoud staan en ik heb deze foto's gekocht.

Hierna zijn we naar Sealife gegaan en dit was iets minder, vonden we allemaal. Het was alsnog wel oke en we hebben veel verschillende vissen gezien. We waren er sneller doorheen dan Wildlife, maar we hebben plezier gehad. Na dit avontuur hebben we een ijsje gegeten en zijn we weer terug gelopen naar de light rail. Om 12:30 waren we thuis, precies op tijd om te gaan lunchen. De kleine was alleen zo moe dat ze al in slaap was gevallen dus die heb ik meteen op bed gelegd. De andere 2 hebben wat gegeten en zijn toen gaan spelen.

Om 15:00 kwam mijn hostmom thuis en ben ik met de meiden even gaan zwemmen bij de buren. Om 16:00 nam mijn hostmom het echt over. Zij zijn daarna boodschappen gaan doen en ik ben mijn blog gaan bijwerken.
Mijn hostmom had 's avonds lekker gekookt dus ik hoefde alleen maar aan tafel te gaan zitten. Na het eten ben ik wat dingen uit gaan zoeken met betrekking tot mijn verzekering en deze avond ben ik echt op tijd naar bed gegaan aangezien ik kapot was.

Woensdag moest ik werken van 6:00 tot 14:00. Mijn hostdad nam de oudste 2 's ochtends mee naar het zwembad en ik bleef thuis met de kleine. We hebben even wat tv gekeken en boekjes gelezen. Om 9:30 kwamen ze weer thuis en was er een vriendje mee van de jongen die bij ons kwam spelen. Zij zijn in zijn kamer gaan spelen en ik ben samen met het meisje de 3D puzzel gaan maken die ze had gekregen van Sinterklaas. Het is een mooie eifeltoren geworden! Hierna is zij gaan knutselen en begonnen de 2 jongens zich een beetje te vervelen. Het was echt bloedheet buiten, dus echt iets ondernemen kon gewoon niet. We zijn wel even voor een snelle zwemsessie naar de buren gegaan en om 12:30 was iedereen weer omgekleed en hadden we geluncht. De oudsten gingen namelijk naar de film, wat eigenlijk een heel goed plan is als het zo heet is. Mijn hostmom kwam net aanrijden toen wij de deur uitgingen, dus zij heeft ze naar de bios gebracht waar de moeder van het vriendje stond te wachten. Toen mijn hostmom weer thuis was, zat mijn werkdag er weer op.

Het was echt niet normaal heet, dus ik ben in mijn huisje gaan zitten met de airco vol aan. Ik heb wat geslapen, ben weer erg moe laatste dagen, wat gelezen en ben eind van de middag avondeten gaan maken. Ik heb een salade gemaakt voor mijn hostmom en voor mij en wij hebben lekker gegeten nadat de kinderen alles al op hadden. Helaas werd het meisje ziek, ze heeft heel vaak hoofdpijn, en ze moest overgeven. Ze is snel naar bed gegaan en heeft doorgeslapen tot de volgende ochtend. Ik ben om 20:15 naar bed gegaan, heb nog een serie gekeken en ben daarna gaan slapen.

Donderdag ochtend heeft mijn hostdad alle 3 de kinderen meegenomen voor een ritje met de fiets. Ik had dus even een halfuurtje 'vrij'. Om 8:30 kwam er een vriendje van de jongen spelen. Het meisje heeft zichzelf vermaakt met het maken van kerstcadeautjes voor iedereen van het gezin en de kleine heeft op haar kamer gespeeld. Het was voor mij dus een lekkere rustige ochtend. Om 10:00 kwam mijn hostmom al thuis en nam ze het eigenlijk al over. Ik heb mijn fotoboek weer eens aangevuld, mijn blog verder geschreven en ben eind van de ochtend gaan sporten.
Na het sporten ben ik nog eventjes naar de winkels gegaan om wat inspiratie op te doen voor kerstcadeautjes. En dat is nog best lastig! Want wat geef je kinderen die al heel veel speelgoed hebben... Eenmaal thuis heb ik geluncht en mijn fotoboek een keer doorgenomen. Jeetje, wat heb ik toch stiekem al veel gedaan hier haha.
Eind van de middag kwamen opa en oma aan, met een heleboel cadeautjes voor onder de kerstboom. Ik heb toen besloten om geen cadeautjes te kopen voor de kinderen omdat ze al zoveel speelgoed hebben en dan ook nog krijgen, maar om een minifotoboek te geven van Wildlife afgelopen dinsdag. We hebben toen foto's laten maken en die heb ik gekocht. Ik ga dit nu geven, hebben ze meteen een aandenken aan mij:)

Met het avondeten kwamen er vrienden van Deborah eten met hun 2 kinderen, dus het was volle bak. We hebben lekker gegeten, wijntje gedronken en gekletst. Het was een gezellige avond, maar ik was toch wel weer aardig moe. Ik ben om 20:15 naar mijn kamer gegaan en heb nog geskypt met mama, serie gekeken en ben toen gaan slapen.
Vrijdag was de laatste werkdag voor de komende 4 dagen. Ik heb de kinderen ontbijt gegeven en zij zijn daarna zelf gaan spelen en zich gaan klaarmaken om naar het strand te gaan. Om 8:30 zijn we naar het strand gereden, ik ging ook mee. Het was een mooi en klein baaistrandje en het was prima weer. Ik ben deze keer niet gaan zwemmen omdat ik het te koud vond, maar heb lekker op het gras gelegen en een boekje gelezen. Er kwamen ook nog vriendjes en vriendinnetjes van de oudste 2 met hun ouders, dus het was een gezellige boel. Om 12:30 zijn we weer terug naar huis gegaan, want het meisje ging naar een art class. De jongen is gebleven en is eind van de middag thuisgebracht.

We waren net thuis en toen kwamen de zus,schoonbroer, neef, nichtje en moeder van mijn hostdad. Zijn moeder blijft namelijk ook de komende dagen bij ons om kerst te vieren. Ik ben begonnen aan het bakken van een chocolade cake, want het was mijn hostdads verjaardag. Ik heb geluncht en even gekletst met de moeder van mijn hostdad. Daarna ben ik gaan douchen om al het zand van me af te spoelen. Eind van de middag heb ik een lekker dutje gedaan en daarna de cake verder afgemaakt. Ik heb een salade gemaakt voor mezelf voor avondeten en na het avondeten, de rest had al gegeten, hebben we met z'n allen voor mijn hostdad gezongen en hebben we de cake aangesneden. Hij was heel goed gelukt en iedereen vond hem lekker! Mijn hostdad en hostmom zijn na het eten de deur uitgegaan om wat te gaan drinken en ik heb nog een heel tijdje gekletst met de moeder van mijn hostmom. De rest was al naar bed, dus het was lekker rustig. Om 21:30 ben ik terug naar mijn huisje gegaan en heb ik nog wat netflix gekeken, tot lekker laat want ik kon uitslapen de volgende dag! Joepieeeee

Zaterdag heb ik de ochtend lekker rustig aangedaan en op mijn gemakje ontbeten. Eind van de ochtend ben ik richting Manly gegaan voor een dagje strand. Eigenlijk zou ik met een meisje afspreken, maar helaas had ze zich verslapen dus ze kon niet meer komen. Desondanks heb ik een leuke dag gehad en was het eigenlijk wel fijn om weer een keer alleen een dag op stap te gaan. Ik heb eerst wat gewinkeld, er was namelijk sale, en ben daarna op het strand gaan liggen. Ik heb heerlijk 2 uur gelegen, boekje gelezen, muziek geluisterd en ben even in het water geweest. Eind van de middag heb ik de ferry weer teruggepakt richting de stad en ben ik nog even naar een winkelcentrum geweest om kerstcadeautjes te halen voor mijn hostparents. Ik vond het wel leuk om ze iets kleins te geven, als gebaar. Ik was om 19:30 weer thuis. Ik heb wat eten voor mezelf gemaakt, even bijgekletst met iedereen en ben daarna gaan douchen. Ik heb een serie gekeken, heb nog geskypt met Esther en ben toen gaan slapen.

Zondag heb ik tot 9:30 geslapen, wel met wat onderbrekingen helaas. Ik heb ontbeten en ben daarna naar de sportschool gegaan. Nog even lekker alles eruit zweten, aangezien de feestdagen er aan komen haha. Toen ik thuiskwam, was de rest van het gezin er ook weer. Zij waren naar het strand geweest en waren nu terug voor de lunch. Ik heb ook wat geluncht, ben gaan douchen en heb de rest van de middag rustig aangedaan. Het was in de ochtend en begin van de middag echt bloedheet, maar eind van de middag sloeg het helemaal om. Het koelde af (het was 33 graden eerst), het was enorm bewolkt, het dreigde te gaan onweren en het begon te regenen. Ik ben begonnen met het maken van mijn quinoasalade voor kerstdag en heb deze de volgende dag verder afgemaakt. Eind van de middag is het gezin naar vrienden gegaan, dus ik had het huis lekker voor mezelf!

Ik heb voor mezelf gekookt en onder het genot van een serie alles lekker opgegeten. Het was heerijk rustig haha. Om 20:00 kwam iedereen weer thuis en was het gedaan met de rust. Ik heb mijn blog nog even bijgewerkt, zodat ik zo min mogelijk morgen hoef te doen op kerstdag. Zo kunnen jullie weer gewoon de blog op maandag lezen;)

Maandag ochtend werd ik om 7:30 wakker. Ik ben er maar meteen uitgegaan, want de kerstman was gekomen! De cadeautjes die in de stockings zaten hadden de kinderen al uitgepakt en al het papier lag op de grond. Ik heb nog even snel een foto gemaakt van alle cadeautjes onder de boom (zie foto) voordat de chaos losbarsten. Ik heb ontbeten en ook mijn hostmom moest nog ontbijten. Om 8:15 zijn we begonnen met het openmaken van de cadeautjes en dat was nogal een chaos haha. De kinderen bleven cadeautjes pakken en doorgeven en ondertussen maakten ze open wat voor hen was. Ze waren enorm enthousiast en ze hebben heel leuke cadeaus gekregen. Ze waren ook heel blij met mijn cadeautje, de foto's van de dierentuin, en ook mijn hostparents vonden het heel leuk. Die hadden ze natuurlijk nog niet gezien. Ook hun eigen gekregen cadeautjes vonden ze leuk, dus missie geslaagd! En ook ik ben niet overgeslagen en ben verwend met cadeautjes:) Ik heb een receptenboek gekregen met allerlei taart-en cakerecepten, een tasje, een leesboek, verse thee, 2 handgemaakte kurkenstoppers en 2 handgemaakte magneten. En het meisje had een armbandje voor me gemaakt. Allemaal super blij mee!

De ochtend verliep verder lekker rustig. De jongen had een playstation 4 gekregen, dus die was daar lekker zoet mee. En de andere 2 waren met hun speelgoed aan het spelen en af en toe gingen ze naar de buren waar opa en oma slapen. Ik heb mijn salade verder afgemaakt en ook mijn hostmom heeft de laatste voorbereidingen getroffen voor de lunch. Om 12 uur was het dan zover: de kerstlunch. We hebben heerlijk gegeten van de salades, krab, gamba's, ham, kip, varken en als toetje had oma heerlijk ijs en een cheesecake gemaakt. Al met al waren we om 14:30 ongeveer klaar, met een pauze tussen de lunch en het toetje. Daarna hebben we even een stukje gewandeld, wat wel erg fijn was na dat vele eten. Eenmaal thuis nam iedereen even wat tijd voor zichzelf en ben ik alvast mijn blog verder gaan schrijven. Vandaag is trouwens niet zo'n hele mooie dag helaas. Het is constant bewolkt en best wel fris. Dus de zonnige kerstfoto's komen niet dit jaar helaas haha. Maar alsnog is het natuurlijk heel anders dan in Nederland.

Ik heb na de wandeling even een serie gekeken en ben daarna even bij de buren gaan kijken, waar opa en oma slapen, wat ze daar aan het doen waren. Ze hebben daar een piano staan, dus ik heb vandaag voor het eerst in maanden weer even gespeeld! Ik heb wat simpele kerstliedjes gespeeld en het ging nog best oke haha. Hierna zijn we weer gaan avondeten. We hebben de leftovers op van de lunch en gezellig gekletst. Om 20:30 ben ik richting mijn huisje gegaan om jawel, all you need is love te kijken:). De rest was ondertussen ook naar bed of richting bed aan het gaan en ik moet zeggen dat ik ook best moe ben.

Ik lig nu in bed lekker alle liefdesverhalen te kijken en ga misschien nog even skypen met het thuisfront om ze een goede kerst te wensen.
Ik heb een totaal andere kerst gehad dan ik in Nederland zou hebben, maar het was een super leuke en gezellige dag. Ik voel me ondertussen wel echt onderdeel van het gezin en dat is vooral op dit soort dagen heel fijn.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne kerst en een heel goed oud en nieuw!

See you later alligator,
Liefs Vivianne


  • 30 December 2017 - 22:41

    Monique Oosthoek:

    Superleuk om je verhalen te lezen! Enjoy your time vivianne!
    Grtz Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 14116

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: