week 9: Mini-pakjes avond en surfen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 9: Mini-pakjes avond en surfen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 9: Mini-pakjes avond en surfen

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

11 December 2017 | Australië, Sydney

Hallootjes iedereen!

Dinsdag was de start van de 9e week. Hij begon zoals iedere dag. Ik ben met de kleine weer naar zwemmen gegaan en op de terugweg viel ze in slaap. Ze had heel slecht geslapen en was veel wakker geweest vannacht, dus ik heb haar een boterham gegeven en naar bed gebracht. Zelf ben lekker gaan lunchen, heb ik wat netflix gekeken en wat wasjes aangezet en opgehangen. Toen mijn hostmom thuiskwam en het weer overnam, heb ik mijn huisje even opgeruimd en gestofzuigd.

's Avonds was het dan zover: tijd voor Sinterklaas! Ik had de kinderen verteld dat er voor mij een pakket was gekomen met cadeautjes en dat ik graag wilde dat ze me zouden helpen. De verrassing was dan ook groot toen de jongen een cadeautje voor zichzelf pakte! Er was een cadeautje voor iedereen. Ze vonden het super leuk om mij te helpen en de gedichten te lezen. Ze zijn heel erg blij met hun cadeautjes en ze hebben zelfs op de Nederlandse manier Sinterklaas bedankt: Danku Sinterklaaaaaassje! Het was een geslaagde mini-pakjesavond hier in Sydney! Ze hebben zelfs nog even met mijn moeder geskypt om haar, en mijn vader natuurlijk, te bedanken voor het verzenden van het pakket.

Ik ben natuurlijk ook super blij met mijn cadeautjes!: mijn favoriete pindakaas, kaneel, speculaas&koekkruiden, een boek, een scheurkalender, een t-shirt, een chocoladeletter en kerstoorbellen.
Ik heb daarna nog verder geskypt en nog wat netflix gekeken, want..... ik kon de volgende dag uitslapen! Ik hoefde pas 7:30 te beginnen (ja, dat voelt als uitslapen haha), dus daar heb ik maar even gebruik van gemaakt.

Woensdag ben ik met de kleine weer naar playgroup geweest. Het was de laatste van dit jaar, dus het was lekker druk. Om 12:15 waren we weer thuis en hebben we geluncht. Ik heb haar om 12:45 naar bed gebracht in de hoop dat ze lekker heel de middag zou slapen. Echter, om 13:45 werd ze wakker. Huilend en roepend 'mama'. Ze was ontroostbaar en nog steeds heel erg moe. Af en toe moest ze stoppen met huilen om te gapen... Ik heb haar uiteindelijk rustig gekregen en weer naar bed gebracht. Ik ben zelf even bij haar gaan liggen (viel toen ook bijna in slaap haha) en na een kwartiertje ben ik weer naar beneden gegaan. Ze heeft toen nog tot 15:30 geslapen, en ik heb ook een dutje gedaan:) Om 16:00 nam mijn hostmom het weer over en ben ik naar de sportschool gegaan. Ik heb me enorm in het zweet staan werken en met een voldaan gevoel ging ik weer naar huis.

Na het eten heb ik het spel gespeeld wat de jongen gisteren voor Sinterklaas heeft gekregen: Triplet. Een soort kinderversie van Set voor degene die dat kennen. Hij vond het een super leuk spel ( ik ook!), dus het was een schot in de roos van onze lieve Sint. Nadat de kinderen naar bed waren, heb ik nog even het nieuws gekeken, ben ik gaan douchen en daarna ben ik naar bed gegaan.

Donderdag moest ik werken van 6:00 tot 16:00, dus om de ochtend door te komen besloot ik om te gaan zwemmen met de kleine. Het was namelijk een super mooie en warme dag dus het was fijn om even af te koelen. Ze is 's middags weer gaan slapen en om 14:30 moest ik haar wakker maken omdat we de oudste 2 op moesten gaan halen van school. Het meisje voelde zich niet lekker dus zij was in de 'sickroom'. Eenmaal thuis ging het weer wat beter, maar ze was enorm verkouden en had hoofdpijn. Mijn hostmom nam het over om 15:45 en toen zat mijn werkdag er op.

's Avonds ben ik weer eens een keer naar de zumba gegaan. Het was een andere docent dan ik de vorige keren had en wat een gek wijf was het haha. Maar wel heel goed en heb me echt rot gezweet, dus voor herhaling vatbaar! Thuis heb ik nog wat gegeten en daarna ben ik naar mijn huisje gegaan. Ik heb nog geskypt met Hanne en daarna ben ik gaan slapen.

Vrijdag was het weer veel te vroeg... Ik heb de kleine naar daycare gebracht en ben daarna nog even terug naar bed gegaan. 's Middags ben ik nog even naar de sportschool gegaan, maar deze keer heb ik wat rustiger aangedaan. Ik moest namelijk mijn krachten en energie sparen voor het surfweekend! Eenmaal thuis ben ik mijn tas een beetje in gaan pakken en heb ik gedoucht. Ik kon nog even relaxen voordat ik de kleine weer van daycare moest gaan halen. We waren met z'n 2en met eten, want mijn hostmom was werken en de rest ging naar het cello optreden van het meisje. 's Avonds op tijd naar bed gegaan want ik moest er de volgende dag om 6:00 weer uit voor het surfkamp!

Tijdens het surfkamp heb ik aardig wat gefilmd. Vandaar dat je, als je wilt weten wat we hebben gedaan tijdens dit weekend, het filmpje maar moet kijken!

https://www.youtube.com/watch?v=n49GDC4nTCE&feature=youtu.be

Maandag begon weer veel te vroeg. Helemaal nu, omdat ik nog zo moe was van het weekend. Ik ben in de ochtend met de kleine naar de baai gelopen. Daar hebben we even in de speeltuin gespeeld. Om 10:30 waren we weer terug en toen kreeg ze een soort van driftbui. Uiteindelijk zei ze zelf dat ze naar bed wilde, dus heeft ze het flesje gekregen en heb ik haar naar bed gebracht. Ze was blijkbaar echt super moe want ze heeft van 11:00 tot 14:30 geslapen. Ik heb ook wat geslapen en mijn filmpje van het weekend in elkaar gezet. Om 14:45 zijn we de oudste 2 gaan ophalen en toen zat mijn werkdag hier er al bijna weer op.

Om 15:30 waren we thuis en mijn hostmom was er ook al. Ik heb nog even op de kinderen gelet terwijl zij ging douchen en daarna ben ik op de fiets gesprongen richting de sportschool. Ik heb een klein uurtje gesport en ben daarna weer terug geraced naar huis, want ik moest om 17:45 gaan oppassen. Ik moest de 2 meiden ophalen van naschoolse opvang en daarna zijn we naar huis gelopen. Ik heb ze eten gegeven en we hebben gezellig gekletst. Na het eten heb ik het oudste meisje 'ik stond laatst voor een poppenkraam' proberen aan te leren. Ik heb de tekst opgeschreven en samen hebben we gekeken hoe je het fonetisch op kon schrijven. Ze was super enthousiast en ze vond het heel leuk om te doen ( ik ook!). Ze vroeg me natuurlijk om het te vertalen en dan kom je er achter dat het eigenlijk een heel rare tekst is haha. Ze zou gaan oefenen, want morgen moet ik daar weer oppassen:)

Eenmaal thuis heb ik nog wat gegeten en daarna ben ik deze blog verder gaan schrijven. Het filmpje zit er dit keer wel meteen bij gelukkig.

Hier is het ondertussen trouwens echt zomer aan het worden. De temperatuur komt niet meer onder de 25 graden en de zon laat zich elke dag zien. Smeren, smeren, smeren dus. Ik snap dat sommige van jullie af en toe wel jaloers zijn ;), maar deze keer ben ik ook wel een beetje jaloers op jullie! Er is sneeuw in Nederland!! Ik houd zoveel van sneeuw en vind het altijd zo gezellig, dus ik geniet maar extra van de foto's dit jaar en hoop dat het volgend ook weer lekker gaat sneeuwen:) Maar voor nu geniet ik dubbel en dwars van het weer hier en van het hier zijn.

See you later alligator!

Liefs Vivianne

  • 12 December 2017 - 13:41

    Marijke:


    Leuk dat je een pakket van de sint hebt gekregen.
    Ook erg leuk dat je de kinderen er bij hebt betrokken.
    Wist je dat er voor hun ook een pakje inzat?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 14105

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: