Week 2: pijnlijke voeten en leuke mensen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu Week 2: pijnlijke voeten en leuke mensen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivianne Dubbelman - WaarBenJij.nu

Week 2: pijnlijke voeten en leuke mensen

Blijf op de hoogte en volg Vivianne

23 Oktober 2017 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Op dinsdag ben ik, zoals in de vorige blog verteld, gaan wandelen met 2 andere au pairs. We hebben een wandeling gedaan van de harbour brigde naar south head. Een goede 18 km waar we ongeveer 4 uur over hebben gedaan. De wandeling zelf was al heel mooi, maar het echte cadeautje kwam op het eind. Elke stap deed zeer en ik wilde alleen maar mijn schoenen uittrekken, maar toen ik bij het eindpunt kwam (hoe cliché ook) voelde ik daar (bijna) niets meer van. Wat een prachtig uitzicht was dat! Ik laat jullie zeker wat foto's zien om jullie lekker jaloers te maken:)

Eenmaal thuis was ik echt kapot. Ik was om 8:15 vertrokken en kwam om 17:15 weer thuis. Gelukkig werd er gekookt en hoefde ik alleen maar neer te ploffen op de bank. Ik heb samen met de twee meiden even harry potter gekeken en wat foto's laten zien aan de kleine. Ze is helemaal fan van foto's dus elke keer roept ze 'phone' als ze foto's wil zien. Als ze mij dan op een foto ziet en ik vraag wie dat is, zegt ze 'lady' haha. Heel apart, maar dat doet ze al zo'n beetje vanaf het begin. Als ik zeg 'no, that's Viv', dan zegt ze wel viv. Maar zelf komt ze er nog niet op.
Na het eten heb ik de jongen nog even met zijn huiswerk geholpen en toen was het alweer bedtijd. De kinderen zijn naar bed gegaan en ik heb me ook teruggetrokken in mijn huisje. Ik heb nog even nagenoten van de foto's die ik heb gemaakt en ben daarna lekker gaan slapen.
De volgende dag moest ik onverwachts werken omdat het chaos is op het werk van mijn hostmum. In plaats van dat ze nu op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag moet werken, moet ze van maandag tot en met vrijdag gaan werken. Voor mij betekent dit dus weekenden vrij!

Maar voor nu om 6:00 opstaan en werken tot 10:00. Daarna ben ik met 2 andere au pairs die ik via facebook heb leren kennen naar Bondi Beach gegaan voor een paar uurtjes. Ik had verwacht dat het vol zou staan met toeristische tentjes en dat het heel wat zou zijn, maar dat viel eigenlijk wel mee/tegen. Het is een gewoon strand, zeker mooi, maar snap niet zo goed waar al die commotie vandaan komt haha. Daarna ben ik even de stad in geweest. Ik heb door een markthal gelopen en een shopping center en ben langs de commonwealthbank geweest. Ik had namelijk nog steeds mijn bankpasje niet wat super irritant is, aangezien ik niets met kaart kan betalen hier. Mijn ING pas doet het namelijk niet in winkels, alleen bij de ATM. Maar dan betaal je dus elke keer 3$ omdat je niet bij je eigen bank pint... Maar toen ik thuis kwam, was daar mijn kaart! Joepie! Nu kan ik eindelijk gewoon pinnen en is het geen gedoe meer om te betalen in winkels en voor de trips.

Op donderdag moest ik werken van 8:00 tot 14:00. 's Avonds ben ik samen met een andere au pair naar een show van Cirque du Soleil geweest. Mijn hostmum had kaartjes gekregen via haar werk maar kon zelf niet gaan. Dus kreeg ik de kaartjes en kon ik iemand meenemen. En wat was het gaaf! Het decor en de kostuums waren super indrukwekkend. Ik zal wat foto's toevoegen zodat jullie een beetje een indruk krijgen:)

Vrijdag moest ik de kleine naar daycare brengen en daarna was ik vrij. Het heeft de hele dag geregend en het was een stuk kouder. Voelde meteen alsof ik weer in Nederland was haha. 's Middags ben ik even gaan shoppen en 's avonds zijn we uit eten gegaan voor de verjaardag van het meisje van 7. Het was een gezellige avond en ik ben 'laat' opgebleven deze keer. Wel tot 22:30 haha, want ik kon uitslapen de volgende dag.

Ik moest zaterdag eind van de ochtend even werken en daarna was ik al weer vrij. Ik had afgesproken met een andere au pair, uit Engeland, en we hebben lekker door Sydney gelopen en gekletst. Het was heel gezellig! Tijdens deze gesprekken kon ik al goed merken dat Engels spreken al weer makkelijker gaat dan 2 weken terug.

En toen ´s avonds... Ik moest voor het eerst alleen de kinderen naar bed brengen omdat de ouders naar de film gingen. En man, wat hebben ze me uitgetest. Deze avond zou er een vriendje van de jongen blijven slapen en ik heb meerdere keren gedreigd om deze sleepover af te zeggen. Ik vond het lastig te bepalen of ik het echt zou kunnen doen, omdat ik nog niet goed weet hoe de ouders zouden reageren in zo´n situatie. Ik heb hem wel heel duidelijk gemaakt dat ik dat gedrag niet tolereer. Toen het vriendje er eenmaal was ging het een stuk beter. Kinderen lagen om 19:30 in bed en nadat ze nog een paar keer uit bed waren gekomen was het om 20:00 dan toch echt stil. En ik lag kapot op de bank haha.

Om 21:30 kwamen de ouders thuis en ik heb natuurlijk verteld wat er was gebeurd. De ouders waren geschrokken en vertelden me dat ik zeker de sleepover had mogen cancellen. Dus voor de volgende keer weet ik dat. Dit was een typische tot-hoe-ver-kan-ik-gaan-bij-Vivianne-avond. Nou, deze avond was ik dus nog eigenlijk lief, dus wacht maar tot de volgende keer! ;)

Op zondag had ik time off dus ik had met een groepje Nederlandse au pairs afgesproken om een wandeling te gaan maken: the manly to north head walk. Het was een prachtige, warme dag dus een goed moment om lekker te wandelen. Het was een super mooie walk, ik zal wat foto's plaatsen, en heel goed te doen. Aan het eind van de middag zijn we nog even de stad ingegaan en hebben we daar een hapje gegeten. Het was een super leuke dag met gezellige meiden!

Eenmaal thuis heb ik nog even met mijn hostparents gekletst en de kinderen weltrusten gezegd. Het meisje vierde haar verjaardag vandaag in het park met wat vriendinnetjes dus ze heeft me nog even verteld hoe het was en toen was het bedtijd. Ik heb nog lekker een stukje taart op (was heerlijk) en ben toen ook richting bed gegaan.

Op maandag moest ik weer om 6:00 beginnen. Niet zo goed geslapen 's nachts want om 3:00 werd ik wakker van een schreeuwende kat. Ik denk dat Berry the cat een gevecht had met een andere kat... Maar de kinderen sliepen wat uit dus ik kon rustig opstarten. De jongen heeft trouwens nog sorry gezegd voor zijn gedrag van zaterdag, moest van zijn ouders. Hoop dat het de volgende keer met oppassen beter gaat!
Oh en iets minder handig ding: mijn spalkje (ijzeren draadje wat achter mijn tanden zit zodat ze op hun plek blijven zitten) zit los... Dus heb mijn zorgverzekering al een bericht gestuurd maar ben bang dat ik het lekker zelf mag betalen. Ach ja, morgen krijg ik mijn loon weer dus dan kan ik er weer even tegenaan:)

Eind van de ochtend ben ik even naar de market hall geweest wat 15 minuten lopen is. Ik wilde nog een sportlegging hebben dus die ben ik bij de Target gaan halen (goedkope winkel voor vanalles en nog wat). Hierna ben ik even langs het fitness centrum geweest, womens only, en heb ik me ingeschreven! Omdat ik hier toch voor 6 maanden woon, dacht ik een beetje sporten kan geen kwaad. Breekt ook zo lekker de dag haha.
Verder ben ik begonnen aan mijn fotoboek. Ik heb mezelf voorgenomen iedere week de foto's uit te zoeken en meteen in het fotoboek te zetten. Zo hoef ik eenmaal thuis alleen nog de foto's van het backpacken toe te voegen :)

's Avonds ben ik lekker naar de zumba gegaan op de fiets (met helm... is verplicht hier) en dat ga ik zeker vaker doen! Eenmaal thuis wachtte daar mijn eerste Australische vriend op me. Een kakkerlak... Gelukkig raakte ik niet helemaal in paniek en heb ik een glas en een papiertje gepakt en hem weer buiten gezet.

Ik kom net uit de douche en voel me weer heerlijk zen. Ik eet nog even een yoghurtje, kijk nog even netflix en dan ga ik weer slapen.

Ik heb al een goed ritme te pakken en weet mijn weg in het huis inmiddels goed te vinden. Het begint al steeds meer vertrouwd aan te voelen en zo ook de stad. Aankomende week moet ik 2 volle dagen werken en dan staan er vrijdag, zaterdag en zondag weer wat tripjes op de planning.

Tot volgende week en see you later alligator!

Liefs Vivianne








  • 23 Oktober 2017 - 17:21

    Carla Kokke:

    Hoi Vivianne.
    Super leuk om je blog te lezen.
    Geniet zo van alle landen.
    Heb een nichtje die stage doet in kaap verdi.
    Dus ga zo de wereld een beetje over.
    Gr. Uit koud nederland.
    Carla

  • 25 Oktober 2017 - 10:27

    Alison :

    Hi Viv,
    It's so nice to read that you are having a great time and are feeling more and more at home there and have made some friends.
    I'm looking forward to the next episode.
    Take care.
    Groetjes xxxxx

  • 25 Oktober 2017 - 23:10

    Diana:

    Hoi Vivianne,
    Wat ontzettend leuk om iedere week even te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal onderneemt Het klinkt inderdaad alsof je je plekje al aardig gevonden hebt. Prachtige foto's trouwens. Succes met het oppassen en opvoeden van de kids en heb veel plezier met alles wat je er om heen doet.
    Liefs van Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vivianne

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 14122

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 21 Juni 2018

Reizen

08 Oktober 2017 - 29 April 2018

Australie avontuur

Landen bezocht: