week 8: Sinterklaas en ziek zijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu week 8: Sinterklaas en ziek zijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

week 8: Sinterklaas en ziek zijn

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

04 December 2017 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Dinsdag begon goed... Ik werd om 6:10 wakker, maar niet van de wekker. Ik had enorme kramp in mijn kuit, dus ik werd wakker van de pijn. Eigenlijk maar goed, want mijn wekker stond dus zo zacht dat ik hem niet had gehoord. De kramp trok gelukkig redelijk snel weg, maar ik heb het nog de hele dag gevoeld.

Ik ben met de kleine naar zwemles gegaan en op de terugweg kreeg ik een appje van mijn hostmom. Ze ging de jongen ophalen van school omdat hij zich niet goed voelde. Ik moest werken tot 15:00, dus heb wat spelletjes met hem gespeeld, spullen opgeruimd en zijn kledinglades uitgezocht. Om 15:15 ben ik richting de sportschool gegaan. En man wat heb ik me in het zweet gewerkt. Heerlijk. Ik was om 17:00 weer thuis en ben eerst lekker gaan douchen. Ik heb wat eten voor mezelf klaargemaakt, wat tv gekeken en ben naar mijn huisje gegaan.

Die nacht ben ik zo vaak wakker geworden, ene keer vanwege mijn kuit, andere keer omdat ik naar de wc moest en nog een aantal keer zonder reden, dat ik lekker gebroken wakker werd. Maar gelukkig hoefde ik maar tot 8:00 te werken en dan pas weer om 12:00. Ik had dus lekker de tijd om te chillen en om naar de sportschool te gaan. Helaas werd ik wel wakker met keelpijn. Ik ben om 10:00 naar de sportschool gegaan, heb alles er lekker uitgezweet en om 11:30 was ik weer thuis. Om 12:15 ben ik met de kleine gaan wandelen want mijn hostdad ging thuis drummen met een vriend. Onderweg is ze in slaap gevallen en eenmaal thuis heb ik haar in bed gelegd. Ze heeft nog tot 13:30 geslapen en daarna begon ze me te roepen, dus heb ik haar uit bed gehaald. Om 15:30 besloot mijn hostdad om de kinderen alvast op te halen van naschoolse opvang en hij nam de kleine mee. Een heel goed plan vond ik, want ik voelde me ondertussen niet meer zo lekker. Ik ben naar bed gegaan en heb 2 uurtjes geslapen. Toch wel wat gegeten, want ik had wel honger, maar ben daarna meteen weer terug gegaan naar bed. Ik heb nog even wat serie gekeken en ben toen gaan slapen.

De volgende ochtend werd ik wakker met hoofdpijn en een raar gevoel in mijn maag. Ik was gewoon om 6:15 weer in het huis, heb ontbijt gemaakt, lunch klaargemaakt en zelf ook ontbeten. Gelukkig hoefde ik maar tot 10:00 te werken en had ik de rest van de dag vrij. Ik heb rustig aangedaan in de ochtend en heb de kleine voorgelezen, we hebben gezongen en getekend. Om 10:30 ben ik weer terug naar bed gegaan en ik heb een paar uur geslapen. De hoofdpijn ging helaas niet weg. De rest van de dag heb ik vooral in bed gelegen. 's Avonds wat gegeten en paracetemol ingenomen waardoor het gelukkig weer wat beter ging. Verder weer op tijd naar bed gegaan in de hoop dat ik me de volgende dag weer goed zou voelen.

Vrijdag ochtend voelde ik me best oke. Ik heb de kleine naar daycare gebracht en ben daarna gaan sporten. Maar eenmaal thuis van het sporten kreeg ik last van mijn maag. Toch maar wel wat gegeten en gelukkig ging het over. Eind van de middag kreeg ik helaas weer hoofdpijn, heel mijn hoofd zat lekker vol met snot... Ik heb de kleine opgehaald van daycare en de frisse lucht deed me eigenlijk wel goed.
Eenmaal thuis haar eten gegeven en zelf gekookt want de rest kwam later thuis. Ik ben om 20:00 naar mijn huisje gegaan, voelde me nog steeds niet fit.

Zaterdag heb ik heel de dag in bed gelegen, dus niet zo veel te vertellen over deze dag. Veel geslapen en wat netflix gekeken. Helaas kon ik dus niet naar de stad waar we Sinterklaas zouden vieren met een groep Nederlandse meiden. Mijn hostmom had in de middag wat medicijnen voor me gehaald speciaal voor verkoudheid en die werkten gelukkig echt super goed! ´s Avonds voelde ik me al stukken beter. Ik heb nog even (lees ruim 1,5 uur;)) met Esther geskypt, was super gezellig, en ben daarna lekker gaan slapen.

Zondag voelde ik me bijna weer als vanouds. Ben in de ochtend naar de stad gegaan en heb even wat geshopt samen met 2 andere meiden. Daarna zijn we naar Manly gegaan en hebben we op het strand gelegen. Helaas was het nogal bewolkt dus zijn we rond 15:00 weer terug gegaan richting de stad. Eerst nog wel langs het marktje op Manly gelopen en genoten van de sfeer die er hing en de live-muziek. Om 16:30 was ik weer thuis. Ik merkte wel dat ik nog niet helemaal beter was omdat ik weer wat hoofdpijn kreeg. Waarschijnlijk omdat ik heel de dag bezig ben geweest en in de zon heb gelopen. Dus de rest van de avond heb ik lekker rustig aan gedaan, even geskypt met mama en ben ik op tijd gaan slapen.

De volgende ochtend verliep zoals gewoonlijk. Ik moest werken tot 10:00 dus ik had weer wat quality time met de kleine. Om 10:00 werd er aangebeld en het was voor mij.... Sinterklaas had een pakket laten bezorgen! Helaas zijn de instructies heel duidelijk in de brief en nu moet ik wachten tot morgen (5 december) om het pakket te openen. Wel staat er in dat ik mijn hostfamily er ook bij moet betrekken, dus ze gaan hun eerste Sinterklaasfeest meemaken morgen!

De rest van de middag heb ik expres nog maar even rustig aan gedaan, in de hoop dat de verkoudheid helemaal weg zou gaan. 's Avonds voelde ik me al weer beter dan de rest van de dag dus ben ik nog maar even gaan sporten. Toen was de dag al weer om en dat betekent dat er al weer een hele week voorbij is!

Het was een beetje een rustige week, een soort van stilte voor de storm denk ik. Deze week moet ik namelijk wat meer uur werken en ik ga aankomend weekend op surfkamp! Maar eerst gaan we morgen Sinterklaas vieren:) Ik ben heel benieuwd hoe de kinderen hierop gaan reageren en ik zal jullie alles uitgebreid vertellen volgende week. Voor nu sluit ik deze blog zoals gewoonlijk weer af:

See you later alligator!

Liefs Vivianne

  • 06 December 2017 - 13:57

    Marijke:

    jammer dat je ziek was en zo geen sinterklaas kon vieren.
    met de kinderen is het wel doorgegaan dat lezen we volgende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 14117

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: