week 10: zomer in Sydney=airco op volle toeren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 10: zomer in Sydney=airco op volle toeren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 10: zomer in Sydney=airco op volle toeren

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

19 December 2017 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Dinsdag was de laatste zwemles van de kleine voor dit jaar. Het was fijn om even te zwemmen want het was buiten weer bloedjeheet. Eenmaal thuis heb ik haar meteen op bed gelegd aangezien ze hier zelf om vroeg. De schoonmakers waren er ondertussen ook en ik heb wat gelezen buiten terwijl ze bezig waren. Om 12:00 uur waren ze weg en had ik alle ruimte om mijn lunch te maken. Ik ben zelf na het lunchen ook even in slaap gedoezeld en heb de rest van de middag gelezen (mijn nieuwe boek gekregen van de Sint). De kleine heeft weer enorm lang geslapen want om 14:45 werd ze wakker. Ze heeft nog even wat gegeten en we hebben een boek gelezen. Mijn hostmom was om 15:30 thuis en toen nam ze het over.

Ik ben daarna avondeten gaan maken voor mijn hostmom en voor mij zodat ik wat kon meenemen naar het oppassen. Om 17:45 ben ik richting school gegaan om de 2 meiden op te halen. We hebben weer een gezellige avond gehad en de oudste kende ' ik stond laatst voor een poppenkraam' uit haar hoofd! We hebben hem een aantal keer met het handspelletje gedaan en ze kon hem helemaal spreken, ik kon haar zelfs goed verstaan. Om 19:45 kwam de vader thuis en heb ik de meiden een dikke knuffel gegeven een een fijne kerst en vakantie gewenst. Ik hoop zeker dat ik daar na de vakantie nog vaker mag oppassen! Eenmaal thuis heb ik nog even het nieuws gekeken en ben daarna richting bed gegaan.

De volgende ochtend verliep niet heel soepel. De jongen was een beetje tegendraads en het meisje snel van slag. Er werd gehuild, geschreeuwd en gemopperd. Uiteindelijk waren ze toch op tijd klaar om naar school te gaan. Ik ben niet kort daarna met de kleine naar de supermarkt gegaan om wat boodschappen te halen. Ook zijn we langs de boekenwinkel gegaan om mijn boekencollectie hier nog wat uit te breiden. Het boek wat ik gisteren aan het lezen was, heb ik namelijk in 1 dag uitgelezen haha. Nederlands leest dan toch nog wel wat makkelijker en sneller dan Engels. Om 10:30 waren we weer thuis en man, wat was het al bloedheet. De kleine heeft een boterham op en wilde daarna naar bed.
Ze viel heel snel in slaap. Ik heb wat gelezen, netflix gekeken, dutje gedaan en geluncht. Om 14:00 werd ze wakker. We hebben samen wat foto's gekeken en gekke bekken spelletjes gedaan en toen kwam mijn hostmom thuis. Alles was natuurlijk weer helemaal goed toen en vanaf 15:30 was ik lekker vrij.
Ik ben even in mijn eigen huisje gaan zitten, met de airco aan natuurlijk, en heb even gechilld. Om 16:30 ben ik richting de sportschool gegaan, ik had het namelijk nog niet warm genoeg ;) Het was rustig, dus ik kon lekker mijn gang gaan. Eenmaal thuis was het eten al bijna klaar en heb ik samen met mijn hostmom gegeten. Na het eten gedoucht, het nieuws gekeken en naar mijn huisje gegaan. Ik heb nog even een serie gekeken en ben toen gaan slapen.

De volgende ochtend kwam ik erachter dat ik gisteren eigenlijk had kunnen uitslapen tot 10:00.... Omdat het zo in mijn vaste routine zit om om 6:00 op te staan had ik niet meer op mijn rooster gekeken en dus 4 uur extra gewerkt. Mijn hostdad houdt niet precies bij wat mijn rooster is, mijn hostmom maakt ze, dus hem was ook niets opgevallen. Ach ja, niets meer aan te doen. Het zou deze dag enorm warm worden volgens het nieuws, er zou een hittegolf komen deze week in Sydney, en dat was het zeker. Om 8:30 was het al warm, zo'n 25 graden, maar ik ben toch met de kleine even naar de speeltuin geweest omdat we anders de hele dag binnen zouden zitten. Eenmaal thuis heeft ze nog even gekletst met d'r vader en toen hij weg was, hebben we gespeeld en een filmpje gekeken. Om 11:30 heb ik haar naar bed gedaan en ze heeft geslapen tot 14:00. Ik heb zelf ook weer even een dutje gedaan , wat gelezen in mijn nieuwe boek en alvast avondeten klaargemaakt.

Om 15:00 zijn we de kinderen van school gaan halen en man, wat was het heet buiten. Het was zo'n 36 graden en het kwam nog eens extra hard aan omdat ik de hele dag binnen had gezeten met de airco aan. Eenmaal thuis besloten de kinderen te gaan zwemmen bij de buurjongen en mijn hostmom vroeg of ik ook wilde gaan. Nou, dat liet ik me geen twee keer zeggen! Ik heb snel mijn bikini aangedaan en ben met de kleine meegegaan. Het was heerlijk om even af te koelen. Na een halfuurtje was de kleine er wel weer klaar mee en ben ik ook terug gegaan. Ik heb buiten wat gelezen zodat ik nog kon opdrogen. We hebben samen gegeten en daarna ben ik gaan douchen. Na het douchen heb ik mijn blog verder geschreven en de rest van de avond lekker rustig aan gedaan.

De volgende ochtend heb ik even op alle 3 de kinderen gepast omdat mijn hostdad met de auto naar de garage moest. Om 8:00 kon ik de kleine naar daycare brengen en om 9:00 was ik weer thuis. Het was nogal warm in mijn huisje dus had ik de ventilator even aangezet. Blijkbaar had ik per ongeluk met het verplaatsen van de ventilator de waterkoker aangezet, alleen zat er geen water in... Toen ik er achter kwam was hij al helemaal drooggekookt , dus wilde ik de deksel eraf halen om hem te laten afkoelen. Dit was natuurlijk een super stom plan want al het stoom schoot omhoog en nu heb ik 2 vingers verbrand... Ik heb het meteen 15 minuten onder de kraan gekoeld, maar het bleef heel erg zeer doen. Ik heb maar een glas water gevuld en daar mijn vingers in gestopt, maar dit hielp helaas ook niet voor lang. Uiteindelijk heb ik een icepack gepakt en dit hielp wel iets meer. Ik heb er de hele dag nog last van gehad, gelukkig deed het niet meer zoveel pijn als in de ochtend.

Ik heb 's ochtends wat filmpjes gekeken, heb geluncht en ben begin van de middag naar de sportschool gegaan. Het was lekker rustig dus had alle ruimte en tijd om mijn oefeningen te doen. Eenmaal weer thuis heb ik mijn blog verder geschreven, gedoucht en alvast mijn avondeten klaargemaakt. Ik moest namelijk om 16:30 de kleine op gaan halen, daarna thuis even snel eten en toen naar de stad. Ik had namelijk een kaartje gekocht voor Messiah van Handel in het Opera House! Ik was goed op tijd, dus ik kon nog even van het prachtige uitzicht genieten op de stad en de harbour bridge. Het concert zelf was enorm indrukwekkend. Het koor bestond uit 661 man, dus als die begonnen te zingen klonk het zo gaaf! Met natuurlijk als hoogtepunt, voor mij omdat ik dat ken, het Hallelujah. Tijdens dit gedeelte ging heel de zaal ook staan, weet niet precies waarom, maar dat maakte het nog eens extra indrukwekkend. Al met al was het een geslaagde avond en heb ik genoten. Ik was om 00:00 weer thuis en ben meteen naar de bed gegaan. Ik was enorm moe, maar dat was ook niet zo gek aangezien mijn dag om 6:00 natuurlijk was begonnen.

Op zaterdag heb ik lekker tot 9:00 uur uitgeslapen. Ik heb rustig mijn ontbijtje gegeten en nog wat op bed gelegen. Eind van de ochtend kwam mijn hostfamily weer thuis van tennis en van zwemmen. Dit laatste omdat het namelijk 29 graden was. De jongen had nog niet gezwommen omdat hij naar tennis moest, dus hij zou samen met zijn vader in de middag gaan. Mijn hostmom vroeg of ik ook mee wilde gaan en dat liet ik me weer geen tweede keer vragen! Dus ik ben samen met mijn hostdad en de 2 oudste lekker gaan zwemmen. Om 15:00 moesten we weer terug zijn omdat mijn hostmom naar haar werk moest, maar ze had geen auto dus ze moest worden weggebracht. Ik heb even wat geluncht en ben om 16:00 op pad gegaan, richting Newtown.

Ik had afgesproken met 2 meiden om samen wat te gaan eten. We hebben eerst bij een cafeetje wat gedronken en zijn daarna richting het eettentje 'Lentil as anything' gegaan. En het was niet zomaar een eettentje. Het concept is als volgt: je hebt een menu van ongeveer 4 gerechten waar je uit kunt kiezen, bereid en geserveerd door vrijwilligers, waarbij je kunt betalen wat je wilt/ervoor over hebt. Een super tof concept dus! Ik had gekozen voor de gefrituurde mais/groente ballen en salade en het was heel lekker:) We hebben ook nog een brownie als toetje gehad en toen zaten we aardig vol. We hebben alle drie wat geld in de giftbox gedaan en zijn richting het station gelopen.
In de trein kregen we het plan om bij mij thuis nog een film te gaan kijken, dus we zijn met z'n 3en naar mijn huis gegaan. We hebben een heerlijke romantische kerstfilm gekeken, en ondertussen stond de airco aan.... gekke combinatie, maar dat is hoe het nu is. Het was een hele gezellige avond!

Zondag heb ik echt uitgeslapen, tot wel 10:15! Heerlijk. Ik ben rustig gaan ontbijten en heb me daarna alvast in mijn sportkleding gehesen. Ik moest om 12:45 even op de kleine 'passen', ze lag te slapen boven maar mijn hostmom moest het meisje naar een feestje brengen. Om 13:15 was ze weer thuis en kon ik naar de sportschool. Ik heb een uurtje gesport en eenmaal thuis heb ik geluncht. Ik ben gaan douchen, heb mijn kamer opgeruimd en bed verschoond, serie gekeken en mijn fotoboek verder gevuld met foto's. Mijn hostmom en de kinderen zijn om 17:30 naar het park gegaan om daar te eten, ik ben een halfuurtje later aangeschoven. Er zou namelijk een optreden zijn met christmas carols.

Eenmaal in het park hoorde we dat het optreden was verplaatst naar Town Hall vanwege eventuele regen. Echt super jammer, want het was opzich best prima weer en de sfeer was beter geweest in het park dan in een zaaltje. Maar we hebben alsnog in het park gepicknickt en zijn toen richting huis gelopen omdat de kleine naar bed moest. Onderweg kwamen we mijn hostdad tegen en besloten we met z'n 3en, dad, meisje en ik, alsnog naar de carols te gaan. Maar onderweg besloten zij om toch in het park te blijven. Ik ben wel naar Town Hall gelopen en heb daar het eerste halfuurtje van het optreden gezien. Ze begonnen met een traditionele dans, aboriginal, waarbij 4 kinderen aan het dansen waren en 1 man aan het zingen was. Ze waren gekleed in traditionele kleding, bijna niks dus haha, en ze waren geschminkt. Het was heel tof om dit te zien en te horen! Hierna begonnnen de carols. Er was een klein orkestje en een best groot koor waaronder ook een kinderkoor. Ik heb 4 nummers geluisterd en ben daarna weer naar huis gegaan, het was namelijk bloedheet in de zaal. Maaar wel leuk om te zien hoe ze hier kerst, alvast, vieren. Ik was rond 20:00 weer thuis, heb nog even het nieuws gekeken en ben daarna richting bed gegaan.

Maandag was de eerste dag van de schoolvakantie. Dit zorgde voor iets meer ademruimte in de ochtend voor de kinderen om te onbijten en hun taken te doen. Het meisje werd om 9:00 opgehaald om naar een art class te gaan en die zou om 12:30 weer worden opgehaald door mijn hostmom. Ik ben met de kleine even een blokje om gaan lopen omdat ze huilerig was en niks wilde. Mijn hostdad was nog thuis, dus die heeft op de oudste jongen gelet. Om 10:00 kwam mijn hostmom en nam ze de kleine weer mee. Ze gingen naar een nieuw daycare centre om te kijken of dat wat is voor volgend jaar. Ik was toen alleen met de jongen.
We hebben een spelletje gespeeld en hij heeft zich vooral verveeld haha. Om 11:30 kwam mijn hostmom weer thuis.

Ik ben hierna lekker gaan sporten en ik was om 14:00 weer thuis. Ik heb geluncht en de rest van de middag gelezen en netflix gekeken. Om 17:00 ben ik richting de stad gegaan want ik had afgesproken met een vriendinnetje om wat te gaan eten. Het was super gezellig en we hebben lekker gegeten bij pancakes on the rocks! Hierna hebben we nog even genoten van Sydney by night en om 20:30 ben ik richting huis gegaan. Ik kon eenmaal in bed helaas niet in slaap komen, dus heb helaas een korte nacht slaap gehad.

Omdat ik zo laat thuis was maandag had ik geen tijd en zin meer om mijn blog bij te werken en online te zetten. Vandaar dat 'ie een dagje later is!

De zomer is hier wel echt begonnen. Op dit soort warme, klamme dagen kan je bijna niets doen, behalve binnen zitten met de airco aan. Het maakt je best wel lui, maar het geeft me de tijd om bijvoorbeeld lekker te lezen en dat heb ik toch wel gemist de eerste paar weken.

De tijd gaat ook echt zo snel, volgende week is het al kerst! De kinderen hebben hier nu 6 weken vakantie dus er is genoeg tijd om leuke dingen te doen en af en toe even uit te rusten. En dat is precies wat ik nu ga doen na een hele dag werken haha, maar dat lezen jullie volgende week.

See you later alligator!

Liefs Vivianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 14109

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: